Nyt vaihtuu pankki, Nordea taas kaatunut
Ottaa päähän. Onneksi ei ole lainaa niin vaihto on helppoa.
Kommentit (190)
Se, joka kutsui Mikko Hyppöstä F-Securen palkkalistalaiseksi, niin taisi tulla uutena asiana, että on WithSecure. Kannattais lukea Kauppalehden talousuutisia ja HS:ää, niin ei tarvi päteä jollain huvittavalla Wikipedia-lainauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Putinisteista selittelevä voisi vastata näihin kysymyksiin.
1. Miksi ainoastaan Nordealla on jatkuvasti näitä ongelmia? Nykyiset viikkoja kestäneet ongelmat ovat vain viimeisin esimerkki.
2. Jos ongelmien takana on venäläiset niin mikseivät he myös häiritse Osuuspankkia? Entä Aktia?
3. Osuuspankki on myös siirtänyt toimintaansa Intiaan mutta siellä ei ole jatkuvasti näitä ongelmia. Miksi?
4. Miksi Nordea ei kerro suoraan mistä ongelmat johtuvat jos ne ovat kerran tiedossa? Mitä salaillaan?
Nimenomaan tämä. Eiköhän Iigorit kokeile kaikkia pankkeja? Onko Nordealla heikoin suojaus?
Ja miksi salamyhkäisyys?
Onko ymmärryksessä vikaa? Talletussuoja on 100 000€ asti. Et ilmeisesti ymmärrä, mitä talletussuoja tarkoittaa?
Talletussuojakorvaus on enintään 100 000 euroa tallettajan yhdessä talletuspankissa olevista talletuksista. Jos tallettajalla on tilejä useissa pankeissa, jokaisessa pankissa olevilla talletuksilla on oma 100 000 euron maksimikorvausrajansa.
Miten talletussuoja toimii?
Jos suomalainen talletuspankki asetetaan konkurssiin tai sillä on pysyviä maksuvaikeuksia, Rahoitusvakausvirasto maksaa pankin tallettajille korvaukset talletussuojarahaston varoista. Talletussuojakorvaukset maksetaan seitsemän työpäivän kuluessa siitä, kun viranomaiset ovat todenneet pankin maksukyvyttömäksi ja Rahoitusvakausvirasto on päättänyt talletusten korvaamisesta. Tallettajan ei tarvitse erikseen hakea korvausta.
Onko oikeasti monella ollut nyt ongelmia Nordean kanssa? Aika paljon uutisoitu Nordean ongelmista ja mulla ei oo kertaakaan ollut ongelmia nettipankin tai korttimaksujen jne kanssa. Ei nyt eikä koskaan aikaisemminkaan. Mulla sentään ollut Nordean tili ja kortti 17 vuotta.
Mua ihmetyttää myös se, kun usein etenkin täällä palstoilla on valitettu palvelumaksuista. Mitkä palvelumaksut? Valaiskaa mua. Palvelumaksuja oon maksanut Nordealle 0 € 17 vuoden aikana. S-Pankki pari kertaa veloittanut, kun oon tilin saldon tarkistanut automaatilta joskus aikoinaan. No senkin katon nyt aina mobiilipankista, niin ei tuu mitään maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä selitykset.
Miksi kaikki muut pankit toimivat ihan hyvin mutta Nordealla on jatkuvasti ongelmia? OP on myös ulkoistanut toimintaa Intiaan eikä siellä töki samalla tavalla kuin Nordeassa. Aika heikkoa koska ihmisillä näyttää tilit nollaa.
Vaihtakaa pankkia halvempaan ja parempaan... niitä vaihtoehtoja kuitenkin löytyy.
Ai kuten S-pankkiin? Seuraavaa aitoa tietoturva-aukkoa odotellessa. Ootte te kyllä naiiveja. Ja eikö teillä ole Nordeassa parempaa jäsenyyttä?
