Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11739)

Vierailija
10801/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osahan oli varannut pennun jo ennen niiden syntymää. Ja olivat kasvattajan jollain tavoin tuntemia. Eli kun pentuja tulikin odotettua enemmän niin muutama sitten tuli kuvioon varmaan vasta pentujen synnyttyä.

Olikohan se Hämyn omistaja joka kertoi että alunperin halusi tytön ja muun kuin mustan mutta ihastui sitten Hämyyn. Tiedä sitten. No Hämyyn ihastuminen on kyllä helppo uskoa :)

Vierailija
10802/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkinut jo vihreiden kansanedustajien koiratilanteen 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10803/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salama 💖💖💖💖💖💖 

Salama saa nyt ilmeisesti tämän päivän ja illan pitää aivan yksin koko hoviväen ja emon ja Hehkun.

Vierailija
10804/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salama

Vierailija
10805/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hieman kateellinen erityisesti Välkkeen, Salaman ja Kipinän perheille, mun suosikit vaikka kaikki tietysti ihania pentuja.

Minä olen vähän kateellinen kaikille.

Olisi ihana olla luonto-koiraihminen eikä tällainen 

Vierailija
10806/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulo/Nessa "kertoo" instassaan käyneensä ensimmäisissä pelastuskoiraharjoituksissa 😋 ja harjoitelleensa ainakin kolme minuuttia. Vähän oli jännittänyt mut kun kaikki kehui ja sai paljon karkkia niin sit ei enää sitä jännittänyt. Nyt on ihan poikki ja kuvassa nukkui omassa "häkissään"

No lähinnä kai käyneet tutustumassa paikkaan :)

Vierailija
10807/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi kaikki on saaneet ihanat kodit. Sen verran olen nyt vakoillut kun sieltä hovineidon instasta on suorat linkit laitettu pentujen omistajien tileille. Niin kaikilla on paljon kuvia luonnosta, koirista ja koirista luonnossa sekä harrastamassa. Aktiivisia koiraperheitä kaikki näyttää olevan.

Oliko se Rusko/Sitka, jonka kotona oli se rujon näköinen häkki Ruskoa varten? Se vähän hirvittää. Toivottavasti eivät pidä pikkuista Ruskoa siinä häkissä yksinään ainakaan öitä ja silloin, kun/jos se joudutaan jättämään yksin kotiin pidemmäksi aikaa. Jos em. tapahtuisi, niin se olisi jo eläinrääkkäystä, sanoo kuka siitä sitten mitäkin. Rusko on ihana pikkuinen pallero kuten ne kaikki muutkin, joten toivon vaan hyvää ja vastuullista loppuelämän kotia niille kaikille.

Kulo voi hyvinkin tarvita turvahäkkiä vauvaa vastaan. Että tänne se ei sentään pääse. 😂 

Vierailija
10808/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulo/Nessa "kertoo" instassaan käyneensä ensimmäisissä pelastuskoiraharjoituksissa 😋 ja harjoitelleensa ainakin kolme minuuttia. Vähän oli jännittänyt mut kun kaikki kehui ja sai paljon karkkia niin sit ei enää sitä jännittänyt. Nyt on ihan poikki ja kuvassa nukkui omassa "häkissään"

Vauvasta ja Kulosta ihana kuva ja taustalla soi Laura Närhen "olet minun siskoni"

Vierailija
10809/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välkkeellä vasen silmä sininen ja oikea ruskea! Näkyy tossa ylen uusimman artikkelin kuvassa.

Olisko vaan joku heijastus?

Viidennen viikon potreteissa silmät ovat samanväriset, siniset.

Vierailija
10810/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, ettei alkuperäinen nimi "kelvannut" juuri kelleen, vaikka oli tosi hyviä ja koiramaisia nimiä. Ehkä haluavat välttää tunnistamisen myöhemmin?

Minä en ihmettele yhtään. Käytännössä kaikki haluaa päättää pentunsa nimen ihan itse. Antaisiko itse jonkun randomin päättää pentusi nimen? :D 

Antaisin. Ei se ole niin vakavaa. Tällaiset kommentit kertovat kyllä enemmän nykyihmisen narsismista - siitä, että jopa koira on sen oman egon jatke. Minun pentu, minun nimi, joku stanan rändömi (kasvattaja siis) ei MINUN pentuani nimeä. Nämä on näitä, jotka vissiin adoptiossakin nimeävät ja kastavat lapset uudelleen. Koska se on MINUN. Lapsi sinänsä ei ole tärkeä, vaan se miten se ja sen nimi kuvastaa MINUA, MINUN egoani.

Niin eläinten kuin ihmistenkin kanssa käy käytännössä niin, että jos ja kun ystävystytään tutustumisen jälkeen, lempinimet ovat niitä, jotka tulevat kuvastamaan sitä suhdetta. Hellittelynimenä tai vain käytännöllisempänä nimenä. Minun koirani oli viralliselta nimeltään DoorKeeper, kun minä sen sain. Ensin se oli meille Portsari (ovivahti), mutta siitä se lyheni Portsuksi. Terveisiä meidät tunnistaneille!

