Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidl punalaputettujen tuotteiden 30% alennus pienenee 20%:iin

Vierailija
02.10.2024 |

Yhtiö perustelee alennusprosenttien pienentämistä sillä että se laittaa tuotteet alennukseen kilpailijoitaan aikaisemmin. Myös 60% alennus pienenee 50% alennukseksi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010733969.html

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Mikä oli pointti kun ei niitä pilaantuneita päiväystuotteita  kukaan normaali, terve ja järkevä 8hminen muutenkaan ostaisi?

Eivät ne ole pilaantuneita. Jos olisivat, niin sinäkin saattaisit vahingossa ostaa pilaantuneen tuotteen normaalihintaisena.

Vierailija
22/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla laitonta. Siis myydä punalapulla. Ovat terveysriski ja ihmisten henki laitetaan alttiiksi ruokamyrkytykselle.

Lappu myrkyttää ruoan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Mene koulun penkille. Elämäm koulu ei ihan riitä, tarvitset näköjään enemmän oppia.

Olen koulut kãynyt ja töissä niin ei tarvitse ostaa punalaputettuja tuotteita ja saada ruokamyrkytystä vaan voi ostaa omalla palkalla kunnollista ja tuoretta ruokaa ja rahaa jää silti paljon muuhunkin.

Vierailija
24/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän alelaputet köyhille.

Ja minä ostan aina alelaputettuja, kunhan sopivat kohdalle sattuu. Useita pakkauksia pakastimeen, säästöt on kymppejä kuukaudessa. Se viimeisin rasia on jo ilmainen, kun katsoo yhteishinnan. Niillä rahoilla on hyvä kompensoida joitain muita maksuja. Ja tiliotteesta tämä näkyy hyvin.

Vierailija
25/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa ei osta punalaputettuja tuotteita niin ei vaikuta mitenkään. Ja ne jotka ostavat voisivat mennä töihin niin ei tarvitse ostaa alennettuja päiväystuotteita ja hävikkiä. 

Mä käyn töissä, mutta ostan vain punalaputettua lihaa. Jos useammat tekisivät näin, lihantuotanto vähenisi. Vanhaksi menneen tunnistaa kyllä silmämääräisestikin. Kerran olen joutunut heittämään lohen syömäkelvottomana pois, muuten kyseessä on ihan tavallinen liha, jossa tosiaankin on valmistajankin mielestä vielä käyttöaikaa jäljellä.

Vierailija
26/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen tympeitä vastauksia jo aamusta. 

Itse tässä ihmettelen, miksi Lidl tekee asiasta ongelman- jos suomalaiset kerta vähentävät hävikkiä suosimalla laputettuja tuotteita, eikö se ole vain hyvä asia? Tai jos eivät sitten osta enää tarpeeksi niitä tuoreita versioita, kannattaisiko tarkastella uudelleen kuinka aikaisin laittaa laput päälle? Mitä järkeä myydä esim. viisi päivää ennen -30% ja sitten itkeä kun porukka ostaa ne? 

Lidl on ollut se ns. järjen ääni maassa jo pitkään kauppajättien keskuudessa, nyt on vissiin tyhmentynyt muiden ryhmien tasolle. 

Vierailija
27/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 0,0000000000001% suomalaisista kiinostaa ja sekin saattaa olla pahasti yliarvioitua.

Mitä minä olen katsellut, niin hyvin äkkiä ne aletuotteet sieltä hyllyistä häviävät. 

Vierailija
28/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee ostettua punalaputettuja tuotteita ja silloinkin olen ostanut niitä vain heittääkseni ne huvinvuoksi roskiin heti kaupan pihassa. Kaupoissa ei saisi myydä pilaantuneita elintarvikkeita.

Vierailija
29/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin tulee ostettua punalaputettuja tuotteita ja silloinkin olen ostanut niitä vain heittääkseni ne huvinvuoksi roskiin heti kaupan pihassa. Kaupoissa ei saisi myydä pilaantuneita elintarvikkeita.

Sulla on kyllå hienot huvit!

Vierailija
30/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Mikä oli pointti kun ei niitä pilaantuneita päiväystuotteita  kukaan normaali, terve ja järkevä 8hminen muutenkaan ostaisi?

Tiedoksi, että kaikki myytävät tuotteet on myytävä ennen viimeistä myyntipäivää. Se ei silti tarkoita että tuo päivämäärä olisi tuotteen viimeinen käyttöpäivä.

Vaikka siinä lapputuotteessa ei sitä alelappua olisikaan, niin se on silti täysin normaali myytävä tuote kaupan sulkemiseen asti, kun se päivämäärä menee umpeen. Seuraavana päivänä sitä tuotetta ei saa enää myydä, edes alelappuisena. Eli aletuotteet eivät ole pilaantuneita tai millään tavalla huonompia kuin se ei-alelappuinen.

Joissain tuotteessa tietenkin ikääntyminen näkyy, esim. pakkauksissa olevat täytetyt patongit alkavat vettyä ja halkeilla. Silti se on täysin syötävää. Jos esim. jostain löytyy hometta, on silloin kylmäketju katkennut jossain vaiheessa. Ei välttämättä kaupan syytä.

Vierailija
31/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Mene koulun penkille. Elämäm koulu ei ihan riitä, tarvitset näköjään enemmän oppia.

