Th/sh: teetkö lyhennettyä työpäivää/viikkoa tai osa-aikaista?
Kertoisitko, mitä työtä teet ja tuleeko rahalla mitenkään toimeen. Miten työnanantaja on suhtautunut?
Asun pk-seudulla ja olen th. Tarkoitus olisi palata työelämään elokuussa, mutta vauva vasta 13kk. En haluaisi siis tehdä kokopäiväistä vielä ainakaan vuoteen.
Kokemuksia, kiitos!
Kommentit (14)
millainen on osittainen hoitovapaa?
olen sairaanhoitaja ja teen keikkatyötä kun minulle sopii, eli lapseni olen ilmoittanut päiväkotiin , mutta todellisuudessa hän on siellä noin 8 päivänä kuussa, saan palkkaa viikon keikkahommmista noin 800 euroa käteen eli olen tyytyväinen, ja sitten välillä mummo on katsonut lasta
ettei ollut kannattavaa tehdä lyhennettyä työpäivää, joka lapsen kannalta olisi ollut ehkä parempi(?)
Työpaikallani suhteuduttiin tosi hyvin ja ymmärtäväisesti tähän. Suosittelen kaikille. t.2
Mitä kautta saat hommia? Soittaako sulle aina joku rekryfirma, kun on tarvetta? Vai soitteletko itse? Missä oot töissä?
Mä olen harkinnut keikkahommia myös, mutten ole sellainen luonne, että sopeutuisin heti aina uuteen paikkaan. Mua sressaa kauheesti, jos aina pitää hakea paikkoja/tavaroita jne uusista paikoista ja on uudet työkaverit jne...
Jos oliskin aina sama paikka, jonne mennä silloin tällöin....
t. ap
ja välillä olen viikonloput töissä. Työaika on 30h/vko. Listat vaihtelee niin, että jollakin viikolla olen töissä viisi päivää ja toisella viikolla vain yhden. Meillähän on oikeus tehdä lyhennettyä työaikaa kunnes lapsi on käynyt toisen luokan loppuun. Tuloihin ei käytännössä ole vaikuttanut, lisät korvaavat sen mitä peruspalkasta jää puuttumaan. Eli peruspalkan verran jää käteen tuolla työajalla. Työ on niin hektistä, että mä en jaksaisi olla lapsen kanssa jos tekisin 100% työaikaa. Työnantaja suhtautuu asiaan hyvin, se lukee laissakin. Meillä lapsi on jo 3,5v, mutta teen tulevaisuudessakin tuota lyhennettyä työaikkaa.
teen keikkaa kolmessa eri terveysasemalla eli ihan sopivasti, kaikissa olin yhden päivän perehdytyksessä(palkallista) ja kirjasin kaikki ylös mistä mikin löytyy ja miten siellä tehdään (siis on tapana), alussa oli aika stressi kun en meinannut löytää jotain asiaa. Mutta sitten sovittiin että minulla oli aina jonkun toisen sairaanhoitajan tms. numero josta voi kysyä vinkkiä. Ylihoitaja soittaa tai sitten itse paikasta ko. sairaanhoitaja että pääsenkö huomenna, tänään jne.
olen vain yhden firman palkkalistoilla,jos tekee useammalle firmalle keikkaa tarvii freelance verokortin. Helpompaa ja samat tavat palkanmaksussa ja yms.
Työnkuvaani kuuluu mm. injektiot, haavanhoidot, tikkien poistoa, korvien huuhteluja, avustaa lääkäriä esim. luomen poistossa, ekg ottoa, rr kontrolleja jne. eli aika simppeliä hommaa. Olen med....nimisen firman keikkatyöläisenä.
Muista että palkkauksen ainaskin minä sain itse määritellä sanoin et palkkataulukoita en sitten vilkaisekkaan........ja niin sain
Voit tehdä sitä monessa eri paikassa tai sitten yhteen paikkaan.
Ota yhteys ylihoitajaan tai työhönottoon tai sitten vaikka Seureen.
voitko kertoa että paljonko sun palkkas siellä on? Terveisin hikisellä vuodeosastolla virassa oleva sh.
siis nuo on työajat päiville, siis jos olisin joka päivä töissä, ei iltavuoroja ja ei öitä, tuntipalkkani muodostuu tuon kuukausipalkan perusteella ja päälle tietty lomarahat yms.
saan myös äkkihälytyslisää en muista millä nimellä se kirjattiin+matkakulut , veroprosentti ei ole mulla kovin korkea
parempi palkka kuin muualla. Ootko vakituisena med..lla? Onko teillä siellä koulutusmahdollisuuksia? Kiva jos viitsit auttaa ryytyneitä kollegoitasi vastaamalla. :)
Nettotuloissa se näkyi 400e miinuksena. Mutta silti suosittelen lämpimästi sitä vähintään siihen asti kun lapsi on 3v. Meillä meni rahatilanne niin heikoksi, että oli siirryttävä tekemään täyttä työviikkoa... Ammatiltani olen sh.
Ps. saathan toki kelalta kotihoidontuen niiltä päiviltä kun olet kotona.