OP ollut minulle ilmainen jo liki kaksi vuotta. Miksi maksaisin pankin käytöstä kun saan saman ilmaiseksi? Lisäksi Osuuspankin mobiilisovellus on valovuosia Nordea sovellusta edellä enkä tarvitse erillistä sovellusta mobiilitunnuksia varten.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti monella ollut nyt ongelmia Nordean kanssa? Aika paljon uutisoitu Nordean ongelmista ja mulla ei oo kertaakaan ollut ongelmia nettipankin tai korttimaksujen jne kanssa. Ei nyt eikä koskaan aikaisemminkaan. Mulla sentään ollut Nordean tili ja kortti 17 vuotta.
Mua ihmetyttää myös se, kun usein etenkin täällä palstoilla on valitettu palvelumaksuista. Mitkä palvelumaksut? Valaiskaa mua. Palvelumaksuja oon maksanut Nordealle 0 € 17 vuoden aikana. S-Pankki pari kertaa veloittanut, kun oon tilin saldon tarkistanut automaatilta joskus aikoinaan. No senkin katon nyt aina mobiilipankista, niin ei tuu mitään maksuja.
Jos sinulla on (oli) luottokorttitili, todennäköisesti se ei sinullakaan aamupäivällä toiminut. Kuten ei minullakaan, nyt toimii kortit, mutta "säästöt ja sijoitukset" ei toimi. Aktiiviselle käyttäjälle, kuten yrittäjille, paljon matkustaville, liikemiehille jne. nämä ongelmat ovat näkyneen. Täytyy olla todella olematonta käyttöä, jos ei ole 17 vuoteen havainnut ongelmia.
Onnea siitä, mutta nyt eletään eri ajassa. En tästä sano enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä selitykset.
Miksi kaikki muut pankit toimivat ihan hyvin mutta Nordealla on jatkuvasti ongelmia? OP on myös ulkoistanut toimintaa Intiaan eikä siellä töki samalla tavalla kuin Nordeassa. Aika heikkoa koska ihmisillä näyttää tilit nollaa.
Vaihtakaa pankkia halvempaan ja parempaan... niitä vaihtoehtoja kuitenkin löytyy.
Ai kuten S-pankkiin? Seuraavaa aitoa tietoturva-aukkoa odotellessa. Ootte te kyllä naiiveja. Ja eikö teillä ole Nordeassa parempaa jäsenyyttä?
OP ollut minulle ilmainen jo liki kaksi vuotta. Miksi maksaisin pankin käytöstä kun saan saman ilmaiseksi? Lisäksi Osuuspankin mobiilisovellus on valovuosia Nordea sovellusta edellä enkä tarvitse erillistä sovellusta mobiilitunnuksia varten.
Hmm, kuka sanoi, että Nordeassa joutuu maksamaan palvelu- ja kuukausimaksuja?
Nordeassa kuuluminen avainasiakkaisiin poistaa tilinpito- ja kk-maksut. Lisäksi on ollut sijoitusiltoja, juristipalveluja saa hyvään hintaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Nordea toimii taas. (Toistaiseksi).
Kortit toimii. Säästöt ja sijoitustilit ei.
Uudestaan sama:
Hmm, kuka sanoi, että Nordeassa joutuu maksamaan palvelu- ja kuukausimaksuja?
Nordeassa kuuluminen avainasiakkaisiin poistaa tilinpito- ja kk-maksut. Lisäksi on ollut sijoitusiltoja, juristipalveluja saa hyvään hintaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka kutsui Mikko Hyppöstä F-Securen palkkalistalaiseksi, niin taisi tulla uutena asiana, että on WithSecure. Kannattais lukea Kauppalehden talousuutisia ja HS:ää, niin ei tarvi päteä jollain huvittavalla Wikipedia-lainauksella.
Niin se on jo ketjun edelliselle sivulle peräti kahteen kommenttiin korjattu, eli F-Secure on nykyään WithSecure. Hyppösen työnantajan nimi on vaihtunut, vaikka hän ei ole vaihtanut työnantajaa. F-Secure järjesteli liiketoimintansa uusiksi.
Hänen osaamistaan ja näkemyksiään Nordean ongelmista tämä seikka ei silti yhtään positiivisempaan suuntaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin toimii:
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tuki/hairiotiedotteet.html
EI TOIMI kaikki! Tuossa tiedotteessahan lisäksi sanottiin, "palvelumme ovat palautumassa normaaliksi". Ei kerrottu, milloin se normaalitilanne on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin toimii:
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tuki/hairiotiedotteet.html
EI TOIMI kaikki! Tuossa tiedotteessahan lisäksi sanottiin, "palvelumme ovat palautumassa normaaliksi". Ei kerrottu, milloin se normaalitilanne on.
Bugi korjattu, guru häipynyt. Kaaoksen siivous kesken. Normaalia IT-toimintaa kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Putinisteista selittelevä voisi vastata näihin kysymyksiin.
1. Miksi ainoastaan Nordealla on jatkuvasti näitä ongelmia? Nykyiset viikkoja kestäneet ongelmat ovat vain viimeisin esimerkki.
2. Jos ongelmien takana on venäläiset niin mikseivät he myös häiritse Osuuspankkia? Entä Aktia?
3. Osuuspankki on myös siirtänyt toimintaansa Intiaan mutta siellä ei ole jatkuvasti näitä ongelmia. Miksi?
4. Miksi Nordea ei kerro suoraan mistä ongelmat johtuvat jos ne ovat kerran tiedossa? Mitä salaillaan?
Nimenomaan tämä. Eiköhän Iigorit kokeile kaikkia pankkeja? Onko Nordealla heikoin suojaus?
Ja miksi salamyhkäisyys?
Onko ymmärryksessä vikaa? Talletussuoja on 100 000€ asti. Et ilmeisesti ymmärrä, mitä
Miten talletussuoja liittyy asiaan ja mitä hyötyä siitä on omiin rahoihin ei pääse käsiksi eikä Nordeakaan?
Vierailija kirjoitti:
Voisitte Nordea aspoissa keskittyä ihmisille vastaamiseen sen sijaan että koitatte selitellä ongelmia foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne vinkuintiaan nordea on ulkoistanut nämä sähköiset palvelunsa?
Juuri sinne:
Nordea ulkoistaa it:nsä ydintehtävät Intiaan Päätös koskee Suomessa 27 työntekijää
Pankki on aiemmin ulkoistanut osia it-toiminnastaan
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nordea-ulkoistaa-itnsa-ydintehtavat-…
Itänaapurin liittolaismaahan ne tosiaan kannatti ulkoistaa... Mihinkään BRICS-maahan ei pitäisi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinne:
Nordea ulkoistaa it:nsä ydintehtävät Intiaan Päätös koskee Suomessa 27 työntekijää
Itänaapurin liittolaismaahan ne tosiaan kannatti ulkoistaa... Mihinkään BRICS-maahan ei pitäisi luottaa.
OP teki saman 2019.
Siellä ei ole ollut tämmöisiä viikkoja jatkuvia ongelmia.
Onneksi ei kohta yli 20 vuoteen ole tuossa pankissa rahat olleet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinne:
OP teki saman 2019.
Siellä ei ole ollut tämmöisiä viikkoja jatkuvia ongelmia.
Intiaan?
Vierailija kirjoitti:
Toiminut tilille pääsy sekä kortilla maksaminen, tänäänkin. Välillä ollut ongelmaa nyt lähiviikkoina, kuitenkin sitten toiminut. Tekevät varmasti kaikkensa, tiedottaminen heikkoa.
Lähiviikkoina? Oletko ennustaja, kun tiedät mitä lähiviikkoina tulee tapahtumaan?
Ja miksi salamyhkäisyys?