Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on lapsia, miksi hankitte niitä ja oletteko valintaanne tyytyväisiä?

Vierailija
02.10.2024 |

Aidosti kiinnostaa. 

Kommentit (251)

Vierailija
41/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nää joiden mielestä elämä on parempaa ilman lapsia ja silti positiiviset viestit tulee äideiltä ja negatiiviset niiltä. Kertoo paljon elämän laadusta.

Vierailija
42/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Ei ole voimakkaampi, vaan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille suotiin yksi ja olen tyytyväinen hänestä. Pesästä lähtö lähestyy ja lähetän maailmalle pärjäävän ja hyvän tyypin. 

Vierailija
44/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka haukut

Ja sen sijaan, että kirjottaisit jotain positiivista alotukseen sä päätät yrjötä sinne pahan olos. Jos sun tarkotus oli tässä ilmaista kuinka paljon parempaa lapseton elämä on niin viestien perusteella kuulostaa siltä, että ap on onnellinen elämäänsä ja sä et. Onnellinen ihminen puhuu positiivisia asioita, onneton negatiivisia.

Vierailija
45/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vauvan ja hiukan isommankin lapsen nauru on musiikkia korville ja mielelle.

😂

Vierailija
46/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa <3 ja ihanaa on myös päästä katsomaan kuinka sisarukset kasvaa yhdessä, tietäen että kun itsestä aika jättää niillä on toisensa. Mulla on 2 ihanaa tyttöä, jotka on jo 13 ja 11 ja tosi eri kasvun vaiheissa kun vanhempi kaipaa paljon omaa tilaa ja alkaa olla teini, nuorempi taas on vielä selkeästi ihan lapsi ja kaipaisi kokoajan seuraa, mut niiden touhua on ihana kattoa kun ne puollustaa toisiaan. Vaikka ne joskus riitelee niin on ihana nähdä kun ne iltasin halaa ja kertoo rakastavansa toisiaan ennen kun toivottavat hyvät yöt toisilleen. Koen olevani todella onnekas kun oon saanut tyttöni.

Vierailija
47/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kuudetta lastamme. Yhtä jännittävää, kaunista ja ihanaa kuin ekan kanssa. Rakastan niin valtavan paljon lapsiani, että mietin joskus että onko se edes normaalia :D Mutta sitä se aito äidinrakkaus on. 

Silti sivussa kerkeän touhuamaan arjen vastapainoksi omia juttuja, mm. harrastan koiran kanssa jne. :)

Vierailija
48/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti lapsistasi ja elämästä heidän kanssaan. Parasta aikaa elämässä.

Mulla on paljon lapsia ja kyllä lapset on antaneet paljon ja myös opettaneet tätä elämää. Nyt eri vaihe, kun lapset on aikuisia jo. Seuraava sukupolvi on jo tulollaan ja odotan innolla sitäkin.

Vierailija
49/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nää joiden mielestä elämä on parempaa ilman lapsia ja silti positiiviset viestit tulee äideiltä ja negatiiviset niiltä. Kertoo paljon elämän laadusta.

Täällä on yksi ja sama äitispämmääjä, joka copypastettaa viestejään kaikkiin saman aiheen ketjuihin.

Vierailija
50/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä ihanampaa kuin syliinkiipeävä taapero ja itsellä masu pyöristynyt vauvan odotuksesta. Kohta mulla on kaksi lasta!

Vierailija
51/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa <3 ja ihanaa on myös päästä katsomaan kuinka sisarukset kasvaa yhdessä, tietäen että kun itsestä aika jättää niillä on toisensa. Mulla on 2 ihanaa tyttöä, jotka on jo 13 ja 11 ja tosi eri kasvun vaiheissa kun vanhempi kaipaa paljon omaa tilaa ja alkaa olla teini, nuorempi taas on vielä selkeästi ihan lapsi ja kaipaisi kokoajan seuraa, mut niiden touhua on ihana kattoa kun ne puollustaa toisiaan. Vaikka ne joskus riitelee niin on ihana nähdä kun ne iltasin halaa ja kertoo rakastavansa toisiaan ennen kun toivottavat hyvät yöt toisilleen. Koen olevani todella onnekas kun oon saanut tyttöni.

Saman viestin olet laittanut ennenkin.

Vierailija
52/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi ja sama äitispämmääjä, joka copypastettaa viestejään kaikkiin saman aiheen ketjuihin.

Onko täällä myös vela-spämmääjä, kun kuulostaa nekin samalta? Eikä oikein onnelliselta. 

Vierailija
53/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan voi sanoa että lapsista on jotain iloa. Mitä iloa? Kirkuvat ja kaikki rahat menee niihin.

Vierailija
54/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille suotiin yksi ja olen tyytyväinen hänestä. Pesästä lähtö lähestyy ja lähetän maailmalle pärjäävän ja hyvän tyypin. 

Mitä järkeä hankkia yksi? Se kun siitä kuolee niin tulos on plus miinus nolla ja vain hirveä vaiva oli ja rahat meni. Kannattaa vähän miettiä.

Vierailija
55/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa, jos joku rakastaa lapsiaan? 🤣 Tolle spämmääjälle alapeukutuksen kyllä ymmärrän. Mut täällä on muitakin. 

Vierailija
56/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kuudetta lastamme. Yhtä jännittävää, kaunista ja ihanaa kuin ekan kanssa. Rakastan niin valtavan paljon lapsiani, että mietin joskus että onko se edes normaalia :D Mutta sitä se aito äidinrakkaus on. 

Silti sivussa kerkeän touhuamaan arjen vastapainoksi omia juttuja, mm. harrastan koiran kanssa jne. :)

Toivottavasti myös kasvatat lapsiasi?

Vierailija
57/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä myös vela-spämmääjä, kun kuulostaa nekin samalta? Eikä oikein onnelliselta. 

Ei ole, vaan useampi kirjoittaja. Miksi haluat ajatella velat onnettomina?

Vierailija
58/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos emme olisi lapsia halunneet niin ei lapsia olisi. Mutta me halusimme ehdottomasti lapsia. Ei ollut ihan helppoa vaikka emme olleet vanhoja. Mutta 2 lasta saimme kun olin 28v ja 32v. Parasta elämässä! Nyt 5kymppisinä olemme taas kaksin kun aikuiset lapset ovat maailmalla.

Vierailija
59/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kukaan voi sanoa että lapsista on jotain iloa. Mitä iloa? Kirkuvat ja kaikki rahat menee niihin.

No se ilo ja into mikä niissä on. Se ihme kun ne kasvaa mahassa ja syntyy. Ole luonut sisältäsi ihan uuden ainutlaatuisen ihmisen. Se tapa, jolla lapset tutustuvat maailmaan, se uteliaisuus ja ihmetys, kun kaikki on uutta. Se ehdoton ja aito rakkaus, mitä lapsi antaa. Se kun näet itsesi toisessa ihmisessä. Se kun se oppii, kasvaa ja itsenäistyy ja onkin pian jo aikuinen ihminen ja lentää pesästä. Se koko kaari. Se on ihme ja onni.

Vierailija
60/251 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se on hoivavietti. Sain lapsia kahdessa erässä, nuorena parikymppisenä ja nelikymppisenä. Nyt iltatähtien kanssa elämä on tosi hektistä ja työlästä, mutta rakkautta ja onnea on valtavasti. Eli olen itse paremmalla mielellä. Masentelee ja ahdistelee vähemmän. Eikä tee mieli festareille tai terasseille. Vähät irtiotot arjesta tuntuvat kuitenkin nyt entistä hienommille.