Kerroinpa miehelle tärkeää asiaaa tai huolen parisuhteen tilasta
Hän ei noteeraa sitä mitenkään.
kerroin rauhallisesti kuinka koen kotitöiden mittasuhteiden olevan itselleni epäreilut.
Kerroin tuntemuksia ja esimerkkejä töistä.
Hän ei vastannut mitään.
Seuraavana päivänä palasin asiaan, ja kysyin, onko hänellä herännyt mielipiteitä asiasta.
ei ollut. Ja minä kuulema aina valitan tai koitan muuttaa häntä.
Ja kuulema tykkään luetella tekemiäni töitä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
meillä eukko käyttää kaikkeen niin helevetisti aikaa ja kruunaa ittensä kaiken tekijäks :D jos mää imuroin 15min saman jäljen ku hän tunnissa niin mun panos on jotenkin huonompi.
Luulet vain, että jälki on samanlaista. Meilläkin mies on oikea tehosiivouksen mestari. Siivouksesta suoriutuu alta aikayksikön. Myöhemmin jos tarkistan siivouksen jäljen, puolet hommista on tekemättä. En viitsi sanoa. Hän siivotkoon tavallaan, minä siivoan kyllä paremmin. Joistain asioista en tingi ja ne siivoan aina itse. Esim. vessoja mies ei ole pessyt enää vuosiin.
Ap, valitettavasti sinun kannattaisi harkita vakavasti eroa, koska tilanne tuskin muuttuu. Ja/tai sitten kertoa selvin sanoin, että tilanteen on muututtava tiettyyn aikamäärää mennessä, tai ero...
Ao on ottanut komean miehen joka ei tee kotitöitä. Niin se on saat komean miehen mutta et saa hyvää kumppania joka auttaa sinua ja tekee kotitöitä. Noin se on suurimmalla osalla naisista ettei mies auta kotitöissä mutta sait sentään komean miehen. Tavis mies joka olisi tasa-arvoinen naisen kanssa tekisi kyllä kotitöitä ja olisi hyvä kumppania koska haluaa hyvän parsisuhteen.
Onko jotain hyvää syytä miksi ap on tuollaisen miehen kanssa. Onko se rikas joten et halua erota. Eli haluat olla sen kanssa rahan takia niin teet sitten kotityöt koska elämän tilanteesi huononee jos eroat.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa palstan miehet miten miehet saisi ajattelemaan että perhe tai parisuhde on ME, eikä vain 2 tai useampia erillisiä yksilöitä yhdessä joilla jokaisella voi olla vaan omat jutut, menot, mieltymykset ja niiden toteutus ja voi ajatella vaan omaa etuaan ja olla ns suhteen tai jopa perheen vapaamatkustaja. Miten sitä (ainakin joillakin olevaa) syväluotaavaa itsekeskeisyyttä voisi joko kitkeä / vähentää tai jo lapsuudesta saakka pyrkiä estämään, eli äidit opettaisi poikalapsilleen sen että on osattava ottaa muut huomioon eikä se oma napa ja ego ole aina ensin.
Kuten itsekin sanot parisuhde on ME ei pelkästään nainen ja naisen halut, mieltymykset ja vaatimukset. Milloin naiset ALOITTAVAT ottamaan huomioon miehen ja miehen mielipiteet kun mietitään vaadittavaa siisteystasoa ja vaadittavaa elintasoa ja vaadittavia mieltymykset?
Edesmennyt äitini kanss motkotti aina ettei mies tehnyt tarpeeksi kotitöitä. No sitten kun miehensä nukkui pois huomasi miten paljon mies olikaan hoitanut esim talon asioita ja oli sitten itse ihan kädetön. On helppoa alkaa marttyyriksi.
Niinpä. Omassakin parisuhteessa tuntunut vähän että mies on tällaisen yhteisen vastuun osalta kuin yksi lapsi lisää: voi kyllä (usein vastentahtoisesti) tehdä jotain, kun käskee, mutta ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta tai kokonaiskuvan käsitystä, että mitä kaiken kaikkiaan pitää tehdä ja milloin. Hänen siskonsa kanssa kun olen jutellut, niin tässä tapauksessa kyllä näkee mistä sylttytehtaalta taipumus tulee: hänen lapsuudenkodissaan tytöiltä vaadittiin pienestä asti ja paljon, mutta pojan ei tarvinnut kotitöihin osallistua vaan "hänen työnsä oli koulunkäynti". Ja kuulemma vielä aikuisena opiskelijanakin kärräsi pyykit äidille pestäväksi ja silitettäväksi, kun sisko sanoi että jos hän olisi edes yrittänyt moista, äiti olisi varmasti pöyristynyt että miten naisihminen edes kehtaa kysyä että ison äm män pyykkejä äidin pitäisi pestä.