Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa mitä sanotte masentuneelle

Vierailija
04.10.2024 |

Joku teidän tölväisy tai kritiikki saattaa laittaa masentuneen tekemään viimeisen ratkaisun. Ajatelkaa sitä

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne käytöstavat koskevat myös sitä masentunutta. Ei se masennus ole mikään vapaudu vastuusta -kortti. 

Yleensä masentuneet on niitä kilttejä ja kiusattuja. Pitää kaiken sisällään. 

Ap

Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa vaikka siihen "masentunut" itse kovasti uskookin. 

Mutta onko kukaan toista parempi ihminen?

Ap

Vain harva itseään toista parempana pitää. Jokaisella on kuitenkin oikeus pitää puolensa ja olla eri mieltä vaikka toinen masentunut olisikin ja siitä mielensä pahoittaisikin. Masentuneellakin on se oma vastuu niiden oikeuksiensa lisäksi, kuten muillakin. 

Vierailija
22/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne käytöstavat koskevat myös sitä masentunutta. Ei se masennus ole mikään vapaudu vastuusta -kortti. 

Yleensä masentuneet on niitä kilttejä ja kiusattuja. Pitää kaiken sisällään. 

Ap

Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa vaikka siihen "masentunut" itse kovasti uskookin. 

Mutta onko kukaan toista parempi ihminen?

AP

Juurihan sä yritit itse väittää, että ne masentuneet olisivat niitä muita parempia ihmisiä. 😂😂😂😂😂

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jotkut eivät ymmärrä tai tiedä mitä masennus oikeasti tarkoittaa. Osa ihmisistä on taas oikeasti vain ilkeitä. Tietynlainen suojakuori ja ikävien ihmisten karsiminen kannattaa. On myös hyviä ihmisiä. Joistakin voi ymmärryksen myötä tulla parempia, mutta koskaan ei kannata luottaa sen varaan vaan suojella itseään. Ansaitset sen.

Vierailija
24/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äiti ja isäni riitelivät eilen. Olen käymässä heillä. En liittynyt mitenkään heidän riitaansa. Kuulin vain väittelyä. Tänä aamuna äitini jatkoi isäni haukkumista minulle kun isäni oli poissa ja tölväisi minulle saman tien asioistani...piti vaan näpäyttää minuakin aivan kuin olisin syypää kaikkeen. Niin tuttua lapsuudesta

Ap

Vierailija
25/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kannattaa katsoa peiliin. Tiedostaa oma osuuntensa tilanteenseensa. Ja lopettaa syyttävän sormen kääntäminen itsestä poispäin.

Karma! Minkä taakseen jättää, sen edestänsä myöhemmin löytää.

Vierailija
26/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kaikille samalla tavalla. En erittele masentuneita ja ei-masentuneita.

Vierailija
27/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen on vastuussa itsestään. En sano ikävän pahasti mutta en ala myöskään kaunistelemaan. 

Vierailija
28/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha äiti ja isäni riitelivät eilen. Olen käymässä heillä. En liittynyt mitenkään heidän riitaansa. Kuulin vain väittelyä. Tänä aamuna äitini jatkoi isäni haukkumista minulle kun isäni oli poissa ja tölväisi minulle saman tien asioistani...piti vaan näpäyttää minuakin aivan kuin olisin syypää kaikkeen. Niin tuttua lapsuudesta

Ap

Miksi sinä AP täytät suuren osan tästä keskustelusta? 

Vierailija
29/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sinä AP täytät suuren osan tästä keskustelusta? 

Miksi ap ei saisi, kun kyse on hänen aloittamastaan ketjusta?? Tee itse oma ketju.

Vierailija
30/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parane pian ja lopeta junan aikataulujen lukeminen. 

Ja katko köysi 10cm pätkiksi. 

Vierailija
31/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo vuosia kävellyt munankuorilla ja varmaan vastakin, en uskalla masentuneelle sanoa kuten joskus haluaisin.

Vierailija
32/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on kuitenkin ihan itse vastuussa teoistaan.

Niin myös se tölväisijä! Ja itse nää tölväisijät ei kestä mitään mitä sanotaan heitä vastaan

Ap

Ongelmallista on se, että masentuneen mielestä jokainen hänelle sanottu asia voi olla tölväisy, karkeaa, tylyä ja ties mitä. Ja jos et sano mitään, niin sekin voi olla. Masentuneen kanssa ei vaan koskaan voi tehdä mitään oikein ELLEI masentunut itse tajua kertoa tuttavilleen mitä ei kestä ja miten toivoo itselleen puhuttavan, koska masennus ja hän tulkitsee kaiken väärin tai ainakin negatiivisimman kautta. Tai toivooko vaikka vain halausta.

Vierailija
33/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut on käytännössä vankina omissa ajatuksissaan, täysin kyvytön elämään elämää tässä hetkessä. Sitäkö pitää hyysätä ja hyssytellä. Itsekkäimpiä ihmisiä ovat masentuneet (Sanna Marinin lisäksi).

Ota pää pois per.. pensaasta ja ala elämään. Tunteet on vaan tunteita. Ei niihin kuulu jäädä vangiksi.

Vierailija
34/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko masentuneet käyttää sit jotain hihanauhaa ja netissä aloittaa keskustelun "Hei!, olen masentunut", niin osaisimme olla riittävän sensitiivisiä?

Vierailija
35/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tekee sitten. Maailma on joka tapauksessa ylikansoittunut.

Vierailija
36/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se masentunut säälillä ja voivottelulla jaloilleen nouse. Perseelle potkimista ja mukaan ottamista hän kaipaa.

Vierailija
37/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai koskee, ei kukaan ole muuta väittänytkään.

Vierailija
38/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on kuitenkin ihan itse vastuussa teoistaan.

Ei ole!

Vierailija
39/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta liikkua.

Vierailija
40/43 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein aikoinaan masentuneelle ystävälleni juna-aikataulusta tehdyn parane pian-kortin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi