Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISTEN YSTÄVÄNPÄIVÄ**

14.02.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9590798&p=1&tmode=1&smode…

Eilisiä tuolla..

JA PALJON ONNEA SANELLE JA EETULLE!! :):)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanelle ja pikkumiehelle paljon onnea, ja tietty koko perheelle.

Tääkin mamma on lähdössä kasvohoitoon, miten osuikin näin ystävänpäiväksi :) Oma lahja, (melkein) paras lahja.

Leanna: sama pelko täällä, kun se painoarvio rv31 oli jo 2400 tai jotain huimaa kuitenkin (mun mielestä).

Uupu(ko) se jo kellotteli suppareita, huhuu!

Nyt on jo mentävä, palaan myöhemmin.

-m- ja Hippu rv37 *POKSISTA, POKSISTA*

Vierailija
22/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE TEILLE RAKKAILLE SISKOILLE OIKEIN IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!

Tänään saa kyllä luvan kanssa syödä suklaasydämiä ;)))

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANE;

Onnea hirmusti koko perheelle!! :)

DUPPIKSELLE;

Piti hehkuttaa miten onnellisia täälläkin ollaan, miehellekin eilen kerroin että pikkumies on päässy kotiin lomailemaan - olisitpa nähnyt hänenkin naamansa..naantalin auringot on pientä siihen verrattuna!

UUPU;

Ai hitsi,sä oot jo ihan kellottamaan ruvennu..ilmottelehan ootko vielä maisemissa vai joko sä menit..

HANNA_N;

Joo, jostain syystä ne saakutin parkit on AINA täys, täytyy toivoa että Puksu päättää syntyä " virka-ajan" ulkopuolella..sillon näyttäs olevan tilaakin - ehkä. Eilen ei ollu yhtä ainoota ruutua vapaana koko sairaalan pihalla, sinne alas sitte ajettii..sinne golf-kentän luo isolle parkille..sielläkin oli yhen käden sormin laskettavissa vapaat paikat - ihan käsittämätöntä!

Kaikkee jännää sitä eilen oppikin..nojoo, ei ehkä niinkään muuta mutta nyt mä tiedän minne mennä, mistä kellosta soittaa jne. Ja tiedän senkin että lähtee pitää ajoissa :) Ajattelin nimittäin että jos supistuksia alkaa tulla niin kotonahan sitä se pari tuntia kupeksitaan ainaki..en mä ajatellu että ne matkatki pitää laskea mukaan siihen pariin tuntiin..tietty! Ja meiltä siis ajelee huonolla kelillä sellaset 45min..mun tuurilla sillon on kuitenki joku järjetön lumituisku.

Ja mä luulin että EKKS;ssa ollaan se 5vrk kun oon ekakertalainen..mut ei siellä ollakaan kun 3pvää jos kaikki menee hyvin! HUI!! Kaikkee sitä oppii kun vanhaks elää :)

Ai ni, ja se et äitiyskorttia pitäs pitää nyt mukana kun liikkuu missä liikkuukin..ei mulla tullu mieleekään..jotenki ajattelin et jos mä nyt hurautan Prismaan ni sou? Eihän se synnytys siellä ala..tietenkä, mähän ajelen kotiin ja alan synnyttää vasta sitte..miten sitä osaakin olla niin ajattelematon!?

( . ) eilinen ilta meni oikein mallikkaasti, vaikkei leffaan jaksettukaan..se sairaalalla istuminen oli jo liikaa..siispä notkuttii kaupungilla jonkun aikaa ja rynnättiin Rossoo syömää iiisoa pannupizzaa..ai että, kyllä teki gutaa. Sitte kotia saunomaan ja ajoissa nukkumaan :)

Yöllä heräsin siihen että uloshengityksellä alkaa kivistää alavatsaa, ja kivistys vaan lisääntyy seuraavat neljä hengitystä, sitten muutamalla henkäyksellä kipu katoaa..oli pois muutaman hengityksen ajan ja alko taas..näitä tuli hetken aikaa kunnes lakkas. Liekö sitte ollu jotain supistuksia vai jotain lihaskramppeja. Katosivat kuitenki.

Btw - mä aion tänään pakata sen sairaalakassin :D Ihan oikeesti..jos nyt jo..ettei se taas jää.

Tappert ja Puksu 36+3

Vierailija
24/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha on niin kipeä, että en kärsi ja äitikin tuossa soitteli ja kielsi lähtemästä.

Leanna kirjoitteli pelkäävänsä ison vauvan kasvattelua, täällä on samanlaiset ajatukset, mä taidan olla vielä pienempi kuin sinä ja vauva kasvaa yli keskikäyrän ja joka neuvolassa täti aina toteaa, että aika hyvän kokoinen, hmm... Poika painoi syntyessä alle kolme kiloa ja tukalaa oli loppuajasta ja ihan tarpeeksi sai tehdä töitä, että sen pihalle sai. Kauhistuttaa ajatus jos nyt vaavi kasvaa neli kiloiseksi! 26.2 on äitipolilla kasvukontrolli, jospa tuo kasvu olisi tasaantunut, siellähän se selviää...

Vierailija
25/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä olen sivuuttanut kokonaan Möhkiksen synttärit?? Herttileijaa sentään. Myöhästyneet onnittelut!!! *nolona*

Sanelle vauvantuoksuisia onnentoivotuksia!! Toivottelen pikaista kotiutumista.

Duppiskin saanut nyytin kainaloon :) Ihanaa! Me tullaan perässä. Kukahan seuraavaksi lähtee?

Minulla jäi postittamatta ystäväpäiväkortitkin, voi että millaiseksi lahopääksi tässä on tullut. Ajatukset pyörii nykyään niin oman navan ympärillä. Tätä mahaa kun ei voi olla enää muistamatta ;)

Jänskättää iltapäivän lääkärineuvola, eniten se painoarvio jänskättää. Saa nähdä tuleeko vielä äitipolikeikka.

