Mikä on ollut pisin työttömyysjakso elämässäsi?
Mä olin kerran vajaa 5kk työttömänä tammikuun puolesta välistä kesäkuun alkuun. Silloin tuntui oikeasti kivalta päästä töihin, että alkoi kyllästyttää kotona yksin oleskelu. Ja suoraan sanottuna rahatkin alkoi loppua.
Kommentit (30)
Noin 1,5 vuotta ja venähti pitkäksi kun pää oli sekaisin enkä jaksanut oikeastaan etsiäkään töitä. Ryyppäsin ja narccasin.
Toisen kerran noin 4 kk ja tuolloin yritin oikeasti työllistyä lähes koko ajan, ennen kuin onnisti.
En ole ollut pitkiä aikoja työttömänä, ehkä joku 6 kk on pisin. Mutta sairauslomilla olen ollut paljon, melko lailla neljän seinän sisällä, useita vuosia kerrallaan. Rahat on olleet vähissä, mutta seinät ei ole päälle kaatuneet. Onneksi.
Mutta kun olen ollut työnhakukunnossa olen kyllä yleensä työllistynyt parissa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin 2018 ja siitä asti. En voi edes uudelleenkouluttautua kun AMK tutkinto ja käytin tukikuukaudet jo
Etkö sä voisi suorittaa jotain toisen asteen ammattitutkintoa jos TE-toimisto puoltaa sitä, että saat työttömyys tuella opiskella
Hmm, olikohan noin neljä vuotta, muistaakseni 2008-2012. En tosin aktiivisesti edes hakenut minnekään, koska oli mt-ongelmia, mutta koska olin nuori, niin tuo jakso sisälsi kuitenkin kuntouttavaa työtoimintaa ja työharjoittelua, parista neljään kuukauteen kerrallaan. Tuon kauden jälkeen oon ollut työelämässä niin, että en edelleenkään ole ihan koko vuotta töissä, koska tietyt mt-ongelmat vieläkin painaa. Mutta sellaiset 9-10kk vuodesta olen työelämässä kiinni, sitten pakko pitää hetki taukoa.
Taisi olla vuoden 1999 keväästä syksyyn 2002.
Olispa mullakin ollu töitä heti valmistumisen jälkeen