Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä veisitte kylään nuorelle parille, kun kahvi ei kuulema kelpaa eikä alkoholi. Kukat?

Vierailija
03.10.2024 |

Neuvoja?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehti. 

Vierailija
42/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Miksei kahvi kelpaa? Jos eivät itse juo niin onhan se hyvä olla paketti jos vieraita tulee.

Itsekään en juo kahvia mutta kyllä nyt kahvinkeitin ja paketti kahvia on että voi vieraille keittää.

No jos niillä sattuu olemaan se vierasvarakahvi jo ennestään. Ei sitä määräänsä enempää viitsi säilöä jos ei itse käytä.

Mun mielestä on kyllä erittäin epäkohteliasta sanoa, mitä ei saa tuoda, ellei nyt ole allerginen tai jotain muuta esim. kukille. Ottaa kiltisti vaan sen kahvipaketin vastaan, sen voi viedä vaikka mummolle tuliaisina seuraavan kerran mennessään. En veisi yhtään mitään, jos ilmoitetaan mitä EI saa tuoda.

Voi antaa vaikka naapurin papalle tai mammalle kahvipaketin,ei niilläkään kaikilla sitä ylimääräistä  rahaa ole ja kahvi maksaa kuitenkin aika paljon.Voi sinakin kysyä että kelpaako. 

Vierailija
44/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastaus kuin ketjuun, jossa kyseltiin toisin päin, eli mitä viemisiä vanhemmalle pariskunnalle: leikkokukkia. 

Kukkakaupasta tai jos osaat itse sitoa, kukat marketista ja luonnosta oksia ja varpuja, joista yhdistät nätin kimpun. 

Kukkia voi viedä ihan kaikille, paitsi jos tunnet tyypin ja tiedät, että inhoaa niitä..

Ei syötävää tuollaisille ihmisille, jotka eivät käytä niin tavallisia tuotteita kuin kahvi ja suklaa, koska siinä voit mennä vain vikaan.

Ei mitään tavaraa, jollei ole erikseen pyydetty tai kyläpaikka todella tuttu. Ihmisillä, nuorillakin, on yleensä ihan liikaa kaikkea jo valmiiksi ja vaikkei olisikaan, etkuitenkaan osaa viedä heidän silmäänsä ja sisustukseensa sopivaa.

Vierailija
45/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Miksei kahvi kelpaa? Jos eivät itse juo niin onhan se hyvä olla paketti jos vieraita tulee.

Itsekään en juo kahvia mutta kyllä nyt kahvinkeitin ja paketti kahvia on että voi vieraille keittää.

No jos niillä sattuu olemaan se vierasvarakahvi jo ennestään. Ei sitä määräänsä enempää viitsi säilöä jos ei itse käytä.

Mun mielestä on kyllä erittäin epäkohteliasta sanoa, mitä ei saa tuoda, ellei nyt ole allerginen tai jotain muuta esim. kukille. Ottaa kiltisti vaan sen kahvipaketin vastaan, sen voi viedä vaikka mummolle tuliaisina seuraavan kerran mennessään. En veisi yhtään mitään, jos ilmoitetaan mitä EI saa tuoda.

Voi antaa vaikka

Vie se kahvi sitten suoraan sille naapurille, jos se kerran oli ideana. Sanot vaan niille omille tutuillesi, että veitkin tuliasia vaihteeksi naapuriin etkä heille :D

Vierailija
46/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei mikään kelpaa niin mene tyhjin käsin. Paskaako sitä nähdä vaivaa kiittämättömien takia.

Voithan kokeilla mikä vastaanotto olisi jos viet esimerkiksi teelajitelman tai kuivamuuonaa eli pastaa, linssejä, papuja, soijakuutioita tms. Eli kaikkea pitkään sälyvää. 

Vierailija
47/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kahvi ja alkoholi nyt siis ainoita asioita joita ap on tottunut viemään tuliaisina? Aika köyhää. 

Vie teetä tai jotain alkoholitonta juotavaa. Tai kukkakimppu. 

Vierailija
48/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

No itse en juo kahvia enkä omista kahvinkeitintä. Veisi tilaa keittiössä. Pikakahvipurkki on vieraita varten.

Vierailija
49/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viherkasviharrastajia, niin leikkokukkia ei kannata viedä, kun niitten mukana voi tulla kasvituholaisia, mitkä leviää viherkasveihinkin.

Vierailija
50/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Voi antaa vaikka

Minä taas en näe tässä logiikkaa. En juo kahvia, enkä alkoholia. En ole koskaan juonut. Silti niitä jotkut raijjaavat kun tulevat kylään. Eikö hän voi mieluummin antaa sen kahvin suoraan jollekin taholle joka niitä kerää, esimerkiksi vähävaraisille? Voi sitten sanoa että ajatteli minua ja antaa vaikka kortin. Miksi sen kahvin täytyy kiertää minun kauttani? 

Vierailija
51/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Tämä on tosi omituinen ajatusmalli, olen itse kuullut myös isovanhemmiltani tuollaista. Ei kai kukaan oikeasti osta jotain kahvinkeitintä vain vieraita varten?

Ihan normaalia on olla keitin että saa vieraita varten keittää,ei sen tarvitse mikään monen kupin keitin olla.

Kahvihuusholleissa ei pidetä minua varten säilössä vedenkeitintä ja teepakettia, koska he eivät itse juo teetä, joten minunkaan asunnosta ei löydy kahvipannua tai kahvia, koska en sitä itse juo. Aikuiset ihmiset eivät (toivottavasti ainakaan) kupsahda tai saa slaakia siitä, että ei ole kahvia/teetä tarjolla, varsinkin, jos tulevat yllätyskäynnille ilman, että olen ehtinyt ostaa kaappiin jotain muuta juotavaa tarjottavaksi.

Vierailija
52/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kahvi ja alkoholi nyt siis ainoita asioita joita ap on tottunut viemään tuliaisina? Aika köyhää. 

Vie teetä tai jotain alkoholitonta juotavaa. Tai kukkakimppu. 

Yllättävän moni on tottunut siihen, että noita viedään. Saattavat myös hermostua

Vierailija
53/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso paketti kortsuja tollaisille 

Vierailija
54/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Tämä on tosi omituinen ajatusmalli, olen itse kuullut myös isovanhemmiltani tuollaista. Ei kai kukaan oikeasti osta jotain kahvinkeitintä vain vieraita varten?

Ihan normaalia on olla keitin että saa vieraita varten keittää,ei sen tarvitse mikään monen kupin keitin olla.

Kahvihuusholleissa ei pidetä minua varten säilössä vedenkeitintä ja teepakettia, koska he eivät itse juo teetä, joten minunkaan asunnosta ei löydy kahvipannua tai kahvia, koska en sitä itse juo. Aikuiset ihmiset eivät (toivottavasti ain

Muutenkin kahvia voi keittää ilman keitintäkin. Jotenkin järjetön ajatus hordata kotona tavaraa jota ei itse tarvitse, vain siksi että saattaa saada vieraita.

Vierailija
55/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein viimeksi uuteen kotiin lahjaksi oliiviöljyä, oliiveja ja suklaata, koska tiesin asukkaiden pitävän niistä.

Jos taloudessa ei juoda kahvia, hyvin suurella todennäköisyydellä siellä juodaan teetä. Jos paikkakunnalla on teepuoti, nappaa sieltä mukaan teetä ja jos ei tiedä mitä ostaisi, myyjä osaa suositella.

Vierailija
56/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei mikään kelpaa niin mene tyhjin käsin. Paskaako sitä nähdä vaivaa kiittämättömien takia.

Voithan kokeilla mikä vastaanotto olisi jos viet esimerkiksi teelajitelman tai kuivamuuonaa eli pastaa, linssejä, papuja, soijakuutioita tms. Eli kaikkea pitkään sälyvää. 

Sanottiinko, ettei mikään kelpaa heille? On aivan normaalia kertoa vieraille, joe ei juo kahvia tai alkoholia jne, etteivät turhaan tuo juuri niitä. On myös ihan ok monelle nuorelle (ja monille meille kolmekymppisillekin), ettei tuo mitään erityisiä tuliaisia. Ei sen toisten luona vierailun niin hirveän tarkaa ja monimutkaista tarvitse olla.

Itse asiassa on paljon loukkaavampaa tuoda jotain, mistä on erikseen sanottu että eivät välitä. (Olisi itse asiassa aika todella outoa, kuin suoraa haistattelua päin naamaa: "Ai ette tykkää?? Tässä on!" :D) Kyllä jotain tapoja voisi niillä kahvipakkomielteisilläkin olla.

Vierailija
57/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisillä vedenkeitinkin vaikka niillä ei kävisi teen juojia.

Vierailija
58/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko, ettei mikään kelpaa heille? On aivan normaalia kertoa vieraille, joe ei juo kahvia tai alkoholia jne, etteivät turhaan tuo juuri niitä. On myös ihan ok monelle nuorelle (ja monille meille kolmekymppisillekin), ettei tuo mitään erityisiä tuliaisia. Ei sen toisten luona vierailun niin hirveän tarkaa ja monimutkaista tarvitse olla.

Itse asiassa on paljon loukkaavampaa tuoda jotain, mistä on erikseen sanottu että eivät välitä. (Olisi itse asiassa aika todella outoa, kuin suoraa haistattelua päin naamaa: "Ai ette tykkää?? Tässä on!" :D) Kyllä jotain tapoja voisi n

Aika putp sun tulkinta. Tais kolahtaa, en vain ymmärrä miten??

Vierailija
59/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Kahvihuusholleissa ei pidetä minua varten säilössä vedenkeitintä ja teepakettia, koska he eivät itse juo teetä, joten minunkaan asunnosta ei löydy kahvipannua tai kahvia, koska en sitä itse juo. Aikuiset ihmiset eivät (toivottavasti ain

Mehuako tarjoot niinkuin aikuiset olisi lapsia? Pillimehut.

Vierailija
60/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupan lahjakortti, ostakoon itse mitä tykkää.