Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤~¤~ KESKIVIIKKO HELMINAUHALAISITTAIN ¤~¤~

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens!

Mies oli yllättävästi aamulla näppäimillä. Ei nyt pakettia sentään, mutta palasi takaisin sänkyyn ja moiskautti kunnon ystävänpäiväpusun!

Appiukko kyseli eilen illalla mieheltäni, että " Kuinka tiheään Onnannaata supistaa?" . Repesin kertakaikkiaan nauruun. Minä (eikä mieheni) ei ole appivanhemmille kyllä sanaakaan puhuttu mistään supistuksista (eikä niitä ole valitettavasti juuri ollutkaan) - mistä ihmeestä hän on saanut päähänsä, että tässä viikkotolkulla säännöllisesti supisteltaisiin ennen synnytystä. Oli jo viime viikolla huolissaan supistusten tiheydestä. Muutenkin niin koomista, kun sanat appiukko ja supistus ei minusta oikein kuulu samaan lauseeseen :).

Tuoreimpia galluppeja:

G Huonot tavat:

- Osaan olla tosi v-mäisen ilkeä suuttuessani - oli aihetta tai ei.

- Olen valitettavan hyvä vatvomaan ja märehtimään asioita loputtomasti

- ajoittainen, pohjaton laiskuus

G Kaapin paikka:

-Fyysisesti: mies, hän on innokas järjestyksenvaihtaja ja omaa sellaista visuaalista silmää, josta minulla ei ole hajuakaan.

-Henkisesti: varmaan aika lailla molemmat, riippuu asiasta. Molemmilla omat vahvuutensa.

G Naisten ja miesten työt: Perusjako on, että mies siivoaa, minä hoidan pyykit. Kaikki muu on sitten sekaisin ja kumpikin tekee (tai ei kumpikaan). Välillä kyllä ärsyttää, kun mies esim. mökillä vetäytyy halonhakkuuseen ja tiskit jää minulle - halonhakkuu ja saunanlämmitys on minustakin tiskausta kivempaa.

Omaa napaa: Ei mitään uutta tämän taivaan alla. Olemattomia nipistyksiä, en usko, että mikään on edistynyt mihinkään. Toisaalta - ei se ole kuulunut tyyliini ennekään. Esikoinen ei supistellut ikinä (eikä edistynyt häädettynäkään - lopputuloksena sectio) ja kaksi nuorempaa ovat johdonmukaisesti alkaneet supistella pikkuhiljaa kiihtyvään tahtiin syntymäpäivänään. Harjoitussupparit ennen h-hetkeä olivat heidänkin kohdallaan aika lieviä ja satunnaisia, niin nytkin.

Aurinkoista Ystävänpäivää ja hurjia supistuksia kaikille niitä toivoville. Josta tuli muuten mieleeni: toisen lapsen synnytyksen alettua soitin isosiskolleni tuntemuksistani (kun ekan kerran päädyttyä sectioon olin ekakertalainen supistuksia laskemaan) ja kyselin, että kuulostaako oikealta. Siskoni kuunteli kuvaustani ja totesi: Hyvältä kuulostaa. Herra tuskaa puolella lisätköön, niin kyllä siitä valmista tulee!

Näihin kuviin ja tunnelmiin, ONNANNAA

Vierailija
22/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnittelut kaikille jo nyytin saaneille!!

Itsellä ei vieläkään ole kiire synnyttämään, saa vauva vielä hetken kasvaa. Huomenna olisi siis taas painoarvio, saapa nähdä paljon pieni on kasvanut, viime viikolla arvio oli 2,2kg. Omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu, väsyttää vain.

Sitten niihin galluppeihin, jotka vielä muistan:

VAKUUTUS: Emme ole vielä ottaneet, mutta Tapiolasta vakuutus otetaan vauvan synnyttyä. Sieltä on myös esikoisen vakuutus ja muut vakuutukset ja olemme tyytyväisiä olleet.

