Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Miten Loimu voi olla noin hyväluontoinen koira? Aivan ihana on hän.
Vierailija kirjoitti:
On todella kultainen ja hoivaava luonne koiralla. Ihana on.
Jotkut pötkylöistä näyttää perheemme edemenneeltä marsulta mönkiessään tuolla pesässään.
Kuulinko eilisiltana oikrin , kun kasvattaja kertoi toimittaja Pirjolle, että oli hämmästynyt miten viisas Loimu onkaaan, kun oli hoksannut alkaa elvyttää pentua? Sivustolla on klippi jossa emo mm. nappaa mustavalkoisen pennun suuhunsa ja nutuuttaa sitä aikansa. Sekö oli se elvyystilanne?
Eiks olekin suloinen pariskunta, joka Loimua ja hänen pentuettaan hoivaa?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.<3 Ymmärrän nyt vielä paremmin miksi omistaja on kokenut, että hänellä pitäisi tehdä pennut.
Vierailija kirjoitti:
Eiks olekin suloinen pariskunta, joka Loimua ja hänen pentuettaan hoivaa?
Ei ole naamoja näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.<3 Ymmärrän nyt vielä paremmin miksi omistaja on kokenut, että hänellä pitäisi tehdä pennut.
Se ei vaan riitä jos kaikilla sisaruksilla on huono luonne ja terveys.
Vierailija kirjoitti:
Kuulinko eilisiltana oikrin , kun kasvattaja kertoi toimittaja Pirjolle, että oli hämmästynyt miten viisas Loimu onkaaan, kun oli hoksannut alkaa elvyttää pentua? Sivustolla on klippi jossa emo mm. nappaa mustavalkoisen pennun suuhunsa ja nutuuttaa sitä aikansa. Sekö oli se elvyystilanne?
Mä kuulin joskus aiemmin, kun kasvattaja selitti jollekin, että oli kuunnellut, että pennun syke on matala ja itse vasta suunnitteli tarttuvansa toimeen, kun Loimu oli nappassut sen pennun suuhunsa ja jotenkin ravistellut ja syke nousi. Tämä siis ihan vastasyntyneenä. Mistä koira voi tietää?
Loimu on kyllä aivan tosi suloinen ja ihana koira.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei riitä?
Häh?
Joku siellä chatissa kysyikin että miksi niitä pentuja nipistellään välillä niskasta? Itse ihmettelin samaa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulin joskus aiemmin, kun kasvattaja selitti jollekin, että oli kuunnellut, että pennun syke on matala ja itse vasta suunnitteli tarttuvansa toimeen, kun Loimu oli nappassut sen pennun suuhunsa ja jotenkin ravistellut ja syke nousi. Tämä siis ihan vastasyntyneenä. Mistä koira voi tietää?
Loimu on kyllä aivan tosi suloinen ja ihana koira.
Se oli kai se synnytystilanne. Yhdellä pennulla oli matalampi syke. Loimu nappasi pentua niskasta jonka jälkeen syke nousi. Kasvattaja kertoi että lekuritkin tekee saman jutun jos pentu on heikko syntyessään. Jotenkin stimuloi pennun elintoiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Joku siellä chatissa kysyikin että miksi niitä pentuja nipistellään välillä niskasta? Itse ihmettelin samaa. 🤔
No se taas oli joku juttu että siitä näkee jos on kuivumista. Nahka palautuu eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pötkylöistä näyttää perheemme edemenneeltä marsulta mönkiessään tuolla pesässään.
Alkavat hoksata hei mullahan on takanakin jalat!
Vierailija kirjoitti:
Se kokeili nestetasapainoa nahkaa venyttämällä. Jos palautuu niin pentu on saanut tarpeeksi nestettä.
Voi saa...a! Piti joidenkin kusipäiden tämänkin hyvänmielen ketjun sitten pilata! Painukaa v.....n!!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi saa...a! Piti joidenkin kusipäiden tämänkin hyvänmielen ketjun sitten pilata! Painukaa v.....n!!!!
Mitä ihmettä. Eihän tässä ole mitään ihmeellistä ollut nyt. Ja jos joku viesti on niin ohi vaan reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein surkuhupaisin chatista bongattu nillitys kasvattajalle oli, että miksi kasvattaja valinnut tekoturkisaluset pesään, kun pennut saattaa saada kankaasta kuituja suuhunsa imiessäään alustaa. Juuuuh kyllkyll, negatiivisuuden kautta eläjä tuokin nillittäjä.
Mä en kyllä ikinä uskaltaisi elää jos olis mikit kotona joista menee ääni koko valtakuntaan 😳