Mummo "haukkuu" lastenlasten kuvat
Joo taisin nyt vihdoin oppia että viimeinen kerta kun annetaan mummolle lasten koulu/päiväkotikuvia. Hän löytää niistä aina virheitä ja sanoo ne ääneen. Outo ilme, mikä varjo tässä on kasvoilla, ei näytä itseltään, vaatteet ei sovi kun on liian lapselliset tai aikuismaiset (?), no kai voin tämän kuvan ottaa vaikka en tästä oikein Maijaa tunnista...
Mikä tuollaista ihmistä vaivaa?!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vauvalla kirjoittavat samat ihmiset (live-elämä ei ehkä kunnossa?) mutta ratkaisu kaikkeen, älä pidä äitiisi/anoppiisi/johonkin enää mitään yhteyttä. Pistä välit poikki. Ihmiset tahtovat sanella säännöt, kuulla vain hymistelyä. Ainoiden lasten tragedia?
Kun sinä saat lastenlastesi valokuvia, sanotko sinä suoraan että ovatpa rumia? Sinunko toksista persettäsi tässä pitää nuolla?
Sivistynyt äiti siellä kirjoittelee. Kuvahan on vain kuva. Lapsi on eri asia. Omista lapsista on ainakin epäonnistuneita kuvia koulukuvauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Välien katkaisu on oikein hyvä ratkaisu. Ääliömummoihin ei ole mitään syytä pitää yhteyttä HEIDÄN EHDOILLAAN. Aiemmin näin ei ole uskallettu tehdä, ja juuri siitä ovat syntyvät ne ylisukupolviset traumat jotka ovat rikkoneet meidät kaikki.
Onneksi olkoon! Voitat Palstan kliseisin paskakommentti -palkinnon 🏆
Vierailija kirjoitti:
Täällä vauvalla kirjoittavat samat ihmiset (live-elämä ei ehkä kunnossa?) mutta ratkaisu kaikkeen, älä pidä äitiisi/anoppiisi/johonkin enää mitään yhteyttä. Pistä välit poikki. Ihmiset tahtovat sanella säännöt, kuulla vain hymistelyä. Ainoiden lasten tragedia?
Ei lasten ja lastenlasten tarvitse myöskään mitä tahansa ilkeilyä kuunnella vuodesta toiseen. Jos kyläilyt ovat vuosikymmeniä sitä, että oma poika haukutaan syyttä, miniä haukutaan syyttä ja lastenlapset haukutaan syyttä, niin kyllä se silloin on parasta ottaa vain etäisyyttä. Ei kenenkään tarvitse elää sylkykuppina. Eivät kaikkien isovanhemmat ole leppoisia mummoja ja vaareja. Löytyy myös vahvasti mielenterveysongelmaisia ja väkivaltaisia vanhoja ihmisiä. Sitä on vaikea omassa kuplassaan ehkä ymmärtää. Jonkin verran vanhuksen mielenterveyttä ja sairautta voi itsekin ymmärtää, mutta jossain vaiheessa se oma hyvinvointi ja perheen hyvinvointi menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, viikon haukut taas mummoille.
Samat viiskymppiset tulivat taas riehumaan jotka siinä iässä ovat huomanneet että kaikki johtuu heidän äidistään elämän harmit.
Jatkuvasti jaksan ihmetellä netissä viihtyvien ajatusmaailmaa ja mielenterveyttä. Minua kiehtoo jotenkin noin valtavat äiti/mummovihat. Onko se tosiaan nyt tullut ainoiden lasten myötä muotiin, ainoat lapset odottavat äidiltään ja mummoiltaan ja anopeiltaan paljon enemmän kuin mitä itse olen nähnyt tai miten olisi mieleen tullut aikuisena kiukutella lasten mummoille.
Hehheh...pata kattilaa soimaa, musta kylki kymmallakin.
Olipa sinultakin anoppivuodatus.Ja käyttäydyt juuri samalla tavalla, kuin anoppisi. Mikä ihmisiä vaivaa, kun noin kovasti otat pulttia jonkun sanomisesta. Kuulostat ihan anopiltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välien katkaisu on oikein hyvä ratkaisu. Ääliömummoihin ei ole mitään syytä pitää yhteyttä HEIDÄN EHDOILLAAN. Aiemmin näin ei ole uskallettu tehdä, ja juuri siitä ovat syntyvät ne ylisukupolviset traumat jotka ovat rikkoneet meidät kaikki.
Onneksi olkoon! Voitat Palstan kliseisin paskakommentti -palkinnon 🏆
Kommentin kirjoitti ylimenopaussia poteva terapeuttien suurkuluttaja. Ihminen ei voi mitään itselleen ja käytökselleen kun äiti.....
Koska kuvat ovat kalliita, ota kännykällä kuva kuvasta ja lähetä se. Tuskin vastaanottaja kirjoittelee takaisin kommenttejaan. Ehkä lähettää viestin kiitos.