YSTÄVÄNPÄIVÄ: Miehen kanssa ei ole tapana ollut viettää ystävänpäivää. Kavereille tulee tekstiviestit laitettua. Esikoisen kanssa lähetettiin kummeille ja mummolle myös kortit.

KAAPIN PAIKKA: Aika yhteispelillä asioista päätetään tässä taloudessa =)

Muita ei nyt muistu mieleen, mutta itselle tulee yksi kysymys mieleen. En vain tiedä onko tästäkin ollut jo aiemmin puhetta, mutta mikä olet ammatiltasi/ millä alalla työskentelet?

Palailen myöhemmin jos vielä jotain tulee mieleen, nyt kahvinkeittoon...

Emmu80 rv 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aika karmee yö takana, mut pikkuhiljaa siitä olen toipumassa. Heräsin taas joskus klo2-3, oli ihan kauhee pahaolo ja hiki, mut jos peittoa hiukankin raotti, ni jo tuli hillitön vilu. Aamulla taas alkoi se pahaolo, mut meni onneksi jo ohi. Mulle ei sitten ilmeisesti sovi kun yksi nukkuma-asento, vaan oikea kylki. Vasemmalla kyljellä kun nukkuu, niin aina saa herätä pahaan oloon. Olen taas vaihteeksi niin kyllästynyt olemaan raskaana..

Kiitos kolomoselle onnitteluista. =)

Ja uusimpiin galluppeihin en ole vielä vastaillut, joten korjaan asian:

Huonot puolet on mullakin se lapsille herkästi huutaminen ja siis lyhyt pinna, otan myös helposti nokkiini ja olen pitkävihainen.

Kaapin paikasta päätetään yhdessä, tosin miehellä yleensä kestää kaikki niin kauan, että minä olen jo siihen mennessä tehnyt yksin monetkin päätökset.

Naisten ja miesten työt. No joo, nykyään meillä ei mies tee enää mitään kotitöitä - minä siivoan, imuroin, hoidan astiat ja pyykit, jopa viemärit sain just putsata kun ne ei kertakaikkiaan enää vetänyt _yhtään_, mutta eipä se miestä tuntunut haittaavan(!). Mies viettää kaiken aikansa pihalla/autotallissa, puut sentään nyt kantaa sisään kun minä en yksinkertaisesti siihen kykene vatsani kanssa (meidän ok-talo siis lämpenee vain ja ainoastaan puilla). Saunan lämmittäminenkin (pata+kiuas) on minun kontollani + se, että minä saan yksin kylvettää muksutkin - mies käy yleensä lenkillä ja menee sit meidän jälkeen yksin nauttimaan löylyistä.. Että näin meillä.

1. Minkä kirjan luit viimeksi?

-Olen varmaan joskus koulussa jonkun 7veljestä joutunut lukemaan, mutta en siis lue kirjoja.

2. Käytätkö kampaamo, manikyyri, kosmetologi yms. palveluja?

-En. Kotiparturi meillä käy silloin tällöin. Kynnet tulee pinttyneen vanhan tavan mukaan edelleen pureskeltua (joo, ällöttävää, tiedän). Kosmetologilla enole koskaan käynyt, mutta itselläni on kyllä aika hyvin kaikki tarvittavat tuotteet (Oriflamen piiriedustaja kun olen).

3. Oletko toiveammatissasi ja mikä se on?

-Ammattia ei ole, esikoisen sain muutama kuukausi ylioppilaaksi valmistumisen jälkeen ja kotiäitinä olen siitä asti ollut. Oriflameakin pidän enempi harrastuksena kuin työnä, mutta se on ihan kivaa.

Ja sitten vielä galluppi vauvautuneille, jos vielä täällä pyöritte eli

Sairaalakassin sisällöstä: Mitä teillä oli mukana? Mikä oli täysin turhaa ja mikä taas sitten ihan ehdoton juttu?

