Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroinpa miehelle tärkeää asiaaa tai huolen parisuhteen tilasta

Vierailija
03.10.2024 |

Hän ei noteeraa sitä mitenkään. 

kerroin rauhallisesti kuinka koen kotitöiden mittasuhteiden olevan itselleni epäreilut. 

Kerroin tuntemuksia ja esimerkkejä töistä. 

Hän ei vastannut mitään. 

Seuraavana päivänä palasin asiaan, ja kysyin, onko hänellä herännyt mielipiteitä asiasta. 

ei ollut. Ja minä kuulema aina valitan tai koitan muuttaa häntä. 

Ja kuulema tykkään luetella tekemiäni töitä. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii vuoviikkosiivous hyvin. Siivoamme kodin siis vuorotellen. 

ruokaa teemme molemmat, samoin pyykkäämme. 

Mutta minä hoidan kaiken muun. Kaappien siivoamisen, järjestyksen, organisoinnin, talvi- kesävaatteet, jne. 

ap

Kaikesta sitä ongelman voi tehdä. 

Vierailija
22/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiaskareiden jakautuminen on yksi parisuhteen yleisimmistä kiistanaiheista. Siihen auttaa vain avoin keskustelu ja on tietenkin huono merkki, jos toinen osapuoli sellaisen torjuu.

Tilanteenne muistuttaa tapausta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, k

Kyllä mummo tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että asioiden omatoiminen hoitaminen on ns toissijainen ongelma, ja se oikea ongelma on siinä ettei suhteessa kohdata. Tai olla kiinnostuneita asioista. 

Vierailija
24/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mölöjen kanssa sitä viitsitäänkin olla naimisissa.

Vierailija
25/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi: mies ei arvosta sinua, eikä todennäköisesti edes pidä sinusta kovin paljon.

Tuollaisiahan suuri osa parisuhteista on. Sitten vaan kysyt itseltäsi, tyydytkö tuohon.

Normi valittava akka kyseessä!

Valituksen määrä on akkakohtainen vakio, eikä muutu ulkoisten olosuhteiden mukaan. Vaikka muuttaisit luksusresorttiin, jossa kaikki hoidetaan, niin se valitus alkaai hetken päästä samanlaisena jostain muusta asiasta.

Vierailija
26/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi asiaa mihin mies tarvii naista. Toisen tiedättekin. Toinen on helppo elämä kun taloudenhoitaja asuu samassa talossa. Miehille myöskään siisteystaso ei ole niin tärkeää. Silti tämä tulee aina naisille yllätyksenä.

Vierailija
27/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä miehiä joille ero tulee aikanaan ihan yllätyksenä, kun on vuosia ollut kuuntelematta vaimoaan. Eikä he yhtään ymmärrä mikä oli vikana, vaikka sitä yritettiin heille vuosia kertoa. 

Vierailija
28/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi: mies ei arvosta sinua, eikä todennäköisesti edes pidä sinusta kovin paljon.

Tuollaisiahan suuri osa parisuhteista on. Sitten vaan kysyt itseltäsi, tyydytkö tuohon.

Miten niin normi? Miten niin suuri osa parisuhteista???

Ja tätä te peukutatte  ilman mitään faktapohjaa 

Vierailija
29/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii vuoviikkosiivous hyvin. Siivoamme kodin siis vuorotellen. 

ruokaa teemme molemmat, samoin pyykkäämme. 

Mutta minä hoidan kaiken muun. Kaappien siivoamisen, järjestyksen, organisoinnin, talvi- kesävaatteet, jne. 

ap

Aika alkaa vaatia niin isoa taloa, ettei järjestelytarvetta ole. 

Kunnon eteinen, kunnon säilytystilat, niin paljon tilaa että pieni sotku hukkuu sinne. 

Älä paranna teidän asumismukavuutta jos toinen ei sitä arvosta. Pidä nättinä vaan ne itsellesi tärkeät paikat. 

Vierailija
30/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on riittävän kokoinen asunto. 

mutta vaikka vkosiivouksesta huolehditaan yhdessä , on asunnossa paljon sellaista, joka vaatii huoltoa ja huolenpitoa. 

kyllä keittiönkaapit pitää aika ajoin järjestää, sulattaa pakastin tai putsata jääkaappi. Pestä peitot ja matot jne. 

Vierailija
31/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiska töitänsä lukevi."

Vierailija
32/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sillä olisi väliä, vaikka mies maksaisi enemmän kuluista. 

jos minä olen huolissani suhteen tilasta tai kerron jonkun itselle tärkeän asian, luulisi hänen olevan kiinnostunut. 

Onhan sillä merkitystä.  Jos maksat vähemmän,  kompensoit asian tekemällä enemmän. 

Oletko siis sitä mieltä että kun minä naisena tienaan ja maksan enemmän niin mieheni pitäisi tehdä enemmän kotitöitä kun minun. Olisiko sinulla vinkkejä miten saisin mieheni ymmärtämään tämän saman.

Vierailija
33/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität ja vaadit kokoajan jotain. Krooninen nipottaja -syndrooma.

