Jos olen töistä pois oman tai lapsen sairauden takia, kärsin huonosta omatunnosta.
Niinkuin nyt, kun hoidan kotona flunssaista lasta, vaikka töissä ei olekaan mitään ihmeellistä.
Kommentit (6)
Lapsi ja oma terveys on kaikista tärkeintä elämässä! Työstä voi saada säälittä vaikka potkut, kukaan ei välitä oikeasti siellä sinusta.
Vierailija:
Lapsi ja oma terveys on kaikista tärkeintä elämässä! Työstä voi saada säälittä vaikka potkut, kukaan ei välitä oikeasti siellä sinusta.
Mulla oli jotain ton suuntaista ennen lapsia. Lasten jälkeen muuttunut ajatusmaailma sen verran, että enää en turhista stressaa. Kannattaa miettiä millä oikeesti on väliä ja millä ei :-)
Eli hoidat lasta hyvällä omalla tunnolla ja myös itsesi, sillloin kun itse olet sairaana. Paranemisiin.
Tottakai oma ja lasten terveys on tärkeintä. Mutta silti on ymmärrettävää tuntea huonoa omaatuntoa ja stressiä, jos tekee tosissaan uraa (itselleen, ei millekään firmalle!) esimerkiksi akateemisessa maailmassa, ja poissaolopäiviä kertyy todella paljon. On työpaikkoja, joissa päivän poissolon jälkeen sille päivälle etukäteen suunnittelemansa työtehtävät eivät häviä mihinkään (kuten käy esim. myyjän työssä), vaan siirtyvät ja kuormittavat seuraavia päiviä.
oon vesirokkoa sairastavan lapsen kanssa kotona ja jotenki " ahdistaa" . Oon ollu töissä jo 2,5v ja tämä kolmas kerta kipeen lapsen kans kotona.. Syytä siis huonoon omatuntoon ei todellakaan ole, mutta jotenki kun tiedän että moni paperi " seisoo odottamassa" että palaan töihin. Kuitenkin meidänkin firma on pullollaan äitejä, jotka on jatkuvasti lapsen kans kotona " kun meijän Liisalla oli aamulla pää kipeä" tai " Matti yskäs eilen illalla" ... Monet ei omaa pienintäkään työmoraalia kun voi hakea kersan kans jatkuvalla syötöllä sen kolme päivää.
Onko muiden työpaikoilla vastavaa?
olen ollut vuoden työelämässä mukana ja lapset eivät ole edes paljon sairastelleet. Kauhean paha mieli kun en ole auttamassa työkavereita. TEkisi mieli mennä illalla korvaamaan poissaolotunnit, kun mies tulee töistä kotiin. Ihan sairasta! jotenkin en edes tykkää olla töissä mutta mietin koko ajan että kaverit miettii että minä vaan lusmuilen kotona.