-Kolmas on siis tulossa, niin kaks sairaalareissua on jo takana ja kyllä ne ihan tärkeimmät oli (tietty nlakortti) dödö, shampoo, hoitoaine, hiusharja, hammasharja ja -tahna. Kauheesti mulla ei tavaraa ollutkaan mukana, joten ihan turhaa vaikea mainita. Turhaa olis kyllä ollut omat vaatteet, siis sairaalassaoloon - ja kotiinkin pääsee kyllä niillä vaatteilla kun on sairaalaan mennytkin (jos ei nyt ihan esim. lapsiveden tuhrimat vaatteet), puhtaat alusvaatteet tietty kivat kun kotiin lähtee.

Eipä nyt kummempaa tällä kertaa.

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]39+2

Vierailija
24/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimpas taas lukemaan pinoa ja vastaan uusiin gallupeihin..

G: Ammatti/ala millä työskentelet: ammattia ei ole ja ei sitä alaakaan

Minkä kirjan luit viimeksi: Nyt olen lukemassa Dan Brownin Da Vinci-koodia

Käytätkö kampaamo,manikyyri,kosmetologi yms.palveluja: Kampaajalla käyn hiukset leikkauttamassa n.1,5kk välein,itse värjään hiukseni..kosmetologilla olen käynyt kerran..tottakai näitä kaikkia palveluja ois ilo käyttää jos kotiäitinä sais paremmat rahat..että rahakkaampia päiviä odotellen.=)

Oletko toiveammatissasi ja mikä se on? Ammattia minulla ei vielä(kään) ole..aloin odottamaan esikoista kun olin puutarhakoulussa ja sen jätin allergian takia kesken..siitä asti olen kotona ollut ja uudet opinnot odottaa tämän vauvelin jälkeen sitten. Ois kuites kiva työskennellä käsityöalalla tai sitten kosmetologin työ vois kans olla kiva..mut saa nyt nähdä.

Nyt menen taas..suppareita ootellen.:D (äskön yksi jopa tuli :D)

Jonzu

Vierailija
25/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi outo olo! Oirelista on pitkä: hermostuttaa, vähän paha olo (niiku oksettais muttei okseta kuitenkaan), selkää särkee julmetusti, menkkamaista kipua alavattalla (ja tätä oli taas koko yö ja nukuin huonsoti), mutten tunne samanaikaisesti kuitenkaan supistuksia, joten ei kai hätiä mitiä. jumalaton nälkä on myös koko ajan (yöllä 2 x jääkaapilla...), vauva entistäkin alempana (seuraavaks oikeesti täytyy pudota jos vielä alemmaks tulee) ja tuntuu että heiluttaa koko alapäätä :o ja yöllä kun sängystä nousi niin tuntui että murjoo vauvan pään tai hartiat! Vauvan pää vissiin osuu välill äjohku hermoon ku vihlasee niin ilkeesti. Ja yskiessä sattuu häpyluuhun, tunnen vauvan sillon selkeesti.. Hikeä pukkaa myös yöllä ja maitoa valuu tisseistä. Välillä tulee muutama mojova supistuskin, muttei vielä ollenkaan tarpeeks kipeä. Eli tosissaan alkaa tuntua siltä että millonkohan hetki oikeesti koittaa??? Vaikka puuttuuhan tuosta listasta vielä limatulppa , lapsivedet ja ne hitonmoiset kipusupparit :))

Monilla tuntuu olevan samalaisia oireita nyt. Mulla on sellainen olo että nää valmistelee paikkoja pehmeemmäks ja enemmän auki.

Mua oikeesti kanssa kiinnostas tietää että mikä on alakerran tilanne, koska nopea synnytys joka tapauksessa ennusteena .. Mulla ei ollut vikaa lääkäriä ollenkaan koska olen rampannut useissa tutkimuksissa vähän sitä ennen niin päättivät ettei ärsytetä alakertaa enää enempää.

Asiasta viidenteen: onkohan Loviisa lähtenyt tositoimiin kun ei ole kuulunut vähään aikaan!

Koitan muistella galluppeja sit:

VAKUUTUS-G: Tapiolasta otettiin myös tälle vauvalle jo 3 kk ennen laskettua aikaa. Haluttiin varmistaa ettei tule varaumia eikä ehtoja. Ollaan oltu tapiolaan tosi tyytyväisiä ja on maksanut itsensä takaisin.

