Miten joku voi jaksaa ulkoiluttaa koiraa?
Viiden metrin hitaita pätkiä ja pysähdys. Tätä monta kertaa päivässä!
Kommentit (44)
Kaikki ei ole yhtä itsekeskeisiä ja mukavuudenhaluisia kuin te eikä mene vain omat tarpeet edellä. Siitä saa iloa kun näkee koiran nauttivan. Aina ei tarvi olla vain sitä mikä itsestä tuntuu mukavalta. Koiran hyvä olo palkitsee sitä paitsi omistajaa kun näkee että se voi hyvin.
Eläinrakkaat on tutkitusti empaattisempia ja hyvempi sydämisiä kuin eläimistä piittaamattomat. Sen kertoo jo arkijärki mutta tutkimukset vielä vahvistaa sen.
Koiratohtori Para Bellum
No Canis Lupuksen omistajathan ovatkin päästään viallisia.
Pakko jaksaa, muuten haisee kotona paska. Lisäetuna sydänsairaalle on oman kunnon ja hyvinvoinnin ylläpitäminen.
Tiedän, että koirattoman korviin tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta minä ja varmaan suuri osa koiranomistajista tykätään siitä! Saa raitista ilmaa, liikettä, näkee luontoa ja vuodenaikojen vaihtelua, saa paljon tuttuja muista naapuruston koiranulkoiluttajista... Siis kaikella tavalla olen koiran omistajana pirteämpi, hyväkuntoisempi, sosiaalisempi jne kuin ilman koiraa. Koirattomina vuosina kaipasin ehkä eniten näitä ulkoiluja aamuisin ja iltamyöhällä sekä koiran myötä tullutta laajaa tuttavapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että koirattoman korviin tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta minä ja varmaan suuri osa koiranomistajista tykätään siitä! Saa raitista ilmaa, liikettä, näkee luontoa ja vuodenaikojen vaihtelua, saa paljon tuttuja muista naapuruston koiranulkoiluttajista... Siis kaikella tavalla olen koiran omistajana pirteämpi, hyväkuntoisempi, sosiaalisempi jne kuin ilman koiraa. Koirattomina vuosina kaipasin ehkä eniten näitä ulkoiluja aamuisin ja iltamyöhällä sekä koiran myötä tullutta laajaa tuttavapiiriä.
Samoin itsellä päivän kohokohta on lähteä koirien kanssa metsään :)
Meillä on koiralle kaksi eri hihnaa joista se tietää mitä lenkillä tehdään. Flexin kanssa saa nuuhkia vapaammin ja tehdään rauhallinen lenkki. Tavallisen narun kanssa kuljetaan reippaammin, eikä jäädä joka hajua tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoa ja reippailua? Jep. Enemmänkin seisoskelua kurjassa kelissä, kun koira nuuhkii joka pylvään, ruohotupsun ja sähkökaapin. Puoli tuntia ja kymmenen metriä.
Se nuuhkiminen on paljon kiinni rotuvalinnasta. Meillä kääpiöpinseri jota ei kiinnosta nuuhkuttelu oikeastaan yhtään
Vierailija kirjoitti:
Jaksaahan suurin osa ulkoiluttaa lapsiaankin.
Istua hiekkalaatikon laidalla
Voi kuin tylsää
Pysähtyisikin välillä nuuhkimaan. Normi kävelyvauhtikin sillä on kovempi kuin itselläni, puolihölkkää saa mennä koko matkan.
On koiria ja sitten on koiria,ei ne kaikki ole niitä pysähtelijöitä.On koiria että olet perässä puolijuoksua kun on meno päällä,pysähdys ja sitten mennään taas kilometri pysähtymättä.Jättäkää ne sisäkoirat hankkimatta.
Meidän koira kyllä haistelee, kieltämättä, mutta välit mennään kyllä aika reippaasti. Yleensä on taluttajalla hiukan hiki pinnassa kun kotiin tulee. Ja sit jos lähdetään juoksulenkille, juostaan.
Vierailija kirjoitti:
On koiria ja sitten on koiria,ei ne kaikki ole niitä pysähtelijöitä.On koiria että olet perässä puolijuoksua kun on meno päällä,pysähdys ja sitten mennään taas kilometri pysähtymättä.Jättäkää ne sisäkoirat hankkimatta.
Minulla on kaksi samanrotuista koiraa (spk), ja toinen on kukkia tuijotteleva löntystävä nautiskelija, kun taas toisella on aina kiire ja hiki päässä saa pysytellä perässä. Pakko ulkoiluttaa erikseen, tai muuten kukaan meistä ei nauti menosta. Eli enemmän yksilöllinen luonneasia kuin rotuasia.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä keino ulkoilulle ja reippailulle, koska se on pakollista
Reippailulle? Luepa aloitus uudestaan. Ja mistä lähtien pakollisuus on jotain hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä keino ulkoilulle ja reippailulle, koska se on pakollista
Reippailulle? Luepa aloitus uudestaan. Ja mistä lähtien pakollisuus on jotain hyvää?
Ai kuten koska on pakko syödä, niin ei voi nauttia ruuasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Arjet ja pyhät, 2-3 kertaa päivässä. Ulos satoi tai paistoi. Aamulla kun haluaisi nukkua pitkään niin koiraa ulos...ei kiitos!
Onnistuu se pitkään nukkuminen koirankin kanssa. Hyvin pärjää puoli vuorokautta pissaamatta ja jos ei mennä miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan, se joka hereillä käyttää vielä myöhempään viimeisen kerran.
Mitä elämää tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istua hiekkalaatikon laidalla
Voi kuin tylsää
Ei se minusta tylsää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.