Keskenmenosta
Sain tänään ultrassa tiedon että raskaus on mennyt kesken.
rv piti olla 9+1 mutta ilmeisesti mennyt kesken rv 7-8.
Sain yksityislääkäriltä mukaani lähetteen ja sanoi että soita naistenklinikalle niin saat ajan.
No soitin. Sanoivat ettei tehdä heillä että kätilöopistolla. Sain numeron sinne ja soitin. Sanoivat että lähete heille postissa ja ottavat yhteyttä.
Mutta onko muuta mahdollisuutta saada asia mahdollisimman pikaisesti " pois alta" ?? Tuntuu todella oudolta toivoa että tämä toivottu lapsi saataisi nopeasti alta pois. mutta en tiedä jaksanko monen viikon odottelua henkisesti!
Onko mulla esim mahdollisuutta mennä naistenklinikalle päivystykseen ja kertoa että on kovat kivut.. päästä ultraan ja saada kaavinta mahdollisimman pian?
Kommentit (4)
Moi täälläkin puolella näköjään :)
Minulla oli tuulimunaraskaus ennen esikoista ja se todettiin yksityisellä tiistaina ja soitin samana iltana Jorviin ja pääsin siellä kaavintaan heti torstaina. Siellä piti käydä hakemassa se esilääkitys, joka pehmentää kohdunkaulaa ja ottaa se sitten tiettyyn aikaan ke-to välisenä yönä. Aamulla kun heräsin ja vähän aikaa olin ollut pystyssä niin veret valahti lattialle ja joka puolelle. Eli tyhjennys tapahtui suurimmalta osalta jo siellä. Jorvissa sitten vielä kaavittiin varmuuden vuoksi torstaina aamulla. Minä en siis vuotanut yhtään etukäteen, tuulimuna paljastui ultrassa. Ja sanoivat että kyllä se sieltä itsekseen ulos tulee mutta voi kestää vielä jonkun viikon. En todella halunnut jäädä odottamaan moista eli ymmärrän hyvin miltä sinusta nyt tuntuu. Uutta " elämää" ei voi aloittaa ennenkuin asiat on järjestyksessä.
Kaavinnan jälkeen tuli " määräys" että yksi kierto pitää odotella jonka jälkeen yritys taas voi alkaa. Ja meillä tärppäsi sitten tuon yhden kierron jälkeen samantien joten tsemppiä tulevaan!
Kaavinnasta sai sairaslomaa muistaakseni pari päivää ja kieltämättä olin aika tööt vielä seuraavanakin päivänä niistä nukutusaineista. Ja sairaalasta ei päästetty pois ilman saattajaa (taksikuski ei käynyt) eli jouduin pilkkimään siellä koko päivän ennenkuin mies pääsi noutamaan. Ja päivä oli kaikin puolin raskas, itse olin helpottunut tilanteen ollessa ohi mutta ne muut potilaat siellä oli se raskain osuus. Päivähuoneessa jotkut itkivät lohduttomasti menetyksiään ja toiset odottivat ties monettako kaavintaa kun sitä käyttivät lähes ehkäisynä. Siellä jos missä huomasi elämän epäreiluuden. Hyvä että olet itse kuitenkin reippain mielin, kevättä kohti sano mummo lumessa.
t: Typykkä sieltä syyskuisista
Soitin tänään aamulla kättärille uudelleen ja kävin siellä jo aamupäivällä.
Lääkäri ultrasi ja katsottiin kaavinta aika.
Huomenna aamulla menen osastolle ja kaavinta tehdään huomenna.
Kaavinnan halusin lääkkeellisen tyhjennyksen sijaan.
Vaikkakin itselleni on tehty aikonaan kaavinta abortin vuoksi joskus ja sen jälkeen jouduttiin tehdä uusi kaavinta kun ensimmäinen epäonnistui.
Mutta siltikin kaikista riskeistä huolimatta haluan kaavinnan. Enkä sitä aio perustella kenellään sen enempää.
tuntuu tosi kummalta tuollainen odotuttaminen. Meillä täällä Pohjoisessa on hoidettu heti pois. Sanoivat vielä, että mitä pikemmin pääsen sen parempi.
Käy viemässä lähete henk. koht. ettei turhaudu postin kanssa aikaa. Juttele siellä samalla asiasta.
Voimia ja onnea uudelle yritykselle.
Mielestäni sinulla olisi oikeus vaatia päästä hoitamaan asia pois päiväjärjestyksestä.. Niin kylmältä kun se kuulostaakin..
Vaikket oireile fyysisesti, olisi otettava myös henkinen puoli esiin.. Ymmärräne ettei surutyötä pysty aloittamaan kun kannat sitä toivottua elämän alkua vielä sisälläsi. Sinuna vaatisin nopeaa toimintaa asiassa.
Voimia!