KIRJA-G: Viimeksi luin Tuomas VImman " Toinen" -nimisen kirjan. Hyvä oli! Nyt äitiyslomalla on tullut lueskeltua paljon. ITse asiassa oisko jollain ehdottaa jotain kivaa kirjaa, jos vielä ehtis jonkun lukea.. ?On mulla tuossa myös luvun alla " Äidin ja vauvan varhainen vuorovaikutus" , mutta olikin vähän turhan tieteellinen kirja. No, viime yönä koitin kyllä saada unta sen avulla , kun jääkaappireissut piristää aina niin paljon ettei uni sitten tulekaan heti.

KAMPAAMO-G: Kampaajalla käyn säännöllisesti, kosmetologilla ehkä kerran viidessä vuodessa ja manikyyrissä en ole ollut ikinä!

Voi että kun päivä menisi nopeasti - olen varmaan senkin takia hermostunut, kun mies nimittäin unohti kännykkänsä tänään kotiin töihin lähtiessään!!! Että mun tuurilla parin tunnin päästä varmaan valahtaa vedet ja tulee lähtö, enkä saa miestä kiinni mistään!!!! Täytyykin varmaan mennä tästä pitkäkseen, laittaa jalat ristiin ja silmät kiinni ja koittaa nukkua rauhoittavat päikkärit...... Ainoo vaan että nää " menkkakivut" tuntuu yltyvän makuulla (onko muillakin sama??)

Viherrys 38+5

(ps. onneksi kopioin tekstin, mulla oli varmaan liian kauan tää boksi auki koska nyt mullekin kävi ekan kerran niin että tekstiä lähettäessäni jouduinkin tonne etusivulle eikä onnistunut..)

Vierailija
26/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt unohdin ottaa linkin mukaan tuolta vauvapuolelta..! (hieman hajamielinen) No joka tapauksessa, sielä löytyy helmivauvojen pino, johon odotetaan koko ajan lisää vauvautuneita!;) Eli sinne siis kaikki kunhan aika koittaa!:)

SAIRAALAKASSIN SISÄLLÖSTÄ joku kyseli. Itse huomasin, että käynnistykseen menijöillä kannattaa olla mukana jotain omaa lukemista/ristikoita, käsityö, tai muuta puuhaa! Sitä odottelua kun voi olla useampi päivä ja osaston lehdet on äkkiä luetttu.;) Muuten ei mitään ihmeellistä tarvitse, joku jo mainitsikin ne tärkeimmät henk.koht.hyg.välineet!;)

Gallupeihin:

KAAPIN PAIKKA ainakin pyritään sopimaan yhdessä, tosin välistä mies tekee omavaltaisia päätöksiään (mm. autokaupoista) joista sitten tulee sanomista. Tosin minä saatan välistä jyrätä oman mielipiteeni läpi vaikka harmaan kiven, joten ehkä se sitten kuitenkin on tasapuolista. Fiksumminkin asiat kyllä voisi hoitaa.

AMMATTIA minulle ei varsinaisesti ole, mutta sisustusalalle olen kouluttautunut ja niitä hommia jonkin verran olen myös tehnyt (pimeenä). Ja kyllä tykkään ehdottomasti! Tulevaisuudesta en oikein tiedä, suunnitelmat ovat vähän vielä auki kun olen tosiaan niin ailahtelevainen, etten pysy kaikissa päätöksissäni. Minun siis piti perustaa viime kesänä oma yritys alalle, mutta kun tulin raskaaksi, niin päätin lykätä tuota aloitusta ja nyt en tiedä palaisinko äitiysloman jälkeen suoraan taas yritystouhuun vai tekisinkö ensin jotain muuta.

VIIMEKSI LUKEMAANI KIRJAA en muista, luen siis paljon joten järjestys menee sekaisin. Taisi olla Torey Haydenin Toisten Lapset (vai mikä sen uusimman kirjan nimi nyt olikaan?) ;) Lähiaikoina olen lukenut myös Dan Brownin suomennetun tuotannon kokonaan (tykkään tosi paljon) ja muutaman muun ei niin tunnetun kirjan (joiden nimet olen jo unohtanut).

