Elisan myyjä teki vaimoni kanssa sopimuksen Elisa Viihteestä tänään vaikka tiesi ettei puhu laakakaistan omistajan kanssa
Kommentit (78)
Eihän se viihde maksa mitään. Itse halusin nopean liittymän ja siihen tuli viihde ilman lisähintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on 14 vuorokautta aikaa perua se. Perumisen jälkeen voitkin antaa palautetta Elisalle.
Keksitty tarinahan aloitus kuitenkin on.
Ei mies voi perua vaimonsa tekemää sopimusta.
Elisa otti vaimoni, sopimusten vastaisesti, minun ja Elisan väliseen sopimukseen mukaan ja alkoivat tilata minulle viihdepaketteja. LIsäksi tekivät sopimuksia tulevaan kuituliittymään, joka myös on minun ja Elisan välinen sopimus, ja siinä ei ole osapuolena ketään muita ja Elisa hyvin tämän tietää mutta ilmeisesti on puhelinmyyjiä ohjeistettu laittomilla käytännöillä ja tässä tulos.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän se viihde maksa mitään. Itse halusin nopean liittymän ja siihen tuli viihde ilman lisähintaa.
Tällä ei ole mitään merkitystä.
Asioista pitää keskustella asiakkaan kanssa. Ei ulkopuolisten kanssa mennä sörkkimään toisten sopimuksia.
Elisa voi ottaa yhteyttä asiakkaisiinsa.
ap
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa tähän mitään noista hinnoista, kun Elisa ei ole ottanut yhteyttä asiakkaaseensa, eli minuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vaimolla olla miehensä lupa jos ostaa jotain itselleen?
Onneksi ei, mutta ei toisen omistamaan liittymään voi tehdä mitään muutoksia, ei edes tilata sitä Elisa-viihdettä. Vaimolle pitää myydä oma liittyvä viihteineen.
Tietty ap tietää, että tuollainen sopimus ole laillinen, koska jos vaimolla ei ole omaa liittymään, ei Elisa-viihdettä voida "toimittaa perille". Vähän sama juttu kuin tekisi sähkösopimuksen mökille, jonne ei ole vedetty sähköjä.
Miksi vaimo vastasi sun kännykkääsi ja uskotteli että se olet sinä? Oletko nyt transnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on 14 vuorokautta aikaa perua se. Perumisen jälkeen voitkin antaa palautetta Elisalle.
Elisa otti vaimoni, sopimusten vastaisesti, minun ja Elisan väliseen sopimukseen mukaan ja alkoivat tilata minulle viihdepaketteja. LIsäksi tekivät sopimuksia tulevaan kuituliittymään, joka myös on minun ja Elisan välinen sopimus, ja siinä ei ole osapuolena ketään muita ja Elisa hyvin tämän tietää mutta ilmeisesti on puhelinmyyjiä ohjeistettu laittomilla käytännöillä ja tässä tulos.
ap
Meinaatko, että vaimosi ei voi tilata vaikka Disney+:aa, Netflixiä tms, jos sinä omistat laajakaistaliittymän?! Ei Elisa Viihde ole sidottu laajakaistaliittymään! Teillä ja vaimollasi voisi olla vaikka Telian laajakaistaliittymä kuitu tai adsl ja vaimosi voisi tilata Elisa Viihteen!
Ei kai tässä ole käynyt niin, että mies ei pidä huolta omasta puhelimestaan ja antaa vaimon vastailla siihen? Silloin voi syyttää vain ihan itseään! Varastettu tai kadonnut puhelin pitää sulkea. Ja muiden ei anneta vastailla omaan puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meinaatko, että vaimosi ei voi tilata vaikka Disney+:aa, Netflixiä tms, jos sinä omistat laajakaistaliittymän?! Ei Elisa Viihde ole sidottu laajaka
Tottakai voisi omiin nimiinsä. Mutta tässä tapauksessa vaimon tekemä kauppa on liitetty miehen olemassa olevaan sopimukseen. Elisan olisi pitänyt tehdä vaimolle oma sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaimo vastasi sun kännykkääsi ja uskotteli että se olet sinä? Oletko nyt transnainen
Vaimo vastasi kännykkääni kun olin katolla hommissa. Tyhmyyttäni jätin kännykän vaimon ulottuville ja tämän tilanteen Elisan myyjä onnistui käyttämään hyväksen. Elisan myyjä pakkomyi vaimolle tuon viihdepaketin. Vaimo sanoi että olen tavattavissa klo. 20.00 jälkeen mutta Elisan puhelinmyyjä kertoi että silloin jo myöhäistä kun hän ainutkertaisen tarjouksen tarjoaja ei ole töissä silloin enää. Niin sitten päätyivät Elisan puhelinmyyjän vedättämänä tähän laittomaan toimeen että alkoivat spämmätä minulle pakettia tulemaan ja laite jo matkalla että viihdepaketti toimii.
