Taas 10 päivää töitä yhdellä vapaapäivällä
Se ainoa vapaakin on illasta yhden vapaalle ja siitä aamuvuoroon😒 Ihan sama että onko sitä vai ei kun ei ole yhtään iltaa että ei tartte ajatella että huomenna taas töihin. Vttu että tympii.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hoitoala. Siellä on tollasta kans. Harvoin vapaat peräkkäin ja yks viikonloppuvapaa kerran kk. Mahtavaa .
Ihan normaalia jatkuvassa vuorotyössä nuo yksi viikonloppu kuukaudessa vapaat. Miksi hoitoalalla olisi sen ihmeempää? Samaa on teollisuudessa ja varmaan muilla palvelualoilla kuin hoitoalalla.
Mulla on yksi rankimpia työrupeamia 14 kuukautta putkeen 16-20 tuntia päivässä, sunnuntai vapaa. Rakennettiin tuotantolaitosta ja piti saada kustu projekti maaliin ilman massiivisia sanktioita. Tämän jälkeen olin kaksi viikkoa burnissaikulla ja lähetettiin 13 kuukaudeksi toiselle puolelle maailmaa ylösajamaan laitos. Tässä oli sentään vain 10 päivää töitä ja yksi vapaa ja 10 tunnin työpäivät. Nykyään olen töissä noin 7.5 - 8 tuntia ja matkustelen noin 200 päivää vuodesta. Aloitan työt yleensä sunnuntaina lähtemällä reissuun ja palaan joko seuraavana perjantaina illasta tai lauantaina yöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kaupan alalta..
Tai hoitoala. Nimimerkillä kokemusta on.
No, hoitoala/ kauppa. Lähinnä tässä ihmetyttää se, että ns. miesvaltaisilla aloilla hommat on hoidettu aina toisin. En siis vieläkään ymmärrä, että miten se rytmi ei onnistu juurikin esim. hoitoala/kauppa?
Ette sitte osaa sanoa ei...
Tiiän ihmisiä, jokka ei pidä edes ruokatuntii, koska mukamas on niin paljon töitä... juu työnantaja kiittää, koska ruokatauosta ei makseta palkkaa.
Työntekijän on pidettävä itte huolta itestään, työnantajat riistää viimeisetkin mehut, jollei pidä varaansa.
Oon töissä, eikä mulla oo tullu ongelmii siitä et oon sanonu ei...
Vierailija kirjoitti:
Laitonta
No eikä ole. Järkevää ja työntekijää säästävää se ei kuitenkaan ole vaikka laillista onkin.
Kannattaa hioa ne neuvottelutaidot kuntoon kun paikallinen sopiminen tulee ja tes poistuu.
Vain jos työntekijä on itse pyytänyt niin tai ottaa lisävuoroja.
Vuorosuunnittelussa tehdään 5 päivän viikkoja, toki välillä tulee pidempiä pätkiä mistä moni rutisee mutta unohtaa iloisesti että on toivonut edelliseen listaan 4 peräkkäistä vapaata reissua varten...