HS :: Perinteisen tarpeessa - 25v Elma haluaa maskuliinisen miehen
25-vuotias Elma Nieminen ei halua tasavertaista parisuhdetta, sillä hänen ihanteissaan mies on perheen pää. Se on saanut monet provosoitumaan ja pitämään häntä naisvihaajana.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Miten lisääntyminen liittyy parisuhteeseen? Jos ei mitenkään, niin täytyy sanoa että hyvin on aivopesu mennyt perille :D
Niin? Onko sulle suuri yllätys, että on ihmisiä joille lisääntyminen ei ole elämän päätarkoitus? Että parisuhteessa voisi olla elämänkumppanuutta, rakkautta ja intohimoa ilman lapsia?
Tää nyt kuulostaa vaan siltä, että ongelma ei ole siinä haluaako vai eikö halua naiset lapsia, haluaako naiset liberaaleja vai konservatiivisia miehiä vaan ylipäätään kiukkua siitä, että naisella on mielipiteitä ja preferenssejä.
Sitä järjellä luulisi, että olisi ainoastaan positiivista konservatiivisille miehille, että Elman kaltaisia on. Kun taas liberaaleille miehille on helpotus että kaikki naiset eivät ole kuin Elma. Lapsia haluaville miehille löytyy lapsia haluavia naisia ja lapsia haluamattomille miehille vela-naisia. MIKÄ siinä voi olla väärin? Ei miehetkään ole kaikki samasta muotista, niin eikös ole kiva että naisetkaan vastaavasti eivät ole?
Minäkin haluaisin vaimon joka maksaa kaiken ja ei tarvitse tapella työkkärin kanssa ja täytellä työhakemuksia.
Mistä sellaisen löytäisi?
Tekisin kotityöt ja leipoisin pullaa ja bodaisin kalliilla kuntoclubilla päivät pääksytysten. Maksaisin laskut ja juoksevat asiat. Nainen voisi käydä vain töissä ja tulla kotiin lepäämään.
Jos ei haluaisi seksiä, niin en panisikaan, jos ei halua tulla pantavaksi. Antaisin olla rauhassa siltä osin. Osa naisista inhoaa panemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset haluavat että miehet täyttävät perinteiset sukupuoliroolit sekä modernin mieheisen sukupuoliroolit että naisen ei tarvi täyttää mitään roolia vaan voi heittäytyä holhottavaksi lompakkoloiseksi
Ei, vaan suhteessa on 2 toistaan tukevaa yksilöä. Onko tämä vaikea ymmärtää?
Tuo nainen halusi epätasavertaisen suhteen jossa mies huolehtii ja päättää kaikesta. Kaksi toisiaan tukevaa yksilöä on myös ihan normaaleissa, tasavertaisissa suhteissakin, jos siis suhde toimii hyvin.
Tämän naisen näkökanta onkin harvinaisempi. Ainakin Suomessa.
Minä ainakin vihaan miehiä.
EN ALISTU KOTIORJAKSI. EN ALISTU.
Luin miten vaan pystyin kun ei ole HS tilausta eikä tule, ei nykypäivän "journalismilla". Siis mies on iso ja vahva ja hoitaa perheen isot asiat kun nainen hoitaa kotia. En sano olenko samaa mieltä puhumattakaan yhteiskunnasta, mutta tämähän olisi se epämukava totuus ja mihin molemman sukupuolen aivot ovat viritetty.
Lihasmassaltaan pikkuruiset miehet jotka menevät runoklubiin ja esittävät olevansa niin suvaitsevaisia ei nyt muuta kuin marginaalisesti herätä naisen vaistoja saaden pikkarit märäksi että siinä olisi mies. Sori jos kuvailin puolet miehistä palstalla, ei kuulostanut ainakaan itseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lisääntyminen liittyy parisuhteeseen? Jos ei mitenkään, niin täytyy sanoa että hyvin on aivopesu mennyt perille :D
Niin? Onko sulle suuri yllätys, että on ihmisiä joille lisääntyminen ei ole elämän päätarkoitus? Että parisuhteessa voisi olla elämänkumppanuutta, rakkautta ja intohimoa ilman lapsia?
Tää nyt kuulostaa vaan siltä, että ongelma ei ole siinä haluaako vai eikö halua naiset lapsia, haluaako naiset liberaaleja vai konservatiivisia miehiä vaan ylipäätään kiukkua siitä, että naisella on mielipiteitä ja preferenssejä.
Sitä järjellä luulisi, että olisi ainoastaan positiivista konservatiivisille miehille, että Elman kaltaisia on. Kun taas liberaaleille miehille on helpotus että kaikki naiset eivät ole kuin Elma. Lapsia haluaville miehille löytyy lapsia haluavia naisia ja lapsia haluamattomill
Missä vaiheessa suomalaiset naiset on opetettu tällaisiksi lapsivastaisiksi nalkuttajiksi?
Mitä tässä on ihmeellistä? Kuka ei haluaisi maskuliinista miestä? Nykyaika on ihmeellistä. Täydellistä tasa-arvoa ei missään suhteessa voi edes kaiken aikaa olla, joskus toinen on saamapuolella ja toisinaan toinen. Toinen täydentää toista ja molemmat tekevät oman osansa suhteen eteen. Joskus ne osat ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saa haluta millaista miestä haluaa. Toivottavasti löytää kaipaamansa.
Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä.
Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä!
Kyllähän se käy. Veikkaan vaan että Elmalla on ainoana teistä lapsia 45-vuotiaana.
Veikkaanpa, että hän on myös töissä ja arvostaa perheestä oman vastuunsa kantavaa miestä - myös lastenhoidossa, kotitöissä ja muissa vastuissa. Elämä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä.
Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä!
Kyllähän se käy. Veikkaan vaan että Elmalla on ainoana teistä lapsia 45-vuotiaana.
Mitä sitten?
Elma kokee naisen elämään kuuluvan luonnollisen täyttymyksen ja vanhana rakastavan perheen sekä lastenlasten tuoman ilon. Toiset eivät.
Minullakin on ollut perhe. Lapsenlapset olisi mukavia. En silti alkaisi tuollaiseen elämään.
Tässä on se ongelma, että hän ei itse vaikuta perinteiseltä naiselta, esim. hänellä on tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Äärifeministit eivät tätä kestä ja ovat päätyneet nimittelemään Elmaa.
Tällaisena äärifeministinä nimenomaan ajattelen, että ihanteellinen yhteiskunta on sellainen missä jokainen saa valita eikä tarvitse tuomita ketään. Näitä tuntuvat haukkuvan eniten sellaiset jotka haluaisivat samaa, mutteivät kehtaa myöntää sitä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä järjellä luulisi, että olisi ainoastaan positiivista konservatiivisille miehille, että Elman kaltaisia on. Kun taas liberaaleille miehille on helpotus että kaikki naiset eivät ole kuin Elma. Lapsia haluaville miehille lö
Siis mikä tuossa on nalkutusta???
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä on ihmeellistä? Kuka ei haluaisi maskuliinista miestä? Nykyaika on ihmeellistä. Täydellistä tasa-arvoa ei missään suhteessa voi edes kaiken aikaa olla, joskus toinen on saamapuolella ja toisinaan toinen. Toinen täydentää toista ja molemmat tekevät oman osansa suhteen eteen. Joskus ne osat ovat erilaisia.
En allekirjoita noin kapeaa määritelmää maskuliinisuudesta, se tässä mua ainakin hiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapset liittyvät tähän mitenkään? Jutussa Elma itse sanoo ettei välttämättä halua lapsia. Minä taas olen hyvin varma, etten halua lapsia.
Tässä puhutaan mieleisen parisuhteen löytymisestä, ei lisääntymisestä.
Nuoret naiset on usein epävarmoja siitä ja monesta muusta asiasta, mutta luulen, että Elma haluaa lapsia sitten, kun löytää oikeanlaisen isäehdokkaan. Epävarmuus häviää, kun se mies löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Se että Elma ei halua pelkästään maskuliinista miestä, vaan epätasavertaisen suhteen jossa mies tekee päätökset ja Elma tekee kaiken miehen tahdon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita noin kapeaa määritelmää maskuliinisuudesta, se tässä mua ainakin hiertää.
Nykyajan määritelmä maskuliinisuudesta on liian leveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät halua neitimäisiå, alistuvia nössöjä miehiä. Piste. Jo keskiajan ritarien käsikirjassa mainittiin herrasmiehen käytöksen lisäksi "että kovaa kalua neidot tarvitsevat".
Tuo on täysin totta. Sen(kin) takia monella tuttavalla naisella on myös arabimies.
Ne miehet on komeita, hyväkuntoisia ja miehekkäitä miehiä.
Osaavat tapella paljain käsin. Todella monella on hyvin urheilullinen tausta ja kykenevyys tappeluun perheen puolesta.
Komistuksilla on aina mustavyö jossain varastossa ja pokaaleja kanssa erilaista tappeluista nuoruudessa.
Heille se kuuluu miehuuteen olla sanojensa mittainen mies, joka seisoo toista miestä vastassa nyrkit tanassa vapisematta vastatuulessa ja tuiskeessa järkkymätön katse silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että Elma ei halua pelkästään maskuliinista miestä, vaan epätasavertaisen suhteen jossa mies tekee päätökset ja Elma tekee kaiken miehen tahdon mukaan.
Voi olla, että liioitteleekin tuossa, mutta salaa naiset toivoo, että miehet olisi johtajia. Ns. tasa-arvo ei sytytä, se ei vastaa biologisia vaistoja.
No mutta eihän hän voi tietää haluaako hän lapsia. Hän tarvitsee miehen kertomaan haluaako hän.
Sitähän hän siinä jutussa sanoi. Kertoi haluavansa miehen, joka tietää paremmin kuin Elma mitä Elma haluaa.
Surullinen kohtalo hänellä on jos saa mitä haluaa. Hänestä tulee todella avuton sellaisessa suhteessa jossa mies huolehtii kaikesta. Jos mies vielä on vanhempi, niinkuin hän toivoo, niin hän tulee jäämään leskeksi. Eikä osaa hoitaa mitään asioita koska ei ole saanut hoitaa mitään asioita itse.
Sellaisia kohtaloita oli vanhoina aikoina runsaasti. Ihan vastaavasti oli miehiä, jotka leskeksi jäätyään eivät lainkaan osanneet laittaa ruokaa eivätkä hoitaa kotia.