Myyjä tiesi että ei puhu laajakaistaliittymän omistajan kanssa.
Jos Elisa voisi tarjota vaimolle viihdepakettia niin en ymmärrä miksi minä olen joku tekijä asiassa?
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä ole käynyt niin, että mies ei pidä huolta omasta puhelimestaan ja antaa vaimon vastailla siihen? Silloin voi syyttää vain ihan itseään! Varastettu tai kadonnut puhelin pitää sulkea. Ja muiden ei anneta vastailla omaan puhelimeen.
Myönnän virheeni.
Elisa käytti välittymästi hyväkseen "heikointa lenkkiä". Tosin laittomalla tavalla. Mutta onhan näistä huijarifirmoista varoiteltu että omaan piikkiin sekin toki menee. Pitää laittaa kännykkä lukkojen taa Elisalta.
ap
AP on idioottitrolli
Iltasatuna tämä stoori ei kyllä mene, ei edes aamusatuna
En usko että on mikään ainutkertainen toimi vaan heidän yleinen käytäntö että samassa taloudessa asuvien sopimukset on yhteisiä. "Oma" Elisa ei ole oma vaan yhteinen, jonka sisältämiä sopimuksia Elisan mukaan voi kuka tahansa ensimmäisen vastaantulijan kanssa alkaa muokkaamaan. Tilata viihdettä toisen nimiin ja niinpäin pois.
Mietin vaan että äänittikö Elisa puhelun vaimoni kanssa "asiakaskokemuksen turvaamiseksi". No , tuskimpa vaan kun vaimoni ei ole heidän asiakas, jonka kanssa sopimuksen minulle väänsivät, joka taas olen Elisan asikas.
ap
Nyt Elisa sitten pitää minua hankalana asiakkaana. Vaikka minä olen se osapuoli joka olen pitänyt sopimuksista kiinni ja kunnioittanut niitä sopimuksiamme.
Elisa esittää että minä "perun " viihdesopimuksen. OIkeasti en peru sitä, koska en ole mitään Elisa viihteen sopimus tehnytkään. Suoraan sanottuna niin juuri näin kaikki "koijarit" toimii. Kääntävät asiat päälaelleen. Elisan pitäisi ilmoittaa että mitätöivät sopimuksen pätemättömänä, eikä että minä perun sen.
Minulla niin kiireitä että mihinkän oikeustoimiin en kuitenkaan Elisaa vastaan ala. Kerran eräs työnantaja maksoi palkan käteisenä. Alkoi sitten väittämään että on maksanut enemmän kuin oli maksanutkaan. Vielä tämä ekonomi esitti että minulla pitäisi olla kuitit kuinka paljon olen palkaa saanut. Hänet haastoin oikeuteen, Ei tullut edes paikalle ja hävisi suoraan. Tulee mieleen tästä Elisan tavasta toimia tuo yhteys.
ap
Vierailija kirjoitti:
Etä myynnissä on 14 päivän palautus oikeus joten en tiedä mikä sun peppuasi tässä nyt niin paljon kutittaa.
ai ihan "etä myynnissä" ja "palautus oikeus"....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntisopimuksissa pitää nykyään kuitata myyjän jälkeenpäin tekstiviestinä lähettämä vahvistus 14 päivän kuluessa. Kun tuota ei kuittaa niin sopimus ei astu voimaan.
Alapeukuttajalle tiedoksi, että puhelinmyynti edellyttää kirjallista vahvistusta, joka on helpointa hoitaa tekstiviestillä:
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/puhelin-ja-kotimyynti/puhelinmyynti/
ja sinulle tiedoksi että VAIKKA se olisi helpoin hoitaa tekstiviestillä, niin myyjän ei silti PIDÄ tehdä sitä tekstiviestillä. Muutkin keinot käyvät.
Soita heti aamulla ja peru, ei voi toinen sulle sopimuksia tehdä. Elisa Viihteestä on todella vaikea päästä myöhemmin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa tähän mitään noista hinnoista, kun Elisa ei ole ottanut yhteyttä asiakkaaseensa, eli minuun.
ap
Joku maksu siinä on, poikani joskus otti, muutti alueelle jossa se ei toiminut, sopimuksen loppuun piti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli siis Elisan puhelinmyyjä. Minä olin ulkona ja vaimo vastasi puhelimeen ja ketku puhelinmyyjä sai vaimoni tilaamaan viihdepaketin. Myyjä tiesi puhuvansa sopimuksen ulkopuolisen henkilön kanssa.
Miten on edes mahdollista. Kun hoidan muistisairaan läheiseni asioita, pitää hänen ihan itse sanoa puhelimeen nimensä ja henkilöturvatunnuksensa, että asian voi hoitaa.