Sanokaa, ettei tämä palsta edustavasti heijastele todellisuutta!
En tiedä, miksi edes käyn täällä.
Todellisessa elämässäni tapaan esimerkiksi miehiä, jotka vaikuttavat ihan normaaleilta ihmisiltä, joille niin miehet kuin naisetkin ovat yhtä lailla ihmisiä. He eivät arvostele kenenkään ulkonäköä, eivät pidä itseään eriarvoisina sukupuolensa vuoksi. Eivät haikaile oman lapsensa tai lapsenlapsensa ikäisiä naisia, saati kuolaa näiden perään tai huutele kadulla. Tuntemani miehet - ja myös satunnaisemmat tuttavat, sikäli kuin tiedän - tekevät kotitöitä ja pihatöitä ja kaikenlaista, mistään sen isompaa numeroa tekemättä.
Todellisen elämän(i) miehet eivät hauku suomalaisia naisia yhtenä joukkona, eivät käytä ilmauksia, joita en viitsi edes toistaa, kun näkevät ylipainoisen naisen. Tunnen vain hyvin käyttäytyviä miehiä, joiden asenne- ja ajatusmaailma on nykyaikaa, ei jotain 50-lukua.
Tältä palstalta saa hyvin helposti käsityksen, että miehet ovat kuin yhtenä joukkona naisia halventavia ja halveksivia, suorastaan naisia inhoavia ja heitä kohtaan vihamielisiä, paitsi jos nainen on ulkonäöltään tiettyy ahtaaseen muottiin mahtuva ja käyttäytyy miestä kohtaan alistuvasti. Ihan kuin miehet olisi tuotu aikakoneella suorastaan jostain 2000 vuoden takaa näihin päiviin.
Keskustelut ovat täällä enimmäkseen miesten ja naisten välistä "sotaa", jota en todellisessa elämässä näe missään. Naiset ovat täällä altavastaajina, vaikka taitavat olla enemmistö. Pieni meuhkaavien miesten joukko pitää hurjaa älämölöä.
Tämäkin keskustelunaloitus todennäköisesti ilmoitetaan asiattomaksi, vaikka se ei sitä ole, ja se poistuu ennen kuin ehdin tulla katsomaan, onko kukaan siihen vastannut.
Ihme porukkaa täällä pyörii? Miksi minä edes käyn täällä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Yksi syyttelevä keskustelun aloitus johtaa väistämättä vastareaktioon ja vastakkaiseen syyttelyyn, siltä osin palsta peilaa kyllä osuvasti normaalimaailmaa. Siltikin, suurella harmaalla massalla ei ole aikaa, eikä tarvetta, julistaa minkäänlaista ideologiaa millään forumilla. Tuolla väellä on liian kiire pitää perheen arki ja elanto hallussa.
En ole kyllä huomannut tällä palstalla mitään vastareaktioita. Täällä on päivittäin ketjuja, joissa haukutaan naisia, silti koskaan ei ole sellaista vastareaktiota, että haukuttaisiin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen autisminkirjolla ja ihmisillä on outo tapa uskoutua minulle, jopa tuntemattomilla kadulla. Ihmisillä on jokin pakonomainen tarve tunnustaa minulle asioita. Ja täytyy sanoa, että kyllä tämä sivusto hyvin edustaa sitä mitä ihmiset oikeasti ajattelee. Huomaat myös sen ihan vertailemalla tätä palstaa siihen mitä maailma on. Onko tuolla miehet sankoin joukoin puolustamassa naisten oikeuksia, murtamassa patriarkaatin rakenteita, tuomitsemassa naisiin ja tyttöihin kohdistuvaa väkivaltaa. Se sinun tuntema kivoinkin mies, tekeekö niin ihan oikeasti vai puhuuko vain lämpimikseen. Ei näy mitenkään tässä maailmassa se, että miehet vähääkään pitäisi edes naisista. Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Sinun pitää oppia erottamaan se kun ihmiset manipuloi todellisuutta, jotta sinä viihtyisit siinä siitä mikä se totuus on. Olen kuullut kaikki tämän palstan kamaluudet monen monta kertaa elämässäni silloin kun ihmiset tunnustaa asioita minulle. Katsos kun min
Minäkin olen autismin kirjolla, ja minullekin ihmiset uskoutuvat paljon (ilmeisesti koska en ole tuomitseva, niin minulle uskaltaa kertoa asioita). En jaa näkemystäsi. Kyllä minäkin olen kuullut ihmisiltä livenä myös sellaista, mitä jotkut täällä palstallakin länkyttää, mutta harvinaista se on, eikä ne ihmiset todellakaan edusta mitään enemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Prööööööööt!
