Olen kotiäiti jolla 5 lasta, nuorin lapsi 11 vuotias, onko minulla oikeutta olla olemassa
tässä maailmassa, jossa vain ihmisen työ ja taloudellinen arvo merkitsee?
Kommentit (91)
Toki saat olla kotona jos haluat. Itsekin olen vaikka lapsi 8 v. En välitä mitä muut ajattelevat minusta.
Mitä ihmeen väliä mitä joku muu ajattelee?
No millä rahalla elät? Työttömänä vai puolison rahoilla? Kumpikin on ihan ok. "Kukaan" ei ole sanonut mitään muuta, ne on sun omaa kuvitelmaan jonkun sekopään puheista, normaalit ihmiset ei niin ajattele.
Pidä hauskaa eläkkeellä. Toivottavasti mies jaksaa elättää loppuun saakka tai on säästöjä.
Ei ole.
Paitsi siinä tapauksessa, että miehesi kustantaa kotiäiteilysi kokonaan tai sinulla on omasta takaa varallisuutta. Jos taas lusmuat himassa työttämänä "työnhakijana" niin katso vastaus alussa.
Vierailija kirjoitti:
Pidä hauskaa eläkkeellä. Toivottavasti mies jaksaa elättää loppuun saakka tai on säästöjä.
En ole ap mutta minulla tulee myös olemaan pieni eläke ja yksin aion olla vanhuuteni. En miehen kanssa.
Lisääntyminenhän on ihan jokaisen oma ja vapaaehtoinen valinta, eipä ole sinusta mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Paitsi siinä tapauksessa, että miehesi kustantaa kotiäiteilysi kokonaan tai sinulla on omasta takaa varallisuutta. Jos taas lusmuat himassa työttämänä "työnhakijana" niin katso vastaus alussa.
En nosta työttömyyskorvausta enkä muitakaan tukia. ap.
Sinulla on täysi oikeus olla olemassa kunhan teet sen jonkun muun kuin veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ei kukaan voi oleskella kotona työttömänä työnhakijana, jos töitä olisi saatavilla. Kyllä silloin töihin joutuu.
Valtio ainakin rakastaa sinua, koska olet tuonut maailmaan viisi uutta orjaa ja tulevaisuuden veronmaksajia. Saatat saada vielä äiti palkinnon tulevaisuudessa pressalta jos lapsesi pärjäävät hyvin elämässä. ;)
Huomiota ja kehujako olet vailla vai mistä tämä marttyyrihenkinen aloitus kumpuaa? Kyllä tänne joku vielä tulee kehumaan kuinka arvokasta "työtä" teet kotona ollessasi, älä huoli!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Aika hurjaa sanoa jollekin ihmiselle, että hänellä ei ole oikeutta olla olemassa.. Kertoo sanojastaan melko paljon.
Tietysti on, ei ole keidenkään miden asia, kuin sinun ja puolisosa, miten perhe-elämänne järjestätte. Hyvä, että edes jotkut hankkivat tähän maahan lapsia!
No miksi sitten olet kotiäiti, jos et edes itse arvosta itseäsi? "Saanko olla olemassa?" Voi märy sinun kanssasi. Ketään ei kiinnosta sun kotielämäsi. Ei minunkaan työssäkäyntiä kukaan erityisemmin arvosta, mutta tiedän itse tienaavani eläkkeen.
Mun äiti oli kotiäiti ja oli aika huono naisen malli vaikka touhusi kyllä aamusta iltaan. Mieti sitä äläkä noita olemassaolojasi.
Vierailija kirjoitti:
Huomiota ja kehujako olet vailla vai mistä tämä marttyyrihenkinen aloitus kumpuaa? Kyllä tänne joku vielä tulee kehumaan kuinka arvokasta "työtä" teet kotona ollessasi, älä huoli!
Ehkäpä siitä, että kun tarpeeksi kauan kuulee joka puolelta millainen luuseri ja huono ihminen on, kun on "vaan" kotona, niin sitä voi itsetunto olla aika nollissa, ja oikeasti miettiä jo aika synkkiä ajatuksia itsensä suhteen. Ja tämä palsta ei todellakaan ole paras paikka kysyä tästä asiasta, täällä on aina inhottu pitkään kotiäiteinä olleita.
Lähde opiskelemaan. Lapset eivät ole kuin lainaa vaan. Sä et voi ikuisesti elää heidän kanssaan. Ala löytää omaa elämää ja sisältää siihen. Lapsetkin kärsii kun ei saa tilaisuutta itsenäistyä.
Toki on. On hienoa että kotiäiti kykenee itsenäisesti kasvattamaan ja elättämään 5 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Valtio ainakin rakastaa sinua, koska olet tuonut maailmaan viisi uutta orjaa ja tulevaisuuden veronmaksajia. Saatat saada vielä äiti palkinnon tulevaisuudessa pressalta jos lapsesi pärjäävät hyvin elämässä. ;)
Tai 5 tulevaa valtion elättiä, joista valtio ei niin tykkääkkään, nuorilla niin muotia tämä mitään tekemättömyys.
Ei oikeistolaisten mielestä