Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Vierailija kirjoitti:
Hauska tyyli noilla pennuilla imeä sitä maitoa, niin kovaa vedetään nisästä, että pää heiluu ees taas ees taas. 😅
Oon miettiny että voiko se olla jonkinlaista stimulointia, jolla saa sen maidon herumaan paremmin? Kyllähän ihmisvauvatkin tekevät rinnalla yhtä sun toista, että saavat sen tissin 'tottelemaan'. Taaperot aika useinkin näplää vapaan rinnan nänniä samalla kun imevät toista. Jostain ne vaistomaisesti tietää, mikä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka kerta nyt kun näen Loimun pentulaatikossa tänään. Olen monta kertaa päivän mittaan vilkaissut pentuliveä ja joka kerta pennut siellä yksin. Olen aina luullut että emot ovat tiiviisti pentujensa kanssa, vai onko mulla vaan ollut huono tsäkä?
Kyllä minä olen nähnyt sen syöttämässä pentuja. Sehän alussa ei oikein uskaltanut edes lähteä sieltä laatikosta. Ilmeisesti maitoakin on alkanut tulla paremmin ja pennut on kylläisempiä.
Tänään Loimu on kyllä selkeästi enemmän ottanut omaa aikaa verrattuna aiempiin päiviin.
On kyllä nyt asiantuntevaa jutustelua livessä mutta aika paljon menee meikäläiseltä ohi hilseen kun ei nyt ole ihan perillä asioista. Mutta varmaan ne jotka on asiassa sisällä sai hyvää tietoa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tyyli noilla pennuilla imeä sitä maitoa, niin kovaa vedetään nisästä, että pää heiluu ees taas ees taas. 😅
Maitotilaus menossa. Yleensä jos kovin tempovat alkaa heruminen tyrehtyä. Jotkut saattaa oikein marmattaa asiasta.
On siinä kyllä emolla hommaa, kymmenen pentua. Muutaman viikon päästä alkaa olla kunnon härdelli päällä
tuolla chatissa ainakin sanoi, että Loimulla vatsa vähän sekaisin eli varmaan senkin takia joutunut käymään enemmän ulkona.
Jotenkin huvittavaa tuo hovimestarin jutustelu. Puhuu koirallekkin kirjakieltä :). Loimu alkoi taas repiä sitä peittoa pois niin Hovimestari: " Loimu, se ei ole nyt likainen se peitto. Se on tänään kerran vaihdettu"
Loimu oli kärsivällisesti sen pari tuntia kyljellään. Kun ei olisi ihan puutunut.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä nyt asiantuntevaa jutustelua livessä mutta aika paljon menee meikäläiseltä ohi hilseen kun ei nyt ole ihan perillä asioista. Mutta varmaan ne jotka on asiassa sisällä sai hyvää tietoa enemmän.
Silmät risteilee chatissa ja kuvassa niin meni ohikin mutta jotain jäi. Sinänsä viisasta siirtyä tutkimuksessa kuten hän sanoi populaatiotasolle, siitä pelkästä yksilöhoidosta.
Loimu on nyt sitä mieltä, että alusta on jo niin likainen että se pitää vaihtaa vaikka keskellä yötä. 🤣
Useamman kerran liponut kielellään alustaa ja alkanut kaivamaan sitä niin, että se alusta lähtee irti.
Ja useamman kerran käynyt boksin ulkopuolella, onko käynyt "sanomassa" hoviväelle että haluais puhtaan alustan ja kun kukaan ei tuu, niin Loimu päättääkin alkaa siivoamaan itse. 😅
Lumo olis kyllä ihana nimi jollekin pennulle. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka kerta nyt kun näen Loimun pentulaatikossa tänään. Olen monta kertaa päivän mittaan vilkaissut pentuliveä ja joka kerta pennut siellä yksin. Olen aina luullut että emot ovat tiiviisti pentujensa kanssa, vai onko mulla vaan ollut huono tsäkä?
Kyllä minä olen nähnyt sen syöttämässä pentuja. Sehän alussa ei oikein uskaltanut edes lähteä sieltä laatikosta. Ilmeisesti maitoakin on alkanut tulla paremmin ja pennut on kylläisempiä.
Tänään Loimu on kyllä selkeästi enemmän ottanut omaa aikaa verrattuna aiempiin päiviin.
Joku chatissa sanoi, että sillä on ollut tänään vatsa vähän enemmän sekaisin. Sen takia varmaan juoksee niin usein ulkona. 🥺
Voi ei! Nyt on matto ihan kurtussa!
Oon ollu tietonen muutamasta aiemmista pentuliveistä, mutta en vaan koskaan aukassu sellaista. Nyt sitten heti ekana päivänä aattelin että vois kai sitä vilkaista. Ja nyt sitten on täytyny sitten vähintään kerran päivässä "kurkistaa" ja sitten sitä vaan jää seuraamaan. Aivan mahtava koko konsepti ja ennen kaikkea söpöjä koiruvauvoja ja tosi hyvä nappisilmä koiraäiti
Punnittiinko joku pentu väärässä järjestyksessä edellisessä punnituksessa?
Sunnuntaina 1 viikko- synttäribileet tiedossa! 🥳
Vierailija kirjoitti:
Punnittiinko joku pentu väärässä järjestyksessä edellisessä punnituksessa?
Ainakin chatissa muutama vastannut sanoi näin tapahtuneen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa tuo hovimestarin jutustelu. Puhuu koirallekkin kirjakieltä :). Loimu alkoi taas repiä sitä peittoa pois niin Hovimestari: " Loimu, se ei ole nyt likainen se peitto. Se on tänään kerran vaihdettu"
Ihan asiaa on. Loimu ymmärtää täysin.
Loimu haisteli muutaman pennun takapuolen pariinkin kertaan kun kakka haisee mutta pennut eivät olleet syyllisiä. Alkoi sitten taas repimään alustaa nurkasta irti klo 6.32.