KAMPAAJALLA olen alkanut käymään säännöllisen epäsäännöllisesti kun muutin mieheni luo. Meillä on täällä niin kiva kampaaja, että ihan vain häntä tavatakseni poikkea melkein kerran kuussa tai kahdessa.;) Nyt yritän kasvattaa hiuksiani, joten värjäilyksi menee nuo kampaamoreissut. ;) Kosmetologilla en ole koskaan käynyt, mieli kyllä tekisi. Samoin on manikyyrien kanssa.;)

Nyt ei muistu muuta mieleen. Oikein paljon supistuksia niitä kaipaileville!;)

-frog2

Vierailija
27/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIESTEN JA NAISTEN TYÖT:

Normaalisti (siis ei raskaana) minä hoidan kotityöt eli siivouksen, pyykit, ruuan, astiat ym.

ja mies sitten ne " miesten" hommat eli lampunvaihdot, lumityöt, nurmikonleikkuun ym.

Mies kyllä auttaa siivouksessa..vie matot ulos, laittaa välillä tiskejä ja pyykkejä ym.

Aika hyvin meillä on jakautunut nämä hommat, vaikka välillä tuntuu, että mies ei tee mitään, mutta kun alkaa oikeen ajatteleen, niin tekeehän se mieskin paljon kaikenlaista.

Raskausaikana mies on tehnyt suurimman osan minunkin hommistani.

KAAPIN PAIKKA:

Määräytyy yleensä minun pääni mukaan, mutta isommissa asioissa annan päätösvallan miehelle suosiolla! Esimerkkinä talon osto..

Minä sanon onko talo minulle mieleinen ja mies päättää (kun ymmärtää paremmin kannattaako kyseinen talo ostaa) lopullisesti asian.

Joissain asioissa päätökset tehdään yhdessä.

Viimeksi luettu kirja:

Nora Robertsin Musta ruusu.

Mulla on sellasia lukukausia, jolloin ahmin kirjoja monta peräkkäin ja välillä innostus laantuu ja menee pitkä aika etten lue ollenkaan.

Kampaamo ym. palvelut:

Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti parturissa..aina kun siltä tuntuu, että pörrö on ihan liian pitkä tai kun kampaus vaatii vaihtelua.

Muita palveluita en juuri käytä. Joskus kasvohoidossa, mutta hyvin harvoin.

Oletko unelma-ammatissa:

Minun unelma ammatti olis varmastikin synnärillä vauvanhoitaja! (Mikälie ammattinimike niillä onkaan)

En koskaan tuu pääseen sinne asti, kun mulla ei ole minkäänlaista intoa kouluun. Ammattikoulun räpiköin läpi kokkilinjalla ja sen jälkeen jäinkin kotiin kun alkoi noita lapsia ilmaantua.

Tällähetkellä olen työtön. Jos joskus tarvii johonkin kouluun lähteä, niin se on sitten lähihoitaja oppisopimuksella ja siitä erikoistun ambulanssiin töihin.

Taidan luovuttaa taas.. Ei tämä lapsi synny ikinä..En tosiaan uskonut tekeväni enkkoja raskaana olo ajassa kolmannen lapsen kohdalla, mutta niin siinä kävi. Päivät vaan tuntuu niiiin pirun pitkiltä, kun jatkuvasti odottaa kunnon suppareitten alkamista eikä vielä olla edes yliajalla!

Toisaalta ajatuksena ihan kiva, että vauva viihtyy hyvin tuolla mahassa..Luulisi olevan ainakin kaikki hyvin sillä siellä, kun ei kerran pidä kiirettä ulos, mutta välillä se on aika laiha lohtu.

Mulla alkaa tämä kärsivällisyys loppua, kun tahtoisin niin saada jo vauvan syliin!

anteeksi taas tämä marina! välillä täytyy päästää höyryjä ulos..

mammutti ja (viihtyvä)Vilppu 39+5

Vierailija
28/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

ja oikein nasevaa Ystävänpäivää ensiksikin kaikille!