Olen koulut kãynyt ja töissä niin ei tarvitse ostaa punalaputettuja tuotteita ja saada ruokamyrkytystä vaan voi ostaa omalla palkalla kunnollista ja tuoretta ruokaa ja rahaa jää silti paljon muuhunkin.

Miten koulutettu ei sitten ymmärrä lukemaansa, vaan kehottaa ap:tä menemään töihin, vaikka hän ei missään ole ilmaissut olevansa työtön? Ja mistä päättelit, etteivät työssäkäyvät osta alehinnoiteltuja tuotteita?

Minä olen aina ollut töissä, kun se on kohdallani ollut mahdollista, ja ostanut myös aina aletuotteita, kun sopivia on käsiini sattunut. Näiden vuosien varrella ei ole tiedossa yhtäkään ruokamyrkytystä tutuilla eikä omalla kohdalla.

Sen laputetun tuotteen saa muuten myydä ihan normaalilla hinnalla saman päivän aikana, leiman mukaan. Kauppa vaan haluaa sen pois ennen seuraavaa päivää, jolloin sitä ei enää saa myydä. Tarvitset jatkokoulutusta, ihan selvästi.

Vierailija
32/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tässä ihmettelen, miksi Lidl tekee asiasta ongelman- jos suomalaiset kerta vähentävät hävikkiä suosimalla laputettuja tuotteita, eikö se ole vain hyvä asia? Tai jos eivät sitten osta enää tarpeeksi niitä tuoreita versioita, kannattaisiko tarkastella uudelleen kuinka aikaisin laittaa laput päälle? Mitä järkeä myydä esim. viisi päivää ennen -30% ja sitten itkeä kun porukka ostaa ne? 

Lidl on ollut se ns. järjen ääni maassa jo pitkään kauppajättien keskuudessa, nyt on vissiin tyhmentynyt muiden ryhmien tasolle. 

Lieneekö väärällä jalalla heränneitä? Yhtä hänmästynyt itsekin. Kyse on vain siitä että Lidl muuttaa alennuksen suuruutta, ja ihmiset käyttäytyvät kuin se alentaminen ylipätään on henkilökohtainen hyökkäys joka uhkaa heidän elämäänsä vaikka se ei vaikuttaisi näihin mitenkään jos eivät kerran itse osta.

Mutta juu, tuo Lidl päätös on kyllä outo kun luulin että tarkoitus oli myydä pois jotta tulee vähemmän hävikkiä.

Vierailija
33/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Menikö yöunet?

Ei, mutta asiakkuus meni. 

Vierailija
34/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein noissa punalaputetuissa on Lidlissä kuluneita säilykkeitä ja sellaisia ei asiantuntijoidenkaan mielestä pitäisi ostaa

Vierailija
35/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän alelaputet köyhille.

Ja minä ostan aina alelaputettuja, kunhan sopivat kohdalle sattuu. Useita pakkauksia pakastimeen, säästöt on kymppejä kuukaudessa. Se viimeisin rasia on jo ilmainen, kun katsoo yhteishinnan. Niillä rahoilla on hyvä kompensoida joitain muita maksuja. Ja tiliotteesta tämä näkyy hyvin.

Et sitten tiedä että ruoka pilaantuu pakastimessakin?

Vierailija
36/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonusohjelman alennukset on otettava jostain takaisin .

Äärimmäisen harva saa niitä tonnin ostosten bonuksia. 

Vierailija
37/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on huomanneet, että kate pienenee, kun laputtavat, ja nyt iski ahneus. Täytynee siirtyä taas vaikka Sittariin, sieltä sain viimeksi 92% lihaiset makkarapaketit hintaan 1 euro/pkt, kun ovh oli 3.95 euroa.

Tarvitsisi vaan joka päivä käydä kuikuilemassa.

Vierailija
38/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään valmiiksi pakattua ei pidä ostaa kaupasta ja usein nuo Lidlin aletuotteet on pakattuina muoveihin, lasipurkkeihin tai alumiinisäilykkeisiin.

Vierailija
39/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii Lidlin linjaan joka alkoi valikoiman pienentämisestä ja huonontamisesta ja jatkui vähemmän ostavien bonusten poistamiseen ja shrinkflaatioon jossa Lidl on erityisen pitkällä. 

Vierailija
40/82 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö väärällä jalalla heränneitä? Yhtä hänmästynyt itsekin. Kyse on vain siitä että Lidl muuttaa alennuksen suuruutta, ja ihmiset käyttäytyvät kuin se alentaminen ylipätään on henkilökohtainen hyökkäys joka uhkaa heidän elämäänsä vaikka se ei vaikuttaisi

Ilmeisesti he ovat havainneet, että punalapputuotteet myyvät niin hyvin, että niiden hintaa on varaa nostaakin. Lidlissähän on usein punalaputettuja tuotteita, joissa on vielä useampi päivä jäljellä päivämäärää, joten ainakin tällaiset tuotteet löytänevät ostajansa pienemmälläkin prosentilla.

Lähikauppani taas pistää aina myyntiin vain seuraavana päivänä vanhenevat tuotteet tai jo osin mädänneet hedelmät, mutta siellä aleprosentti on vähintään 50. Itse suosin molempia, mutta ehkä mieluummin laadukkaampaa tavaraa pienemmällä aleprosentilla. Ja itse ensisijaisesti haluan välttää turhaa hävikkiä.