* ¤ * ENSKAT KESKIVIIKKOON * ¤ *
Kommentit (26)
Korjataanpa heti näin alkuun... eli tarkoitin tietty Viipulia enkä Viiperoa :) Meni nimet vähän sekaisin.
Titin masukuvia unohtui myös kommentoida että alkaapa olla söpö vauvamassu sinulla! :)
Ja vielä mitä on unohtunut (tai ehkä unohtunut! en mä enää muista! :) ...mutta MAKKARA sä kommentoit jossakin vaiheessa että enskattaret vois lähteä ulkoilemaan joskus ilman masuja / vauvojakin. Mä kannatan ehdottomasti tätä! :o) Eiköhän oltais sellainen breikki hyvin ansaittu! Sinne jaksuja ison massun kanssa.
Hyvä MAMMIS että meet lekuriin turvotuksesta! Sulla tuntuu se olevan kyllä aika paha. Toivotaan että pystyy jotakin helpotusta sulle antamaan.
KESIS sullahan oli hyvä neuvolakäynti ollut. Ihan malliäidin tuloksia vain satelee! =) Sf-mitasta, mulla on vauva raivotarjonnassa, ainakin oli silloin kun käytiin naikkarilla käyrillä rv 29, enkä usko että se on kääntynyt potkuista päätellen. Se tosiaan saattaa vaikuttaa miks mulla jo rv 30 neuvolassa tuo sf oli 30, mut niinkuin COLTSFOOT kertoikin, hällä kävi just päin vastoin sf-mitalle kun vauva kääntyi... lie siis yksilöllistä. Lisäksi mulla on nähtävästi lapsivettä aika runsaasti. Hassua tässä on se, että sen naikkarin arvion mukaan lapsi oli silloin kooltaan kuitenkin VAIN (rv 29+) 1200g. ja antoi jonkun arvon -1, eli ei ainakaan silloin vauva ollut edes mitenkään hillittömän suuri... Mitään virallista syntymäpainoarviota ei sen perustella antanut, muuta kuin totesi että ihan " normaalin" kokoinen vauva tulossa. Mitä se sitten tarkoittaakaan...
Nukahdin tenttikirja kasvoille ja ehdin jo ottaa parin tunnin päikkärit. Kertoo viime yön pyörimisestä taasen, viiden jälkeen ei taas tullut uni silmään lainkaan. Noh... pitääpä taas mennä raottamaan tuota kirjaa jos nyt olis vähän pirteämpi lukutouhuissa.
Leenis
hyvä Leenis - otetaan asiaksi sitten joskus tuo " ulkoilu" ilman bebejä/masuja! Oliks hyvät unet kirjan alla?!? :)
Viipuli - kyllähän sitä limatulppaa voi alkaa pikkuhiljaa irtoilemaan viimeisen raskauskuukauden aikana! (Veren)vuodoilta olen minä säästynyt koko raskausajan, mikä on ollut tosi ihanaa - monilla kun tuota vuotelua tuntuu jossain vaiheessa olevan (etenkin just sisätutkimuksen tai sekstailun jälkeen), ja voin uskoa että se on aina vähän ressaavaa. Pidetään nyt peukkuja että pysyis sulla pikkuinen vielä muutamia viikkoja kyydissä :)
Me haettiin kaupasta TAAS mulle lisää leivonta-aineksia. Kun tuntuu, ettei oo mitään tekemistä... Sanoin klo 11.30 miehelle, et alkaispa jo Greyn anatomia....huoh.
Makkara
Heippa kaikille!
Oon tosiaan aikasemmin kirjotellu tuolla kuumeilupuolella enskoissa, mutta siitä on jo pidemmän aikaa. Mulla oli vuoden 2005 loppupuolella kohdunulkoinen raskaus, jonka vuoksi jouduttiin toinen munatorvi poistamaan. Niinpä vaikutti sen jälkeen yrittäminen hiukka vaikeemmalta, kun ovulaatio tuntu tapahtuvan useimmiten väärällä puolella. Samalla jäi multa vähän palstailut. Alkusyksystä 2006 kuitenkin saatiin ilosia uutisia, kun tärppäs ja pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa:)
Nyt ois kiva kirjotella teiän kanssa, kun alkaa olla enemmän aikaa eikä töissä oo enää niin kiireistä. Ja, ei oo mullakaan kyllä enää kovin montaa viikkoo äippäloman alkuun. Työkseni joudun matkustelemaan jonkun verran (tosin vaan Suomen puolella), joten saas nähdä, jäänkö sitten jo aikasemmin töistä pois. Alkaa tuo autolla ajaminen olla jo pikkusen hankalaa...
