Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Eli Tuntemattomassa sotilaassa lentoon lähtevän perhosen koulutus meni jotenkin että laskettiin missä ajassa kohmeessa oleva perhonen lämpenee ihmisen kädellä niin että se lähtee lentoon. Sitten vaan kuvattiin 🤔
Onkohan Välke sellainen ettei ole niin kiinnostunut kuin itse päättämistään asioista, siis verrattuna muihin? Tänään oli uninen toki, mutta kättelyssäkin sillä meni aika kauan oppia ja sitten kai siellä alakerran ulkomaailmassa joku päivä ei ollut niin tutkivainen. Ihana pallura on hän, mutta myös usein säikkyy ensin uusia asioita ja sitten itsensä on rohkaissut (Hehkua meni piiloon alussa, puruluita säpsähti kauemmas kun ne tuli laatikkoon)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Välke sellainen ettei ole niin kiinnostunut kuin itse päättämistään asioista, siis verrattuna muihin? Tänään oli uninen toki, mutta kättelyssäkin sillä meni aika kauan oppia ja sitten kai siellä alakerran ulkomaailmassa joku päivä ei ollut niin tutkivainen. Ihana pallura on hän, mutta myös usein säikkyy ensin uusia asioita ja sitten itsensä on rohkaissut (Hehkua meni piiloon alussa, puruluita säpsähti kauemmas kun ne tuli laatikkoon)
Se voi olla. Ehkä vähän oman tiensä kulkija. Mutta se voi myös olla älykkyyttä. Vähän hitaasti lämpiävämpi mutta sitten kun oppii niin tekee hommansa.
Ei tarvii mitään kalliita ja hienoja koirain sänkyjä. Riittää kun on muovinen (vai mitä matskua ne nykyään on) vati ja reippaasti palloja niin onpas siinä mukava pentujen kölliä. 🥰
Hyvin pennut orientoitui että nyt on tällasta. Saihan tuosta namipalkkaakin mitä ei kaverin nujuuttamisesta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla. Ehkä vähän oman tiensä kulkija. Mutta se voi myös olla älykkyyttä. Vähän hitaasti lämpiävämpi mutta sitten kun oppii niin tekee hommansa.
älä jaksa inhimillistää koiria. Ei oo eka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan huvittuneena kyllä vastasi tuohon sormusasiaan ja toimittajakin naureskeli että hälläkään ei ole sormuksia jonkun takia. En muista mikä.
Eläintenkouluttaja, ei toimittaja. Syynä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö. Miten minä inhimillistin koiraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma teoriasi? Et taitaisi tietää muuten kuin juuri "inhimillistämisen" kautta, koska se on se oikea selitys. Miksi et opi sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huvittuneena kyllä vastasi tuohon sormusasiaan ja toimittajakin naureskeli että hälläkään ei ole sormuksia jonkun takia. En muista mikä.
Eläintenkouluttaja, ei toimittaja. Syynä harrastus.
Ok. Hyvä kun korjasit jos oli näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö. Miten minä inhimillistin koiraa
Koirien luonteita ei voi aatella samalla tavalla kuin ihmisen. Esim koira harkitsee niin se on varmasti älykäs jne. Koirilla ei oo sellaisia kognitiivisia kykyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii mitään kalliita ja hienoja koirain sänkyjä. Riittää kun on muovinen (vai mitä matskua ne nykyään on) vati ja reippaasti palloja niin onpas siinä mukava pentujen kölliä. 🥰
vähänkuin kissat. ostat hienon ja kalliin lelun ja oma kissa on EVVK eikä edes suostu koskemaan koko leluun, mutta tuopa kaupasta ostokset pahvilaatikossa, niin kissa maukuu jaloissa ja yrittää kiivetä säärtä pitkin sinne laatikkoon, jota edelleen kannat ja vaikka miten pyytleisit, että kissa odottaa, niin ei käy, ihan mitä vaan, kunhan sinne pääsee hetitässänyt.
Ei tainnut tulla mitään vinkkejä milloin pennut alkaa lähteä uusiin koteihin tai läksiäisistä tai mitään.
Mulle ei kyllä tuolla edellä selvinnyt miten inhimillistin Välkkeen 🤔. No eteenpäin sano mummo lumessa.
Harmittavan vähälle jäi Kaimiolle osoitetut kysymykset kun hänen piti mukamas testailla pentuja. Kaimio kuitenkin on asiantuntija jonka vastauksia olisin halunnut kuulla, mutta ehkä Ylen palkittu höpöttäjä oli määrännyt toisin.
Vierailija kirjoitti:
Harmittavan vähälle jäi Kaimiolle osoitetut kysymykset kun hänen piti mukamas testailla pentuja. Kaimio kuitenkin on asiantuntija jonka vastauksia olisin halunnut kuulla, mutta ehkä Ylen palkittu höpöttäjä oli määrännyt toisin.
Se mitään testaillut...
21:12 Hämy valahtaa unissaan agilitisillalta alas eikä ole moksiskaan. Jatkaa vain kauneusuniaan kaikessa rauhassa 😍
Vierailija kirjoitti:
Tuo höpöttäjä on ärsyttävä. Mnäkin olisin halunnut kuulla Kaimion juttelua.
Mua muuten huvitti kun hovineito sanoi ylen toimittaja Pirjolle, joka jäi taas viivyttelemään pentulootaan, että sinunkin varmaan pitää lähteä jo nukkumaan vaikka voihan täällä pentulaatikossakin nukkua. Voi tosin olla vaarallista kun pennut puree tms.
Jo edellellisellä kerralla, kun Pirjo oli Loimulassa, aattelin että toivottavasti älyää lähteä ajoissa kotiin eikä jää norkoilemaan liian pitkäksi aikaa.
Ei toi varmaan ollut mikään piikki Pirjolle, ehkä vain teen muka omia tulkintoja 🤪
Niin kysytään. Silloin kun oli tää paimentamisen asiantuntija joku kysyy että mikä on hänen sormessaan vikana. Onko tullut paimennushommissa.