MAMMUTTI kuten moni muukin täällä8itseni mukaanlukien) on lopen kyllästynyt jo odotteluun ja halusi tietää hyviä synnytyksen käynnistysvinkkejä. Tässä muutama joita kannattaa 3 ässän lisäksi kokeilla.

-vyöhyketerapia (itse olen menossa huomenna..) Hyvä terapeutti kuulemma saa synnytyksen käyntiin kertakäynnin jälkeen n.12h kuluessa -saas nähdä. Voin toimia siis koekaniinina tässä asiassa

Kollegani (näitä vanhan kansan viisaita neuvoja) sanoi mm.näin:

-pussillinen Lontoon rakeita (saako niitä vielä jostain?) tai muuta lakua ja ensin katsomaan joku todellinen itkuleffa ja heti perään hyytävää kauhua..

- sen perään vielä uskomaton riita miehen kanssa ja lattioiden pesua, niin johan alkaa ;)

Uusia gallupejakin oli..

KirjaG: olen lukemassa parhaillaan Hanne-Vibeke Holstin Onnellista naista. Ihan ok vaikkei minusta niin hyvä kun se aiempi, joka kertoi hänen vauva-ajoistaan

UraG: olen aika lailla unelmahommissa matkailualalla - toki kunnianhimoa on sen verran vielä jäljellä, että ylemmäs pyrin. Nytkin kuitenkin jo tosi monipuolista ja vastuullista hommaa hoidan, joten ei valittamista

KauneusG: käyn suht säännöllisesti kampaajalla 1 x n.5-6vkossa, ja ystäväni kauneushoitolassa aina silloin tällöin eri hoidoissa tai aina Tallinnassa käydessä käyn käsi- tai jalkahoidossa ja kestovärit päälle. ja edullista on. Myös hieronta on ihanaa ja pyrin aina silloin kun duunissa olin hyödyntämään meillä siellä paikan päällä käyneen hierojan apuja. Joten kyllä - käytän itse asiassa aika paljon..

Mukavaa päivänjatkoa ja kaikille paljon ponnekkaita suppareita!

kaksosnainen ja vauveli 39+5

Vierailija
29/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaikka nyt vastailla ajankuluksi sitten omiin kysymyksiini eli

1. Minkä kirjan luit viimeksi?

- Mä en juurikaan ehdi kirjoja lukemaan, eli koulussa olen varmaan viimeksi jotakin lukenut. Lehtiä luen sitten senkin edestä.

2. Käytätkö kampaamo, manikyyri, kosmetologi yms. palveluja?

-Kampaajalla tulee käytyä epäsäännöllisen säännöllisesti sekä välillä sitten saamme kotiin oman kampaajan kun miehen veljen vaimo on kampaaja. Manikyyri hoituu mullakin ihan niinkuin Minnilläkin eli pureskelemalla (huono tapa, josta olen vuosia yrittänyt päästä eroon, rakennekynnet voisivat kuulemma siihen auttaa, joten kun vauva on vähän isompi niin harkitsen ehkä asiaa) Kosmetologilla olis ihana käydä, mutta on aika kallista ja aikaa vievää huvia, joten se on jäänyt yhteen kertaan.

3. Oletko toiveammatissasi ja mikä se on?

- Koulutukseltani olen merkonomi ja siitä olen sitten kaupan alalle loogisesti jatkanut ja myyjän hommia painanut samassa firmassa jo 10 vuotta. Ei ole kyllä mun unelma-ammatti mutta vakituinen työpaikka lasten " hankinnan" kannalta on ollut loistava juttu. Nyt tämän kolmannen jälkeen vuorotyöt kyllä saa jäädä ja etsin jotakin mukavampaa hommaa tai sitten voisi jopa harkita tuota perhepäivähoitajan työtä. Unelmatyö olisi jotakin lasten/nuorten kanssa touhuamista tai sitten jotakin eläimiin liittyvää, en tiedä vielä sen tarkemmin. Opiskelemaan musta ei kyllä enää ole, joten koulut on kyllä mun osalta jo käyty!

