Lämmin autotalli ei ole käyttöautoille.
Turha lämmittää autotallia jonkun käyttöauton säilyttämisen takia. Meillä ei käyttiksillä ole mitään asiaa lämpimään talliin ellei sitten niille pidä jotain leimaremonttia tehdä.
Kommentit (76)
Oon viimeiset 20v pitänyt +7 tallissa, niin kuivaa tallin, kun luminen/loskainen auto. Mulla on vielä ilmankuivain absorvoiva, niin ei kosteudet nouse, kuin hetkittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua miettiä auton lämmittämistä ennen ajoon lähtöä. Ahtimet ei myöskään jäädy kun auto ei seiso -20 asteen pakkasessa.
Sopiva autotallin lämpötila on 10-13 astetta. Talvehdutamme siellä myös arempia perrennoita.
AHTIMET JÄÄDY? Mitä mä just luin? 🤦🏼
Mulla ahtimessa vesiruiskut, ne jäätyy.
Vesiturbiinilla kulkeva auto...?
Vierailija kirjoitti:
Oon viimeiset 20v pitänyt +7 tallissa, niin kuivaa tallin, kun luminen/loskainen auto. Mulla on vielä ilmankuivain absorvoiva, niin ei kosteudet nouse, kuin hetkittäin.
Nyt, kun on EV, niin autokin lämmittää tallia, isolla akkumassalla...
Ap, miksi kirjoittaa someen kun ruutuvihkokin on keksitty?
Vierailija kirjoitti:
Mikä v***u on leimaremontti? Joku persaukisten juttu?
Pientä hitsausta, vaihdelaatikon korvakko kiinni, ettei tipahda moottori vaihelaatikkoineen tielle. Sitten helmapeltejä pitää hitsailla. En käytä autoihin rahaa, pelkästään polttoaineeseen ja vakuutukseen. Kaikki autoni ovat ilmaiseksi saatuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua miettiä auton lämmittämistä ennen ajoon lähtöä. Ahtimet ei myöskään jäädy kun auto ei seiso -20 asteen pakkasessa.
Sopiva autotallin lämpötila on 10-13 astetta. Talvehdutamme siellä myös arempia perrennoita.
AHTIMET JÄÄDY? Mitä mä just luin? 🤦🏼
Mulla ahtimessa vesiruiskut, ne jäätyy.
Vesiturbiinilla kulkeva auto...?
Ihan tämmöinen.
https://dragrace.fi/turbo-nos-osat/vesi-metanoli-ruiskutusjaerjestelmae…
Lämmin talli on erittäin kiva, kun siihen on varaa. Auto on aina sula ja lämmin startatessa, ikkunat kirkkaat jne. .
Se on turha, jos varaa ei ole. Silloin rapsutellaan, lapioidaan ja kiroillaan.
Ikinä et ajoissa lähde, vaan aina sen 15-30 minsaa myöhässä mikä kuluu auton kaiveluun lumesta.
Sen ajan minä vietän mieluummin lämpimässä sängyssä ihokontaktissa :D
Vierailija kirjoitti:
Lämmin talli on erittäin kiva, kun siihen on varaa. Auto on aina sula ja lämmin startatessa, ikkunat kirkkaat jne. .
Ikinä et ajoissa lähde, vaan aina sen 15-30 minsaa myöhässä mikä kuluu auton kaiveluun lumesta.
Ei kylmässä tallissa tarvii rapsutella, ei edes katoksen alla olevassa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sulla on karvattomaksi ajeltu kartisa siellä sängyssä. Senkin pervo.
Mikäs siinä jos tykkää kylmästä tallista. Mulle lämmin autotalli johon pääsee sisältä olisi kyllä luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha maksaa jonkun tallin lämmittämisestä, usein vielä suoralla sähköllä. Vaikka se voi autoa vähän säästää niin ei maksa kyllä itteään takasin. Mukavuudenhalusta jokainen saa toki maksaa mitä tykkää.
'Ei se autoa säästä, päin vastoin. Auton kannalta koko talvi on yhtä loskapaskakeliä kun aina laitetaan ajon päätteeksi lämpimään talliin sulamaan. Parempi on auton olla pakkasessa (mieluiten tietysti katoksessa), pysyy enemmän alusta kuivana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä v***u on leimaremontti? Joku persaukisten juttu?
Pientä hitsausta, vaihdelaatikon korvakko kiinni, ettei tipahda moottori vaihelaatikkoineen tielle. Sitten helmapeltejä pitää hitsailla. En käytä autoihin rahaa, pelkästään polttoaineeseen ja vakuutukseen. Kaikki autoni ovat ilmaiseksi saatuja.
Suotta käytät rahaa hitsaukseen, laitat vaan oluttölkin tai säilykepurkin palasia liimamassalla ja kitillä ruostereikien päälle ja yrität naamioida koko roskan paksulla massalla. Katsastuksessa tietysti mariset kun kaikki maksaa ja tahallaan hakataan reikiä ehijin autoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha maksaa jonkun tallin lämmittämisestä, usein vielä suoralla sähköllä. Vaikka se voi autoa vähän säästää niin ei maksa kyllä itteään takasin. Mukavuudenhalusta jokainen saa toki maksaa mitä tykkää.
'Ei se autoa säästä, päin vastoin. Auton kannalta koko talvi on yhtä loskapaskakeliä kun aina laitetaan ajon päätteeksi lämpimään talliin sulamaan. Parempi on auton olla pakkasessa (mieluiten tietysti katoksessa), pysyy enemmän alusta kuivana.
Ei paljoa alusta kiinnosta kun ruostesuojattu ja auto vaihtuu max 5 vuoden välein uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Katos riittää siihen ettei tarvitse rapsutella. Et taida oikein ymmärtää miksi ne lasit jäätyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa alusta kiinnosta kun ruostesuojattu ja auto vaihtuu max 5 vuoden välein uuteen.
Eihän sulla ole autoa tai töitäkään, kunhan larppaat.
Ei auton ikkunat jää autotallissa, vaikka se talli olisi kylmäkin.
Jokainen tietysti saa käyttää rahansa mihin haluaa, minä en halua käyttää rahojani raudan lämmittämiseen joka päivä. Olen pärjännyt erittäin hyvin, vaikka minulla ei koskaan ole ollut lämmintä autotallia. Kylmä talli on hyvä ja jopa parempi sille autolle kuin lämmin talli.
Köyhät raapii jäätä auton ikkunoista. 🥶
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää tehdä jotain leimaremonttia? 😂 Mene töihin niin voit hankkia auton joka ei leviä ja lahoa käsiin.
Arvokkaita autojahan vasta saakin olla korjauttelemassa ja laskutkin isommat.
Omalla tavallaan tottakin. Bensa auto lämpiää piuhassa ja dieseli lämpiää pihassa vebastolla. Tietysti jos sataa lunta auto säilyy tallissa kuivana. Mutta kaiken kaikkiaan talli oli tärkeä aikana kun ei ollut kunnollisia auton lämmittimiä.
Persaukiset ei lämmitä tallia, loput lämmittävät sen.