Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei suorapuheinen ihminen kestä kun hänelle sanotaan suoraan?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse puhuu mitään suodattamatta muille mitä mieleen tulee, koska hän sanoo asiat suoraan, mutta tulee heti silmille jos hänelle puhuu vähänkin tiukempaan sävyyn.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset "räväkät" ihmiset on semmoisia juu. Muut saa kävellä ohuella jäällä ja kuunnella "suoraa puhetta", paasausta millon kenestäkin ja mistäkin, mutta annas olla jos sanoo oman mielipiteen neutraalistikin, tai kehtaa olla eri mieltä, niin jo tulee hiljasta ja silmät seisoo räväkämn päästä ulkona kuin pingispallot. Sitten tulee loukkaantuminen ja koko draamankaaren helahoito. 

Vierailija
22/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorapuheinen mutta en varsinaisesti ilkeä. Sanon useimmiten mitä oikeasti ajattelen mutta jaksan kyllä toisinaan nähdä hieman vaivaa asetellakseni sanani niin että olisin mahdollisimman vähän tyly, mutta se on tosi paljon kuulijasta kiinni mitä pitää tylynä ja mitä ei. Janoan ja kaipaan samaa myös muilta, minusta sellainen on kommunikointi on miellyttävää

Vtut. Olet vain ilkeä töksäyttelijä. Teidän kanssa ei voi voittaa koskaan. Jos on kanssa suorapuheinen, niin se on sitten nokkaantumista teidän sanomisesta jne. Ei ei. Hankalia mulkkuja olette ja aina oikeassa ja muut väärässä. On teitä nähty ja kuultu maailman sivu. Ajatellaan että kun sanotaan ,että olen vain suorrapuheinen, jotenkin pyhittäisi keinot. Kuten  keskustelu on osoittanut, kukaan ei tunne tällaista henkilöä joka on suorapuheinen ja sallii sen myös itsestään. Sen sijaan näin sanovia ovat kaikki suorapuheiseksi ilmoittautuvat. Teitä on kolmetoista tusinassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä selität? Meidän porukassa kaikki ovat suorapuheisia ja menee välillä väittelyksikin, mutta kukaan ei loukkaannu tms. Eli kaikille sallittu sama sananvapaus, tietenkin, ja parhaiten argumentoinut voittaa sen erän. Jos sinä jotenkin otat kaikesta itseesi tai vaadit muiden vaikenemista niin taidat itse olla se ongelma.

Vierailija
24/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suorapuheisista ihmisistä ei ole suorapuheisia. Kaikesta mielipiteensä sanominen ei sitä tarkoita. Lisäksi rumakielenkäyttö.

Sanahelinää ja tyhjän höpöttäjiä. Huono itsetuntoisia ihmisiä.

Vierailija
25/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä selität? Meidän porukassa kaikki ovat suorapuheisia ja menee välillä väittelyksikin, mutta kukaan ei loukkaannu tms. Eli kaikille sallittu sama sananvapaus, tietenkin, ja parhaiten argumentoinut voittaa sen erän. Jos sinä jotenkin otat kaikesta itseesi tai vaadit muiden vaikenemista niin taidat itse olla se ongelma.

Suorapuheisuus ei ole myöskään kilpailu, jossa suureen ääneen sanotaan mielipiteitään.

Vierailija
26/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se olisi parasta, jos osaisi tarpeen mukaan puhua suoraan tai kieroon, eikä loukkaantuisi mistään. Aina ei onnistu.

Vierailija
27/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia vanhemmissa sukupolvissa. Suorapuheinen 60-vuotias nainen raivostuu, jos joku hänelle sanoo vähänkin vastaan jossain asiassa. Tämä on yksi kollega. Kukaan ei tule hänen kanssaan toimeen tämän vuoksi.

Eräs eläkkeelle jäänyt kollega oli sukset ristissä yhden jos toisenkin kanssa. Eläkejuhlissa huomasin kyllä, ketkä hänen kanssaan eivät tulleet toimeet. Eivät olleet paikalla siellä.

Tämäkin oli sellainen töksäyttelijä. Lisäksi vanhan liiton ihmisenä kitisi toisille, jos työhuone tai pöytä ei ollut siisti.

Itsellä hänellä oli toimisto täysin sekaisin ja täynnä tavaraa. Tämä "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon" on kyllä yksi autoritäärisen johtamisen piirre.

Vierailija
28/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi itsekin kiva tietää. Naiset haukkuvat muita ja varsinkin miehiä aivan järkyttävän paljon mutta aina ahdistuu ja suuttuu jos varsinkin mies haukkuu takaisin

Uliuli. Nimenomaan sinunlaisestasi mimosasta puhutaan.

Vierailija
29/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauras ego kuin munankuori. Peittelee epävarmuuttaan öyhöttämällä.