Lukuunottamatta tätä kommenttia, tässä ketjussa on ollut melkein sivistynyttä keskustelua. Kiitos teille!
Siis ylilaudan trollit on pesiytyneet tänne, koska heihän mielestä naiset ovat tyhmiä ja hauskaa naureskella heille "naisten palstalla". Ylilautatrollit ei todellisuudessa puhu ikinä naisille (välillä tosin tappavat heitä) eli oikeassa elämässä tälläinen ei näy.
Mä olen pyörinyt täällä about 20 vuotta. Välillä ollut vuosia välissä etten ole palstaa vilkaissutkaan. Jo alussa piti muistuttaa itselleen, että se intterneetti tulee Perähikiällekin ja näin ollen kommentointi yms on ihan eri kuin kaupungeissa.
Sitten toinen ryhmä on provoajat. Kaikki "onko mieheni narsissi" - tyyliset utut on provoajien kirjoittamia joiden toiveena päästä iltapäivälehtiin kaiken kansa ihmeteltäväksi. Että ovatpa äiti-ihmiset tyhmiä ja yksinkertaisia.
Itsekin ihmettelen, että miksi rauhallisina työpäivinä tänne eksyn. Suurin ihmetyksen aihe on ehkä se, että miten moni suomalainen nainen elää paskoissa parisuhteissa joissa mies menee ja puuhaa omiaan, ei puhu eika pussaa eikä paljon muutakaan mikä koskisi parisuhdetta tai perhettä. Miten moni nainen hukkaa elämänsä elämällä tällä tavoin :(
Eiköhän suurin osa palstammoista itke itsensä iltaisin uneen, hyvin yksinäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen autisminkirjolla ja ihmisillä on outo tapa uskoutua minulle, jopa tuntemattomilla kadulla. Ihmisillä on jokin pakonomainen tarve tunnustaa minulle asioita. Ja täytyy sanoa, että kyllä tämä sivusto hyvin edustaa sitä mitä ihmiset oikeasti ajattelee. Huomaat myös sen ihan vertailemalla tätä palstaa siihen mitä maailma on. Onko tuolla miehet sankoin joukoin puolustamassa naisten oikeuksia, murtamassa patriarkaatin rakenteita, tuomitsemassa naisiin ja tyttöihin kohdistuvaa väkivaltaa. Se sinun tuntema kivoinkin mies, tekeekö niin ihan oikeasti vai puhuuko vain lämpimikseen. Ei näy mitenkään tässä maailmassa se, että miehet vähääkään pitäisi edes naisista. Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Sinun pitää oppia erottamaan se kun ihmiset manipuloi todellisuutta, jotta sinä viihtyisit siinä siitä mikä se totuus on. Olen kuullut kaikki tämän palstan kamaluudet monen monta kertaa elämässäni silloin kun ihmiset tunnustaa asioita minulle. Katsos kun min
Lukematta paskaa
Muuten hyvä mutta aloituksen voisi kirjoittaa uusiksi ja vaihtaa sanan mies tilalle sanan nainen.
Kurja että sinä olet jäänyt elämässäsi yksin ja vaille rakkautta päätellen rumasta ulosannistasi. Suurin osa ihmisiä on ihan täysjärkisiä eikä vihaa ventovieraita ihmisiä sukupuolen perusteella. Toivottavasti sinäkin vielä joskus tapaan jonkun, jotta sinäkin pääset sen kokemaan.