Ai niin, oliko teillä jotain esittelypinoa? Eipä muuta kuin mukavaa päivää kaikille! Ehkä vielä illemmalla eksyn tänne...
Hippux ja pikku-Hippu 27+4
Tervetuloa Hippux! Mukavaa kun liityt joukkoomme. =)
Täällä on päivä mennyt nopsasti pikku askareiden parissa. Kävin kävelylläkin ja yllätys yllätys - kaupasta tarttui matkaan ihana potkupuku/uniasu vauvalle... Samalla poikkesin konditoriaan ja ostin meille ihanat isot laskiaispullat. Ravintolaan on mies mua viemässä syömään mutta aateltiin, että jälkkärit voidaan nauttia kotonakin. Kun en kuitenkaan jaksaisi edes pääruuan lisäksi muuta syödä.
Nyt täytynee mennä suihkuun ja miettiä miten saisi itsensä ihmisen näköiseksi.
Oikein ihanaa ystävänpäivän iltaa teille kaikille!
t. iida-linnea ja keimo 29+6
Tulin näin pikaisesti kertomaan, että tyttömme syntyi 11.2 klo 03.15. Painoa oli 3070 g ja pituutta 48,5 cm. Eilen kotiuduttiin. Kirjoitan myöhemmin synnytyskertomusta, nyt täytyy mennä imetyspuuhiin =)
T. Onnellinen äiti ja kaunis prinsessa
[color=4169E1] Ihan ensiksi toivottelen kaikille Enskoille HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ ♥ !!!
Vieläkin mietityttää eilinen äippäpolilla käynti... Ihan hurjaa, että synnytys voi oikeasti käynnistyä oikeastaan milloin vaan! Nyt huomaan koko ajan tarkkailevani kaikenlaisia tuntemuksia (mahdollisia suppareita, kipuja, vuotoja jne)...pelottaa ihan, että jos Piksu päättäisikin jo tulla ulos masusta! Toivottavasti pysyttelisi vielä ainakin muutaman viikon masun sisäpuolella:)!!!
Eilisen sisätutkimuksen jälkeen olen vähän vuodellut verta:( Verta tuli jo vähän siinä tutkimuspöydälläkin, mutta lääkäri sanoi sen olevan ihan normaalia. Vuodon mukana myös jotain pientä limaa (ei kai vain limatulppa ala irtoamaan?!). Aikas jännää ja hermoja kiristävää aikaa nämä viimeiset viikot taitavat olla...ikinä ei tiedä, mitä tapahtuu:) Onkos teillä muilla sisätutkimus saanut aikaan mitään verivuotoja?
Mammis: Toivottavasti jotain helpotusta löytävät tuohon ikävään turvotukseesi! Varmasti todella inhottava vaiva:(!
Makkaralle lähettelen suppareita (sellaisia, jotka johtavat pian synnytykseen)!
Kesis: Jep, aika nopeasti on tosiaan aika mennyt! Tuntuu tosiaan, että ei ole kauaakaan siitä, kun teki plussatestin ja iloitsi siitä! Ja kohta tosiaan ollaan jo molemmat vauva kainalossa:)! Mukavia neuvolakuulumisia sulla ja kaikki arvot kunnossa! Toivottavasti se teidän pikkuinen vielä päättäisi kääntyä pää alaspäin:)!
Mitäköhän mukavaa sitä keksisi nyt ystävänpäivän kunniaksi. Ajateltiin ainakin miehen kanssa käydä ostamassa pari isoa sydändonitsia Arnolds' sta ja herkutella:) Täytyy muuten nyt vähän kehaista omaa kultaani, kun oli niin ihkuliini tänään...mies oli ostanut minulle ystävänpäivälahjaksi ihan superkauniit hopeiset korvakorut, jotka antoi sitten pusujen kera aamulla vuoteeseen:) Ihana yllätys! ♥
Iloista keskiviikkoa kaikille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 35+2 ~ ♥ ~