Ihan hassulta muuten tuntuu kun tämä meidän porukka alkaa nyt oikein urakalla jakautua. Eihän meitä loppupään odottajia enää niin hirmuisesti ole ja tuntuu jotenkin haikealta jättää tämä palsta. Onhan tässä tosi tiiviisti tullut seurailtua toisten vointeja ja juttuja ja nyt kun moni on vielä sanonut ettei sitten vauvan synnyttyä ehdi enää koneelle niin tulee tosissaan ihan sellainen jäähyväis-fiilis *nyyh*. No kyllä mullakin kesän tultua kone lentää sitten nurkkaan eikä tule täällä aikaa vietettyä, mutta näin talvisaikaan tämä on kuitenkin ollut ihan ehdoton juttu ainakin mulle. Kiitoksia siitä teille kaikille, jotka olette seuraa täällä pitäneet!

Viherryksen oireet kuulostivat musta ihan siltä että voisi olla jopa tuo synnytys lähellä. Mulla oli muistaakseni viimeksi sellainen tosi outo tunne koko aamupäivän ja vauva tuntui puskevan ihan hirveästi tuonne alas ja sellainen ihmeellinen olo oli kokoajan. Mulla alkoi sitten klo 17. sellaiset kipeät supistukset jotka olivat ihan selvästi NIITÄ eli tiesin kyllä heti mistä oli kyse vaikka ne tulivatkin aika monta tuntia siitä eteenpäin vain 15-20 minuutin välein ja olivat ihan siedettäviä. Toivotaan että pääsisit sinäkin sitten tosi toimiin bd öö!

Olikohan vielä jotakin muuta, ei kai! Nyt lähden taas katselemaan TI-TI Nallea hetkeksi kuopuksen seuraksi.

t.kolomonen

Vierailija
30/30 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, moro, hei!

Tässä vastauksia tuoreimpiin gallupeihin:

KirjaG: viimeisen viikon aikana olen innostunut lukemaan enemmän kuin maailman aikoihin: Maria Lang " Käärmeet eivät kuole" , Ilkka Remes: 6/12 ja Sujata Massey: Rei Shimura ja morsiuskimono, eli dekkarilinjalla olen ollut. Kaikki tosi hyviä. Lang on kestosuosikki, Remeksen Itäverestä en tykännyt (muita en ole lukenut), mutta tämä 6/12 oli paljon realistisempi ja morsiuskimono oli mielenkiintoinen, ensimmäinen Masseyn kirja jonka olen lukenut. Seuraavaksi kaivan kirjahyllystä jonkun kauan sitten luetun Agatha Christien.

UraG: olen toimittaja/copy, kaikenmoinen viestintähenkilö ja haluan kiivetä pikkuhiljaa " oksistossa ylöspäin" tiedottajaksi/viestintäpäälliköksi tms.

KauneusG: Heh, heh. Luonnonlapsi. Pitkät, suorat hiukset ei ole tähän elettyyn montaa kertaa parturi-kampaajaa kaivanneet, latvojen silppuamisella pärjää pitkälle. Manikyyrissä kerran Tallinnassa, kosmetologilla taisin käydä ennen häitä.

Äsken kävin kaupassa ja ostin miehelle sukat ja suklaata ystävänpäiväksi. Hän totesi, ettei hänellä ole minulle mitään... Minä huomautin, että juurihan hän oli lähdössä kylän poikki liikenteeseen asiakkaansa luo. Veikkaan, että unohtaa koko asian ja tulee tyhjin käsin (tai 3 lapsen kanssa) kotiin. Eipä tuo haittaa, nuoremmalta pojalta sain jo eilen aivan ihanan, itsepiirretyn nallekortin. Hän tehtaili meille kaikille omat kortit, myös koiralle.

Siinä tuoreimmat. Rattoisaa päivänjatkoa ja supistusaaltoja!

:) ONNANNAA