Vierailija
10811/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, ettei alkuperäinen nimi "kelvannut" juuri kelleen, vaikka oli tosi hyviä ja koiramaisia nimiä. Ehkä haluavat välttää tunnistamisen myöhemmin?

Minä en ihmettele yhtään. Käytännössä kaikki haluaa päättää pentunsa nimen ihan itse. Antaisiko itse jonkun randomin päättää pentusi nimen? :D 

Antaisin. Ei se ole niin vakavaa. Tällaiset kommentit kertovat kyllä enemmän nykyihmisen narsismista - siitä, että jopa koira on sen oman egon jatke. Minun pentu, minun nimi, joku stanan rändömi (kasvattaja siis) ei MINUN pentuani nimeä. Nämä on näitä, jotka vissiin adoptiossakin nimeävät ja kastavat lapset uudelleen. Koska se on MINUN. Lapsi sinänsä ei ole tärkeä, vaan se miten se ja sen nimi kuvastaa MINUA, MINUN egoani.

Niin eläinten kuin ihmistenkin kanssa käy käytännös

Itse kutsut lemmikkiäsi eri nimellä kuin se syntyi ja sitten samalla kritisoit muita, täysin tuntemattomia omistajia samasta 🤦

Vierailija
10812/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kai nyt jokainen haluaa ja saa nimetä lapsensa ja lemmikkinsä kuten itse haluaa. Jos nyt aikuisen koiran ottaisi niin sitten tietysti eri juttu kun se koira on jo ehdollistunut siihen nimeen ehkä.

Ei näillä pennuilla esim ollut mitään käsitystä mistään nimistä. Nyt ne alkaa vasta oppia uudessa kodissa sitä.

Vierailija
10813/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ei ymmärrä miten jostain koirien nimeämisestäkin jonkun aggressiot nousee.  

Vierailija
10814/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi koira häkissä on valitettavasti tullut suuresta maailmasta jossa jopa aikuinen koira suljetaan häkkiin esim. työpäivän ajaksi. Häkki tai maja on sinänsä ok paikka pennulle tai aikuiselle koiralle jossa on sen oma rikkomaton tila, mutta sisään- ja ulospääsy on oltava vapaa!!!! Meidän pappa-labraattori menee omaan häkkiinsä kun sen mielestä "nyt saa riittää", mutta kulku on tosiaankin avoin ts. ei ovea. Nuorisokin ymmärtää, että silloin papan kanssa ei leikitä vaan antaa olla rauhoissaan. Ikävää jos Kulo joutuu kokemaan vankilaa kun eihän se ole rikosta tehnyt. Kurja juttu 🥺

Tuo on sentään reilunkokoinen häkki. Eräskin ihan suomalainen nykyään siellä Jenkeissä asuva huippumalli ja kolmen lapsen äiti kuvasi aikanaan naureskellen instaansa, miten perheen koira oli suljettu sellaiseen ihan pieneen koiranhäkkiin, johon juuri ja juuri mahtui, ja perheen lapset koiraa hä

Ja sitten ihmetellään kun pennusta tulee lasten ja kaikkien vihaaja.  Ihmisestäkin tulee jos koko ajan härkitään.

Vierailija
10815/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin saman. Oli  muuten neljä minuuttia 😅. Kuulemma äiskä ei nyt ehtinyt kuvaamaan kun piti seurata Kulon touhua mutta ensi kerralla sitten.

Vierailija
10816/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku laittaa linkin hovineidon instaan?

Vierailija
10817/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitkoon ihmis- ja eläinlapselleen sen sopivimman nimen. Koirilla kennelnimi on kasvattajan päättämä, usein juurikin tietyllä kirjaimella alkava (A-, B-, C- jne pentueet) tai tietyn tyyliset kuten mm. elokuvat, kahvilaadut tai planeetat. Koiran kutsumanimi on omistajan valitsema ja hyvä niin. Kennelnimi on jotain ihan muuta kuten omani eli Sxxxwxxx Hop xx xx Thump. Ei tullu Tumppia 😉

Vierailija
10818/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

agilityeuforia

On vain koiratili joten tarkoitettukin seurattavaksi.

Vierailija
10819/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuolla hovineidon instassa on selvästi yhdessä sovitusti jokaisen pennun kohdalla sen uuden omistajan tililinkit jotka kaikki on koirille tehtyjä tilejä eli selvästi tarkoitettu seurattavaksi.

Vierailija
10820/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20118513

Tulin, näin, valloitin Välke asettui uuteen kotiinsa itsevarmalla tyylillään

Koti tehtiin pennulle turvalliseksi ja hankittiin sinne tärkeimpiä koiratarvikkeita. Tosin aitaus käytiin vaihtamassa korkeampaan vielä viime metreillä 60 cm korkeuden epäiltiin olevan liian matala mustaharmaalle merle-pennulle. Kaikua odotti uudessa kodissa myös ikioma Vaakku!

🥰💞💖💝

😁Korjeushyppymestarille piti vaihtaa korkeampi aitaus 😁

Voi että tuo Kaiku on söpö, siis en kestä. Oli yksi lempipenuistani pentulivessä, en osaa selittää miksi. Osasyy on söpöydessä, mutta luonteessakin oli sitä jotain.

Ketju on lukittu.