Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko kuinka valtavasti 90-luvulla oli seksuaalista häirintää?

Vierailija
02.10.2024 |

Esim työkokeilun pomo olisi halunnut minut mökilleen vaikka oli naimisissa ja ohi mennen aina yritti kopeloida. Sitten kun tein ilmoituksen ja jäin pois töistä, sain työkkäristä karenssia. Sitten kun vein pyörän korjaukseen , jouduin äkkiä menemään muualle, kun se korjaaja ehdotteli kaikenlaista. Sitten oli tietenkin ravintolat yms.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä aika kauheeta olla parikymppisenä siivoomassa tehtaan sosiaalitiloja

Uskon! Olin nuorena rautakaupan kassassa töissä. Olin porukan ainoa nainen. Sekä työkavereilla, että asiakkailla oli mielestään oikeus puhua rivoja ja puristella. Yksi äijä tunki kätensä väkisin housuihini. Ei auttanut pomolle valittaminen. Piti olla imarreltu miesten huomiosta!

Nämä kopeloijat olivat kaikki isäni ikäisiä, tai vanhempia. Ikäiseni työkaverit, siis nuoret miehet, osasivat käyttäytyä normaalisti. 

Taisit nauttia huomiosta kuitenkin?

Vierailija
22/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirintää ei ole ollut. Jos sitä ei ole semmoiseksi koettu. En ole itse elänyt nuorena aikuisena tuolloin mutta pelkästään vanhempia elokuvia katseltuani on ihan ilmiselvää, että seksuaalisen jännitteen ylläpito on ollut molemminpuolista. 

Eli nykymääritelmin seksuaalista häirintää.

Ihan samanlaista on nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun yläasteella ysärillä vuotta nuorempaa tyttöä taputeltiin takapuolelle (en minä, en ollut possu edes silloin). Tyttö ei ollut moksiskaan vaan taputti poikaa takaisin ja nauraa kikatti, eivät seurustelleet tai mitään. Asenne saattoi olla eri siihen aikaan?

Vierailija
24/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä aika kauheeta olla parikymppisenä siivoomassa tehtaan sosiaalitiloja

Uskon! Olin nuorena rautakaupan kassassa töissä. Olin porukan ainoa nainen. Sekä työkavereilla, että asiakkailla oli mielestään oikeus puhua rivoja ja puristella. Yksi äijä tunki kätensä väkisin housuihini. Ei auttanut pomolle valittaminen. Piti olla imarreltu miesten huomiosta!

Nämä kopeloijat olivat kaikki isäni ikäisiä, tai vanhempia. Ikäiseni työkaverit, siis nuoret miehet, osasivat käyttäytyä normaalisti. 

Taisit nauttia huomiosta kuitenkin?

Luonnollisesti etenkin jos se tuli komeilta miehiltä. Silloin saattoi tehdä itsekin jotain. Mikä täyttäisi ahdistelun määritelmät tätä nykyä. Se kun oli normaalia.

Vierailija
25/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma lähti menemään pilalle siinä kohdassa, kun ravintoloissa kiellettiin tupakointi?

Vierailija
26/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taas somessa on kaikkea sairasta. Naiset kuvaavat naamaansa ja p ersettään sinne ja kalastelevat tykkäyksiä.

Uimarannalle puetaan stringibikinit ja kadulla kävellään p ersetrikoissa.

Vierailija
27/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taas somessa on kaikkea sairasta. Naiset kuvaavat naamaansa ja p ersettään sinne ja kalastelevat tykkäyksiä.

Uimarannalle puetaan stringibikinit ja kadulla kävellään p ersetrikoissa.

Niitä ei ole mikään pakko katsoa, mutta työkaverin harjoittamaa ahdistelua ei päässyt pakoon.

Vierailija
28/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat oli kovin toiset. Muistatteko mainosta jossa "voimaantunut" nuori nainen oikein juoksi miesten perään läppästäkseen pyllylle. Ei sitä kukaan paheksunut, ehkä oli hauska juttu. En muista mitä mainostettiin.

Vierailija
29/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo suuressa konserniyhtiössä olisi halunnut saada mut yksityiselle työmatkalle mukaan. Toinen pomo vihjaili kuinka varmaan osaan pitää miehet tyytyväisenä naisten keinoilla jne jne. Listaa olisi loputtomiin. En ottanut mitään näistä henk koht edes lääppimisiä. Eikä jäänyt traumoja.

Vierailija
30/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tämä epäkohta on hyvin pitkälti korjaantunut vaativat naiset kehitysmaalaisten tuontia Suomeen.

Vierailija
31/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa sarjaa kuin 80- ja 90-luvuilla löytyi näitä just ajokortin saaneita ja auton hommanneita 18-20v nuoria miehiä joilla oli joku yläasteikäinen tyttöystävä kainalossa.

Muistaako kukaan tämmöisiä tapauksia? Sekin jäänyt jo historiaan.

Vierailija
32/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pomo suuressa konserniyhtiössä olisi halunnut saada mut yksityiselle työmatkalle mukaan. Toinen pomo vihjaili kuinka varmaan osaan pitää miehet tyytyväisenä naisten keinoilla jne jne. Listaa olisi loputtomiin. En ottanut mitään näistä henk koht edes lääppimisiä. Eikä jäänyt traumoja.

Mikä tämän kommentin pointti on?

Vierailija
33/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin kätevää kun saa kännykällä kuvattua tilanteita joihin nämä rasvanäpit syyllistyvät. Niitä on kiva katsella ja jakaa kavereille.

Vierailija
34/34 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa sarjaa kuin 80- ja 90-luvuilla löytyi näitä just ajokortin saaneita ja auton hommanneita 18-20v nuoria miehiä joilla oli joku yläasteikäinen tyttöystävä kainalossa.

Muistaako kukaan tämmöisiä tapauksia? Sekin jäänyt jo historiaan.

Mun silloisen kumppanin 13-vuotiaalla siskolla oli parikymppinen miesystävä ysärillä. Ihmettelin jo tuolloin, että eikö toi ole vähän kyseenalaista ja kysyinkin, että tietääkö tämän tytön äiti asiasta. Vastaus oli, että tietää ja on vaan tyytyväinen, kun miehellä on auto ja hän kuskaa tätä äitiäkin kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme