Vanhuus alkaa 70-vuotiaana. Miten olet varautunut siihen?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Muutto toiseen asuntoon, jos ei enää vanhaa kotia jaksa siivota.
Siivoaako se toinen koti itse itsensä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhä harvemmalla vanhuus alkaa 70-vuotiaana, yhä useammalla yli 80-vuotiaana.
Tutkimuksen mukaan (ei ole linkkiä), biologinen vanhuus alkaa nykyään keskimäärin 85 -vuotiaana.
Minusta tuntuu että ympäristö alkaa käyttäytymään niinkuin 70 v täyttänyt olisi jo vanhus. Tämä ärsyttää ainakin minua suuresti.
En jaksa tuhlata nuoruutta vanhuuden miettimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhuus ala virallisesti 65 vuotiaana kun jäädään vanhuuseläkkeelle?
Jäin eläkkeelle muutama kuukausi ennen kuin täytin 68 v. En huomannut vanhuuden alkamista, vapaus alkoi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhä harvemmalla vanhuus alkaa 70-vuotiaana, yhä useammalla yli 80-vuotiaana.
Tutkimuksen mukaan (ei ole linkkiä), biologinen vanhuus alkaa nykyään keskimäärin 85 -vuotiaana.
Ai noin nuorena? Minä olin siinä luulossa, että se alkaa vähitellen aikaisintaan 105-vuotiaana. ;/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön paljon eläinrasvaa ja lihaa.
Tukkiaksesi suonesi, jotta kuolema noutaa aiemmin?
Ei suinkaan, vaan pysyäkseni terveenä loppuun asti
Siinä tapauksessa kannattaa suosia kasviksia.
"A new study finds that adhering to a healthy plant-based diet is associated with a lower risk of death from all causes and from cardiovascular disease among older people."
https://www.medicalnewstoday.com/articles/healthy-vegetarian-diets-may-…
Minä olen keväästä saakka syönyt kevymmin hyvin vähän lihaa ja muka terveellisemmin, se ei vaan toimi.
Tämä väsymys on jotain mitä en ole ennen kokenut, ei tällaista ole ollut silloin kun lihaa käytin huomattavasti enemmän.
Pelkällä kasvisruualla keho ja aivot eivät pysy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"A new study finds that adhering to a healthy plant-based diet is associated with a lower risk of death from all causes and from cardiovascular disease among older people."
Höpö höpö, Katsoppa Ari Miettisen video.
En ala katsomaan minkään persun videoita. Luotan tieteellisiin tutkimuksiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Putin on 79-vuotias vanhus
Aika raihnainen jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suonet tukkeudu kun lihavilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, Katsoppa Ari Miettisen video.
Kyllähän juutuubivideo kumoaa minkä tahansa tutkimuksen. Niin uskottavia ovat ne videot.
Muutan Amerikkaan ja asetun ehdolle presidentinvaaleissa.
Kasvisruokavalio on nyt muoti juttu. Milloin kiellettiin kanamunat, sokeri, suola, kahvi ja makkarat ei mitään todellista tietoa. Yksi asia on kuitenkin tunnustettu, että ihmisen kehitys alkoi lihansyönnistä. Ollaanko nyt toisessa päässä kehitystä, kun Pisa-tulokset alkavat laskea ja miten se korreloi kasvisten kanssa. B12-vitamiini puutos on seurauksena, kun puputtaa pelkkiä kasviksia ja miten nykyisten muistiongelmien mahdollinen yhteys selvitetään.
Lapsuudessani oli suuri tapahtuma, kun sika teurastettiin, vähän siitä kotiin jäi, kun suuri osa vietiin osuuskaupan lihamestarille. Ihmiset kuolivat noin 70-vuotiaina, mutta eivät olleet muistisairaita, vanhusten hoito ei siten suuremmin rasittanut yhteiskuntaa, sillä omaisten oli huolehdittava ja vain ne joilla ei ollut omaisia joutuivat kunnalliskotiin, mitä silloin oli suuri häpeä, mutta verrattuna nykytilanteeseen oli todella hyvä paikka. Oletteko katsoneet elokuvat Oprista, lienee lähellä totuutta.
Vielä 50-luvulla kunnaliskodeilla oli maaltila, tiedän koska sukulaiseni oli johtamassa tilaa ja toinen oli karjanhoitajana. Hoidettava porukka söi sitä ruokaa, mitä tilalla tuotettiin eli ruokavalio oli samanlainen kuin heidän nuoruudessaan.
Mikä onni on elää satavuotiaaksi, kun tiedä tästä maailmasta mitään ja makaa omissa ulosteissaan ja maksaa maltaita yhteiskunnalle. Syödään hyvin ja lähdetään ajoissa rasittamasta yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta aikaa miettiä vielä.
Voi kuule se aika kuluu yllättävän nopeasti. Niin se vain tulee vastaan kerta toisensa jälkeen jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Muutto toiseen asuntoon, jos ei enää vanhaa kotia jaksa siivota.
Palkkaa siivooja, tulee halvemmaksi kuin kämpän myynti ja uuden osto.
Olen 75 v. enkä tunne itseäni vanhaksi, jalka nousee vielä ripeästi.
Virallisesti vanhuus alkaa 75-vuotiaana.
Tiedän kavereita jotka ovat täyttäneet 80, eikä vanhuus ole alkanut. Bernie Ecclestone johti maail,man raskainta ammattia, Formula 1 vielä 84 vuotiaana. Lensi joka toinen viikonloppu vetämään kisatapahtumia, maapallon joka kolkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 75 v. enkä tunne itseäni vanhaksi, jalka nousee vielä ripeästi.
Joku työtön kela-luuseri, 25 v. ituhippi, elokapinallinen tms., alapeukutti tätäkin.
50 vuotta aikaa miettiä vielä.