Couperosa/ruusufinni
Minulla oli lievää couperosaa, kävin yellowlaserissa, viisi päivää turvonnut naama, niin ettei silmillä näkynyt mitään ja naama punoitti kahta kauheammin!turvotusl lähti , mutta naama kuumottaa ja punoittaa vieläkin! En kyllä suosittele!
Kommentit (3)
Burnoutia edeltävä työstressi pelkistä töistä sai naamani tuhoutumaan tai sai couperosan tai ruusifinniin laukeamaan 30:senä.. Työttömyys sai naamani osittain palautumaan. Edelleen palautan naamaani. Stressi oli se pahin. Jos elämässäni on jotain stressiä, näen sen heti peilistä kun naaman ihoni kuivuu ja punoittaa. Olen sen verran palautunut että nyt voin ottaa jopa kuumia suihkuja. Mikään ei auta paitsi rauhoittuminen ja työttömyys ja tasapainoinen elämä.
Öö kannattaisiko teidän käydä ihotautilääkärissä? Tai hakea jotain ratkaisua tilanteeseen?
Alkoholi ärsyttää ruusufinniä. Mulla se aiheuttaa ruusufinniä, siis ihokosketuksessa, kun en juo.
Varoitus kaikille. Nykyään herkänihon hajusteettomiin tuotteisiin lisätään alkoholia/etanolia, esim. säilöntäaineena. Mulla aiheuttaa iho-oireilua, sen lisäksi pyykinpesuaineista vaatteisiin jää "viinan" haju ja niitä vaatteita menee sen takia pilalle. Ei voi edes kierrättää sellaisia. Mutta pahaa ruusufinniä on tullut. Auttoi, kun luovuin kaikista herkän ihon tuotteista, missä on lisätty alkoholia/etanolia. Nyt on joku trendi ängetä sitä alkoholia kaikenlaisiin herkän ihon tuotteisiin. Etenkin hajusteettomiin.