Miten joku voi jaksaa ulkoiluttaa koiraa?
Viiden metrin hitaita pätkiä ja pysähdys. Tätä monta kertaa päivässä!
Kommentit (44)
Samaa mietin. Arjet ja pyhät, 2-3 kertaa päivässä. Ulos satoi tai paistoi. Aamulla kun haluaisi nukkua pitkään niin koiraa ulos...ei kiitos!
Se on hyvä keino ulkoilulle ja reippailulle, koska se on pakollista
Eivät kaikki koirat halua valtavasti liikuntaa. On myös niinkin, että jos koiralla tosiaan synkkaa omistajan kanssa ja omistaja on laiska, koirastakin tulee laiska. Oma piha tarjoaa myös koiralle paljon haisteluelämyksiä, varsinkin jos on lintukoira ja tirpat sirkuttaa siellä täällä.
Ihan yhtälailla kun joku jaksaa hoitaa vauvaa? Outo kysymys. Se on itselle tärkeää ja oma valinta.
Meidän koira töpittää niin kovaa vauhtia, että ei meinaa perässä pysyä. Välillä on sitten niitä nuuskutteleja enemmän, mutta lenkit ovat olleet ihan oikeita lenkkejä jo alle puolivuotiaasta lähtien. Kun kulkee flexin kanssa, ehtii ne pikku pysähtelyt tehdä niin, että minun ei tarvitse läheskään aina edes pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Arjet ja pyhät, 2-3 kertaa päivässä. Ulos satoi tai paistoi. Aamulla kun haluaisi nukkua pitkään niin koiraa ulos...ei kiitos!
Ai, no meillä koirat nukkuu niin pitkään kun itekkin. Joten tätä ongelmaa ei ole meillä. En laita kelloa soimaan 7 ja lähde koiria laittamaan pihaan. Meillä on aidattu piha, joten ei tarvi aamulla vaivautua kauheesti.
Ulkoa ja reippailua? Jep. Enemmänkin seisoskelua kurjassa kelissä, kun koira nuuhkii joka pylvään, ruohotupsun ja sähkökaapin. Puoli tuntia ja kymmenen metriä.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu se pitkään nukkuminen koirankin kanssa. Hyvin pärjää puoli vuorokautta pissaamatta ja jos ei mennä miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan, se joka hereillä käyttää vielä myöhempään viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira herää aamuisin vikana.. enkä minäkään mikään aamuvirkku ole.
Sopii entiselle alkoholistille, katkokävelyä koiran kanssa tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoa ja reippailua? Jep. Enemmänkin seisoskelua kurjassa kelissä, kun koira nuuhkii joka pylvään, ruohotupsun ja sähkökaapin. Puoli tuntia ja kymmenen metriä.
Meillä lebkkeillään, ei pysähdellä koko aika. Ihme käsityksiä =D minä en ainakaan anna koiran päättää vauhdista. Sen päätän minä. Ite en menis lenkille, jos ei olis koiraa, joten hyvä ku on.
No koiraahan voi ulkoiluttaa eri tavoin. Tuo sinun kuvaamasi on vain yksi tapa. Minä teen niin, että kävelen takapihalta metsään ja koira saa kulkea vapaana. Mun ei tartte pysähtyä, kun koira pysähtyy. Koira kulkee mun lähellä ja ns. "pitää mua silmällä", kuten sen kuuluu. Minusta metsässä kulkeminen on ihanaa. Kulkisin siellä myös, vaikkei mulla olisi koiraa, mutta silloin se olisi tylsempää. Yleensä käyn metsässä kerran päivässä. Mies ulkoiluttaa toisen koiramme, sitä ei voi voimakkaan riistavietin vuoksi pitää irti metsästyshommien ulkopuolella. Käyvät kotona ollessa tuossa samaisessa metsässä, mutta koira on pitkässä liinassa. Meillä on myös aidattu piha, jossa koirat saavat oleskella ja leikkiä vapaasti. Aika hyvin saavat liikuntaa jo siinä keskenään leikkiessä.
Niin ja vuosikausien ajan kun koira elää yleensä vähintään kymmenen vuotiaaksi, parhaimmillaan jopa 15 vuotta. Ei kannata ottaa koiraa hetken mielijohteesta vaan harkita tarkkaan ja pitemmän aikaa. Eikä varsinkaan luottaa siihen kun lapset lupaa että kyllä he lenkittää. Eivät lenkitä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän koirat viimeisen kerran pissillä (omalla pihalla) juuri ennen kuin menen itse nukkumaan. Saan nukkua ihan niin pitkään, kuin nukuttaa. Tai kello herättää. Koirat ei minua herätä koskaan aamulla. Että se siitä uskomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Meistä se on kivaa. Kun jäimme eläkkeelle, otimme mieheni kanssa koiran; ensimmäinen koira meille. Jo etukäteen juteltiin kaikki mahdollinen koiran hoitoon kuuluva ja yksi mikä sovittiin on, että meillä on aikaa ja kärsivällisyyttä antaa koiran pysähtyä ja nuuhkia ihan niin paljon kuin se haluaa. On inhottavan näköistä kun usein näkee miten omistaja kiskoo koiraparkaa eteenpäin.
Jos lenkillä on tarkoitus saada syke ylös sille mennään ilman koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla koskaan edes ollut koiraa? Edes meidän edesmennyt supertarkka nuuskija ei ollut noin hidas. Haisteli kyllä hyviä hajuja pitkästi ja tarkkaan, mutta liike oli silti ravia, eli ihan rivakasti sai itsekin pistää tossua toisen eteen, ettei koiran tarvinnut vetää minua perässä. Puolessa tunnissa ehti jo vaikka kuinka pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Kiva noukkia paskoja lenkillä. 🥵
Eiks oo kiva, että kerätään, niin sun ei tartte astua niihin? 🥰 Minua ei kyllä pökäleiden keräys pussiin haittaa tippaakaan, mutta ehkä siksi mä olenkin meistä se, jolla on koira.
Toivottavasti sä et saa lapsia, niiltä nimittäin joutuu vaihtamaan vaipat JA pyyhkimään ne kakat sieltä pyllystä.
Pakkohan se piski on ulos kuskata. Muutenhan se paskoisi ja kuseskelisi huushollin aika nopeasti pilalle. Kalliistakaan kämpästä ei suuria summia maksettaisi, jos siellä haisee paska ja kusi.
Ne ovat tylsyydestä pitäviä ihmisiä.