Vierailija
30/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorapuheisuus ei ole myöskään kilpailu, jossa suureen ääneen sanotaan mielipiteitään.

Ei olekaan kilpailu, vaan jos joku sanoo jotain mielestäni paikkansapitämätöntä niin sanon sen suoraan. Sitten molemmat sanoo argumentteja ja lopulta toinen joutuu myöntämään olleensa väärässä, tai päädytään siihen, että ollaan eri mieltä jatkossakin. Äänenvoimakkuus sellainen että kuulee.

Vierailija
31/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno porukka, mutta tämän pienen ryhmän ulkopuolella ei ehkä toimi.

Vierailija
32/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se suorapuheisuus ole ongelma, vaan ihmiset jotka eivät jaksa yhtään miettiä miten ilmaisevat asioita ja siirtävät vastuun kuulijalle. Osa voi olla luonteeltaan ilkeitä ja osa vain ajattelemattomia, jotka eivät tarkoita niin pahasti kuin miltä onnistuvat kuulostamaan. Eivätkä he tietenkään tykkää jos heille itselleen puhutaan samoin, koska ei ilkeäkään tykkää ilkeydestä eikä ajattelematon ajattelemattomuudesta.

Reilu suorapuheisuus joka tehdään rakentavassa hengessä, on kuitenkin parasta mitä on.

Vierailija
33/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suorapuheisuus" on synonyymi vittumaiselle öyhöttämiselle, joka on olevinaan vain sanojan oikeus. Mitään vastakommentia nämä henkilöt ei halua kuulla. 

Vierailija
34/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorapuheinen mutta en varsinaisesti ilkeä. Sanon useimmiten mitä oikeasti ajattelen mutta jaksan kyllä toisinaan nähdä hieman vaivaa asetellakseni sanani niin että olisin mahdollisimman vähän tyly, mutta se on tosi paljon kuulijasta kiinni mitä pitää tylynä ja mitä ei. Janoan ja kaipaan samaa myös muilta, minusta sellainen on kommunikointi on miellyttävää

Aivan kuin olisit ystävättäreni. Hän viimeksi tavatessamme puhui samaan tyyliin. 

Jos olisin yhtä suorapuheinen kuin hän, ystävyytemme loppuisi siihen paikkaan. Pidän nimittäin häntä hyvin tyhmänä, mutta eihän sellaista voi sanoa ihmiselle, joka koko ajan neuvoo muita, vaikka itse on aivan uusavuton.

Vierailija
35/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan kilpailu, vaan jos joku sanoo jotain mielestäni paikkansapitämätöntä niin sanon sen suoraan. Sitten molemmat sanoo argumentteja ja lopulta toinen joutuu myöntämään olleensa väärässä, tai päädytään siihen, että ollaan eri mieltä jatkossakin. Äänenvoimakkuus sellainen että kuulee.

No onpaa täydellistä. 

Tule joskus ulos sieltä kuplastasi, ja koita samaa muissa ihmisporukoissa, kuin bestiksesi kanssa. 

Vierailija
36/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpaa täydellistä.

No ihan samalla tavalla sanon suoraan muussakin elämässä. Ei tarvitse kierrellä tai salailla ajatuksia, kun ei ole mitään kieroja ajatusvääristymiä, loukkavia mielipiteitä tai synkkiä salaisuuksia. Tasan kerran muistan että joku loukkaantui yhdestä vitsistä ja silloin pyysin heti anteeksi ja selitin ettei ollut tarkoitus loukata, ja tilanne selvisi sillä. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
37/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin olisit ystävättäreni. Hän viimeksi tavatessamme puhui samaan tyyliin. 

Jos olisin yhtä suorapuheinen kuin hän, ystävyytemme loppuisi siihen paikkaan. Pidän nimittäin häntä hyvin tyhmänä, mutta eihän sellaista voi sanoa ihmiselle, joka koko ajan neuvoo muita, vaikka itse on aivan uusavuton.

Olet todella huono ystävä, koska sisimmässäsi pidät ystävääsi tyhmänä ja uusavuttomana. Ei mitään kunnioitusta.

Vierailija
38/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elättekö te jossain amerikkalaisessa sitcomissa. Mikä se "teidän porukka" mahtaa olla. Jotain hipsterisnobeja kahvilassa tai joogaamassa? Mainostoimistolla imagplasit päässä? 😂 

Vierailija
39/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestääkö pettäjä kun hänet petetään?

Väkivaltainen kun hänet hakataan/raiskataan?

Eivät kestä. Eivätkä kestä kritiikkiä teoistaan

Vierailija
40/56 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella huono ystävä, koska sisimmässäsi pidät ystävääsi tyhmänä ja uusavuttomana. Ei mitään kunnioitusta.

Älä viitsi. Minäkin pidän ystävääni tyhmänä ja, ajottain erittäin rasittavana, silti on minulle tärkeä ja minä hänelle. 

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä