Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä veisitte kylään nuorelle parille, kun kahvi ei kuulema kelpaa eikä alkoholi. Kukat?

Vierailija
03.10.2024 |

Neuvoja?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Macaroneja :)

Ainoa hyvä idea.

Vierailija
22/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävää tietenkin ettei nuorenparin tarvitse omistaan laittaa tarjottavaa pöytään. Salaattiainekset, pitsaa tai kebabit. Karjalanpiirakoita + aurajuusto tai lihapiirakoita. Tai tuoretta leipää ja päällysainekset tms.

On varmaankin enemmän iloa kuin kukista tai jostain tilpehööristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. En välttämättä veisi mitään. 

Vierailija
24/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mistä tuo nuoripari tykkää. En itsekään halua kahvia enkä suklaata enkä kukkia. Minut hyvin tuntevat ihmiset osaavatkin sitten tuoda mistä tykkään (pepsi maxia tai kissoille herkkuja 😄), vieraampien ihmisten en oleta osaavan tuoda tuollaisia joten kukat on tällöin ok.

Vierailija
25/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Macaroneja :)

Hyi, jopa marie keksit ja vohvelit on parempia mitä nuo ällön ylimakeat keksit

Vierailija
26/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalillinen wc-paperia , sitä käsittääkseni käyttää kaikki tai ainakin pitäisi .

Vierailija
27/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jollain tavalla tunnet heidät kun kylään on kutsuttu. Ovatko kovin rajoittuneita siinä mitä syövät? Hyvä tuliainen olisi esim tuore leipä, leivonnaisia, mehua, pähkinöitä, hunajaa, teetä.. jos et näistä tiedä, vie vaikka keittiöpyyhe tai pöytäkynttilä. 

Vierailija
28/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipurinrinkeli tai leipä

Vierailija
29/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Miksei kahvi kelpaa? Jos eivät itse juo niin onhan se hyvä olla paketti jos vieraita tulee.

Itsekään en juo kahvia mutta kyllä nyt kahvinkeitin ja paketti kahvia on että voi vieraille keittää.

Tämä on tosi omituinen ajatusmalli, olen itse kuullut myös isovanhemmiltani tuollaista. Ei kai kukaan oikeasti osta jotain kahvinkeitintä vain vieraita varten?

Ihan normaalia on olla keitin että saa vieraita varten keittää,ei sen tarvitse mikään monen kupin keitin olla.

Vierailija
30/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään pyyhkeitä viekö jollette tiedä tarkkaa makua. Me saatiin käsipyyhkeitä ja ei ollut yhtään meidän makuun. Nyt niitä roikotetaan vieraspyyhkeinä kun antajat tulee kylään,muuten ovat kaapin perukoilla.0

Vierailija
31/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakku

Vierailija
32/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on ollut jo hyviä ehdotuksia (tee, glögi, kynttilät, pikkuleivät, taidetiskirätit jne jne). Tuohon listaan voisi vielä lisätä vaikka servettipaketti (vaikka niiden kynttilöiden kaveriksi), lasinalusia, käsin tehtyjä makeisia. Jos tuntee nuorenparin tyyliä, niin mahdollisesti keittiöpyyhkeitä, käsipyyhkeitä, sisustusesineitä (maljakko, tuikkukippo, kynttilänjalka tms), mutta nämä ovat vähän sellaisia, missä voi mennä myös pieleen. Kukkakimppu tai joku pieni huonekasvi.

Vierailija
33/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä kynttilöitä ja servettejä pitää aina kantaa lahjaksi.Kaapit täynnä kun kaikki niitä antaa ja ei niille ole käyttöä.

Vierailija
34/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Miksei kahvi kelpaa? Jos eivät itse juo niin onhan se hyvä olla paketti jos vieraita tulee.

Itsekään en juo kahvia mutta kyllä nyt kahvinkeitin ja paketti kahvia on että voi vieraille keittää.

No jos niillä sattuu olemaan se vierasvarakahvi jo ennestään. Ei sitä määräänsä enempää viitsi säilöä jos ei itse käytä.

Mun mielestä on kyllä erittäin epäkohteliasta sanoa, mitä ei saa tuoda, ellei nyt ole allerginen tai jotain muuta esim. kukille. Ottaa kiltisti vaan sen kahvipaketin vastaan, sen voi viedä vaikka mummolle tuliaisina seuraavan kerran mennessään. En veisi yhtään mitään, jos ilmoitetaan mitä EI saa tuoda.

Vierailija
35/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää ja suolaa

jos kaliimpaa niin lahjakortti niiden lähikauppaan.

Vierailija
36/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori ei halua turhaa tavaraa. Jos et tunne nuoria ja tiedä mistä he tykkäävät, älä vie heille mitään. 

Vierailija
37/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Tämä on tosi omituinen ajatusmalli, olen itse kuullut myös isovanhemmiltani tuollaista. Ei kai kukaan oikeasti osta jotain kahvinkeitintä vain vieraita varten?

Ihan normaalia on olla keitin että saa vieraita varten keittää,ei sen tarvitse mikään monen kupin keitin olla.

Kahvinkeittimellä voi myös keittää teetä.

Vierailija
38/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

No jos niillä sattuu olemaan se vierasvarakahvi jo ennestään. Ei sitä määräänsä enempää viitsi säilöä jos ei itse käytä.

Mun mielestä on kyllä erittäin epäkohteliasta sanoa, mitä ei saa tuoda, ellei nyt ole allerginen tai jotain muuta esim. kukille. Ottaa kiltisti vaan sen kahvipaketin vastaan, sen voi viedä vaikka mummolle tuliaisina seuraavan kerran mennessään. En veisi yhtään mitään, jos ilmoitetaan mitä EI saa tuoda.

Ai mieluummin siis olet saamatta vinkkejä ja viet sen kahvipaketin, jolle ei ole vierailupaikassasi käyttöä? On sun elämä vaikeaa, jos et osaa käyttää johonkin muuhun niitä 7-8 euroa, mitä kahvipaketin ostamiseen menisi vaan alat kiukutella, että en vie sit mitään kun kerran sanottiin, että ei kiitos kahvia.

Vierailija
39/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäätelöpaketti.

Kai sen nyt saa sanoa, että ei juo kahvia? Mikä tämä suomalaisten kahvipakkomielle on? Ja onhan täälläkin nyt annettu jo paljon ideoita mitä muuta voisi tuoda. Ei ole niin vaikeaa vain olla tuomatta sitä kahvia :D

Vierailija
40/70 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tai lahjakortti kelpaa kaikille.