Mies on väsynyt ja miettii eroa.

Vierailija
34/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiaskareiden jakautuminen on yksi parisuhteen yleisimmistä kiistanaiheista. Siihen auttaa vain avoin keskustelu ja on tietenkin huono merkki, jos toinen osapuoli sellaisen torjuu.

Tilanteenne muistuttaa tapausta, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi. Hänen lapsuudenkotinsa lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, k

Miks sulla viiraa niinmpaljon että kerrot tämän pas ka tarinan joka väliin? Mene suonsilmään kiitos.

Vierailija
35/67 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Samat ongelmat nostaa päätään säännöllisesti. Hoitamattomat asiat ja keskustelun puute. 

Kun hoitaa enimmän osan asioista ja joku kohtaaminen j syvällinen keskustelu puuttuu, olo tuntuu yksinäiseltä.

En usko, että mies tuosta muuttuu. Tai minäkään ja minun tarpeet. Jään vaille niitä asioita, joota elämääni toivoisin.  Voi siis olla, että mikään siivous tai muu ei enää riitä pelastamaan  tätä suhdetta. 

Ja minä olenkin se heikko, joka ei uskalla lähteä. Tai tehdä päätöstä. ap

Vierailija
36/67 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaadit miestä tekemään puolet kotitöistä (todellisuudessa suurimman osan) niin kai itse maksat vähintään puolet yhteisistä kustannuksista?

Naiset ovat Suomessa ohittaneet miesten työllistymisasteen. Pariskunnassa nainen on se todennäköisimmin työssäkäyvä.

Vierailija
37/67 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että otat vastuun ja teet sinun mielestäsi tärkeitä kodin töitä kysy mieheltä ovatko ne hänen mielestään tärkeitä kotitöitä. Nythän sinä olet yksin  määritellyt, että pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. 

Listaa ne sinun mielestäsi tärkeät työt, älä selittele, ja pyydä miestä raksimaan ne kotityöt jotka eivät ole tärkeitä. Jos sellaisia ei tule kysy miten hän ratkaisisi töiden hoitamisen kodissanne. Laitan hänet vastamaan.

Usein pahin tapa keskustella on luennoida toiselle. Jos sinä vain teet ne työt vuosista toisiin siinä käy kuin opetetuille eläimille, että homma hoituu muiden toimesta kun käyttäytyy itse tietyllä tavalla. 

Ja onko kaiken oltava niin täydellistä?

Vierailija
38/67 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies. Ei lähtenyt luettelemaan omia töitään.

jeeep, laiskat töitään luettelee

Vierailija
39/67 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Samat ongelmat nostaa päätään säännöllisesti. Hoitamattomat asiat ja keskustelun puute. 

Kun hoitaa enimmän osan asioista ja joku kohtaaminen j syvällinen keskustelu puuttuu, olo tuntuu yksinäiseltä.

En usko, että mies tuosta muuttuu. Tai minäkään ja minun tarpeet. Jään vaille niitä asioita, joota elämääni toivoisin.  Voi siis olla, että mikään siivous tai muu ei enää riitä pelastamaan  tätä suhdetta. 

Ja minä olenkin se heikko, joka ei uskalla lähteä. Tai tehdä päätöstä. ap

Voi olla. Miten mies muuten käyttäytyy? Mieti kokomaisuutta. Kohtaako sinut? Mulla oli mies, johon olin hyvin rakastunut. Hänelle koti oli paikka, jossa vain makoiltiin. Siis ei auttanut edes tavaroiden pakkaamisessa, kun muutimme, vaikka meillä oli silloin vauva. Eli itse hoidin vauvan ja pakkasin tavarat. Muuttopäivänä veti raivarit, kun omat tavaransa olivat vielä kaapissa (olin luonnollisesti sanonut, että hänen tulee itse pakata ne). Lopulta paljastui myös, että kaverilla oli pitkään kestänyt sivusuhde sekä toinen kevyempi suhde. Pettänyt, minkä kerennyt, vaikka lapsi olisi sairaalassa tai minä raskaana. Kiven kovaan samalla vannoi mulle rakkauttaan. Rakkaus on sokea, joten monet merkit hänen kommunikaatiotyylissään jäivät huomaamatta. Hyvin tyypillisesti jätti vastaamatta minun kysymyksiini, oli kuin toinen olisi ilmaa. Ei ollut suoraan aggressiivinen, mutta väisteli, vääristeli ja karttoi. Ei valehdellut aina suoraan, mutta kikkaili sanoillaan ja johti harhaan. Osasi siinä ohella myös lirkutella ja mielistellä. On pidetty ihminen, koska osaa puhua ja huumorintajua piisaa. Tuttavat pitävät häntä empatian ruumiillistumana. 

Vierailija
40/67 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä eukko käyttää kaikkeen niin helevetisti aikaa ja kruunaa ittensä kaiken tekijäks :D jos mää imuroin 15min saman jäljen ku hän tunnissa niin mun panos on jotenkin huonompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme