Vanhuus alkaa 70-vuotiaana. Miten olet varautunut siihen?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tuhlata nuoruutta vanhuuden miettimiseen.
Mitä miettimistä sinulla siinä olisi?
Pääasia ikääntyessä on säilyttää tyyli ja arvokkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön paljon eläinrasvaa ja lihaa.
Tukkiaksesi suonesi, jotta kuolema noutaa aiemmin?
Sitä varten on jo verenohennuslääkkeet ja aspiriini.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä omaisuus on myyty ja sijoitettu likvideihin assetteihin. Matkustelen nyt kun vielä voin ja elän kuin viimeistä päivää.
Hyvä asenne, jokainen sukupolvi hankkikoon ja tuhlatkoon varansa. Mutta itse en haluaisi asua vuokralla, joku talo, pienikin, kesäpaikka, pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ketä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ketä varten?
Itseä, tietysti ! Höh !
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhuus ala virallisesti 65 vuotiaana kun jäädään vanhuuseläkkeelle?
No, ei. Se on ihan vetreä ikä, jos ei tule mitään sairautta. Jos terveenä pysyy, niin 65 pystyy ihan mihin 40-tai 50-vuotiaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhuus ala virallisesti 65 vuotiaana kun jäädään vanhuuseläkkeelle?
Jäin eläkkeelle muutama kuukausi ennen kuin täytin 68 v. En huomannut vanhuuden alkamista, vapaus alkoi !
Juuri noin. Moni ihminen alkaa nuorentua jäädessään eläkkeelle. Matkustelua, vanhojen autojen keräilyä tms. harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ketä varten?
Itseä, tietysti ! Höh !
Eli näyttelet peilin edessä arvokkuutta ja tyyliä?
Onko sinulla jo Vekottimet valmiina ?
Olen 68-vuotias enkä ole varautunut mitenkään. Elämä vaan etenee ja vuodet vierii. Jos johonkin varautuisin niin haluaisin sellaisen rollaattorin, missä olisi liekkien kuvia ja korvissa soisi Black Sabbath.
Ihminen on ajatteleva olento, kunnes aivotoiminta lakkaa. Älkää huolehtiko meistä, kuin olisimme roskapusseja. Meissä on kaikki se viisaus, mitä ihmiskunta on siihen mennessä hankkinut. Älkää sitä koskaan unohtako.
Sijoitan säännöllisesti ja käyn kuntosalilla.
Vanhuuden alkamisen jokainen päättäköön ihan itse. Tunnen tyyppejä, jotka ovat jo 40-kymppisinä melkein valmiita hautaan ja toiset 80-kymppisinä juuri eronneina täynnä uutta virtaa. Joten eletään elämää ilman turhia murheita-kyllä se kestää koko elämän.
Päivä kerrallaan, eläkkeelle pääsemistä odotellessa.
Ihmettelen jos elän sinne asti. Kroppa prakaa joka puolelta ja olen vasta 50v.
Käynyt 25 vuotta salilla. Testoa nyt trt-annoksilla. Rahat sijoitettu. Tarkoitus jaksaa bilettää vielä 10 vuotta eli tuohon asti.
Miten ihmiset elivät ajalla, kun eläkkettä ei ollut edes keksitty? Omakotitaloissa annoivat ohjat perilliselle. Kuka ei tiennyt koko eläkeiästä mitään. Niin että älkää aivopestkaa täällä ihmisiä. Vanhuus alkaa, kun ihminen tuntee itsensä vanhaaksi. Jotkut jo kakskymppisenä, jotkut viiskymppisenä. Ei tarvi odottaa sitä 70 rajaa. Kuka senkin on keksinyt?
Ennemin kuolen kun muutan kerrostaloon. Ei enää ikinä sinne!