Ihan lapsesi oma vika jos ne ei ole tarpeeksi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti jaksan ihmetellä netissä viihtyvien ajatusmaailmaa ja mielenterveyttä. Minua kiehtoo jotenkin noin valtavat äiti/mummovihat. Onko se tosiaan nyt tullut ainoiden lasten myötä muotiin, ainoat lapset odottavat äidiltään ja mummoiltaan ja anopeiltaan paljon enemmän kuin mitä itse olen nähnyt tai miten olisi mieleen tullut aikuisena kiukutella lasten mummoille.
Meillä isovanhempi soittelee tappouhkauksia ja on väkivaltainen. Käyttäytyy uhkaavasti jopa pikkuvauvaa kohtaan. En koe tekeväni väärin, vaikkemme juuri tapaile. Että moralisoi ihan rauhassa, ei kiinnosta.
Kaivakaapa omat tarha/koulukuvat, yksin ja ryhmäkuvat esiin. Ovatko ne kaikki hyviä, onko kuvaaja onnistunut?
Kuvan arvostelu ei aina tarkoita kohteen arvostelua. Maisemakin on kaunis vaikka kuvaajan kuva on mikä sattuu olemaan.
Mikä tuollaista ihmistä vaivaa?!
Todellakin, heti lauantai aamuna jo klo 9.08?
Mikä ihmisiä vaivaa, kun miettii kauniina syysaamuna heti herättyä anoppi- jamummovihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhempi soittelee tappouhkauksia ja on väkivaltainen. Käyttäytyy uhkaavasti jopa pikkuvauvaa kohtaan. En koe tekeväni väärin, vaikkemme juuri tapaile. Että moralisoi ihan rauhassa, ei kiinnosta.
Taisin kirjoittaa että vauvalla suurin kirjoittajaryhmä on ei niin tavalliset ihmiset. Moni kertoo mitä on saanut perimässään, niinpä. Katso äitiä, näet tyttären.
Vierailija kirjoitti:
Kaivakaapa omat tarha/koulukuvat, yksin ja ryhmäkuvat esiin. Ovatko ne kaikki hyviä, onko kuvaaja onnistunut?
Kuvan arvostelu ei aina tarkoita kohteen arvostelua. Maisemakin on kaunis vaikka kuvaajan kuva on mikä sattuu olemaan.
Jos arvostelet lapsen ulkonäköä, ilmettä tai vaatteita, niin arvostelet lasta. Pidä suusi kiinni, jos ei ole positiivista sanottavaa. Kiitä kuvista ja ole hiljaa. Jos kuvat tuodaan isovanhemmalle, niin oletus on, että perhe pitää niitä itse hyvinä. Tuskin kukaan kehittää varta vasten mummolle kuvaa, jos pitää sitä huonona. Juuri tilasin omien lasteni koulukuvia. Kahden lapsen kuvat (luokkakuvat, yksittäiskuvat, kaveri- ja sisaruskuvat) maksoivat 140 euroa. Eli ei ihan ilmaista lystiä.
No älä nyt ainakaan välejä rupea katkomaan mummoon tuollaisen takia. Siinä kanssa oikein supisuomalainen neuvo, että näin kasataan ylisukupolvisia tunnemöykkyjä ja katkeruuksia.
Suhtaudu huumorilla. Purskahda nauruun ja huudahda, että ethän sä nyt herranjumala noin voi sanoa. Tai totea, että kuvat on oikein onnistuneita kuten lapsetkin, onneksi olen hyvä tekemään niitä. Tai sit sanot suoraan, että et tuo enää kuvia kun aina niissä on jotakin moitittavaa.
Ei kaikki ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyytyväinen lastenlapsiinsa (eikä lapsiinsa). Lopeta kuvien antaminen ja vähennä yhteydenpitoa muutenkin.
Meillä isoäidille riitti kun sai lastenlapsistaan valokuvia. Muuten hän ei ollut heistä kiinnostunut, ei lapsina eikä aikuisina.
Ei voi kuin ihmetellä näitä kertomuksia suomalaisista perheistä. Ovatko ne todellisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy muuhun rahaa kun ei osta niitä kuvia ollenkaan. Nykyään ne lähettelee vain kännykkäkuvia. Ei ole monilla enää kirjahyllyjäkään pienissä asunnoissa. Helpompi siivotakkin kun ei ole turhaa roinaa.
Juu, meillä on ostettu kuvista nykyään vain ryhmäkuva/luokkakuva ja pari omakuvaa. Hyvät hinnat noissa on muutenkin. Teki lähemmäs 30e.
Kuvaverkolla luokkakuva maksoi alle 2e, samoin muotokuva-arkit, joissa muutama eri kokoinen omakuva. Postit oli kallein osuus mutta samoilla posteilla sai kahden lapsen kuvat.
Juu, meillä on ostettu kuvista nykyään vain ryhmäkuva/luokkakuva ja pari omakuvaa. Hyvät hinnat noissa on muutenkin. Teki lähemmäs 30e.