Moni onkin käynyt jo tutustumassa synnärille. Onhan se mukava nähdä etukäteen millainen paikka siellä odottaa.

Kävin tuossa aamutuimaan jo kaupassakin. Ostin vihdoin sen vaippapaketin ja itsellekin pari pakettia siteitä, jotain extrasuper imukykyä =) Ja pari purkkia Nania. Niin ja hammastahnan ettei tarvi tuolta vessasta sitä sitten ottaa. Nyt alkaisi olla kaikki valmiina, en ainakaan keksi mitä vielä puuttuisi.

Z 36+4

Vierailija
26/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille, jotka pikkuisen ovat jo saaneet! :)

Pari ihmistä oli sairaalan synnytysvalmennuksissa käynyt; näytettiinkö siellä ihan video synnytyksestä? Meillä ko. valmennus oli jo rv 33, ja pari tuntia kätilö luennoi PowerPointin avulla synnytyksen kulusta, mutta mitään videota ei nähty. Todettiin vain miehen kanssa, että no, onneksi mie olen nähnyt koirien synnytyksiä ja mies lehmien... :) Muutoin meidänkin valmennus oli oikein hyvä, kivan ja asiantuntevan oloinen kätilö kertoi sopivan huumorintajuisesti asioista ja käytti synnytysosastolla.

Omaan mahaa kuuluu ihan hyvää - ei liiemmin kivistele mihinkään, ei närästä ja muutenkin on hyvä olla. Ellei olisi niitä saakutin paineita ja turvoksissa kuin hormonibodari. Yhä edelleen kaveri tuolla mahassa heittää karusellia; nauroinkin eilen jollekin, joka kysyi, että onko se jo kääntynyt, että juu, kääntynyt on, monta kertaa päivässä! Ensi viikolla menen käymään äitipolilla kontrollissa noiden paineiden takia, mutta eivätköhän jotakin rupea jo miettimään vauvan ulostulonkin kanssa. Vaikka että mistä reiästä se kaivetaan pihalle... Kovasti se itse on yrittänyt kaivaa tunnelia lonkkaluun vierestä tai navasta, mutta olen yrittänyt puhua sille järkeä; normaaliampiakin reittejä ulos kyllä löytyy.

Nyt lähden huruuttelemaan vatkaimella ystävänkakkupohjaa. Mies käy töistä tullessaan hakemassa meidän 5-vuotiaan kummipojan alkuillaksi hoitoon, ja lupasin hälle ja hänen äidilleen (joka toivottavasti käy hakemassa pojan myöhemmin) kakkua.

Raisa 35+3

Vierailija
27/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika lähti aamulla todella reippaasti päiväkotiin,kun he olivat sitten aamupalan jälkeen lähdössä toiselle päiväkodille ystävänpäivä juhliin.Oli meidän pojan lokerossa oikein nalle puh aiheinen ystävänpäivä kortti yhdeltä tytöltä ja arvatkaas menikö mun poika siitä ihan hämilleen;;)))

Mä mietin sit aamulla palakurkussa kun tulin kotia päin et mihin ne 6 vuotta oikein hävis,koska vasta äskenhän mulla oli se pienokainen vielä ja nyt tytöt antaa sydänkortteja?

No jospa mä kohta saisin tän " tuhisevan" nyytin syliini,ni jos se sitten hetken verran lohduttais.Kyllä mä tiedän et lasten kuuluu kasvaa,mut silti eka lapsi on aina eka, ja sitä vaan murehtii automaattisesti kun se kasvaa niin isox.

Ja mikä on kaiken huippu?? Mä kärsin aivan tajutonta vauvakuumetta just nyt! Mä olen siis seonnut lopullisesti.Mähän olen just nyt raskaana,ja laskettuunaikaan on enää vajaat 6 viikkoa,mut silti.Voi jessus sentään.

Mä just sanoin ukolle yx ilta kun sain sen mesest ( siis messenger jos joku nyt ei sattuis tietään) kiinni,et kunhan tää pikku pulla on syntyny niin mä voisin heti ruveta " odottelemaan" pikku kolmosta,ja ukkohan oli siin kohdas heti,et mitä sä oikein sanot kun linja rätisee,ettei se mukamas kuullu mitä mä sanoin!!!

Katotaan nyt kunhan vaavi on syntynyt, ja mitä sit sen jälkeen.Menihän näidenkin kavereiden välissä jo se kuusi pitkää(kö) vuotta.

(.)Tänä aamuna on oudon hiljaista,ja eilen iltakin meni aika rauhallisesti..pitäisköhän jo hermostua,vai vieläkö tässä odottelis et herääkö siel joku vai ei??

Yölläkään en sit nukkunut melkein ollenkaan.Uni ei vain tarttunut ja joka kerta kun käänsin kylkeä olin ihan täysin hereillä.Nyt väsyttää,mutta äsken kun yritin et jos oisin saanut unta,ni enhän mä tietenkään nukahtanut.Kahvikaan ei piristä,mitäköhän mä keksisin?

No kai mä saan tän päivän jotenkin kulumaan taas siihen hetkeen asti kun menen hakemaan poikaani päiväkodista.

Hanan

Vierailija
28/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siellä sairaalassa vaan istuttiin tunti peput penkissä ja pari tätiä puhui kivunlievityksistä ja siitä milloin tullaan sairaalaan, mitä otetaan mukaan ja mitä vaiheita siinä prosessissa on ja mitä niissä tapahtuu. Sit kierrettiin tutustumassa muuhunki, ko siihen taukohuoneeseen ja tsekattiin vähän välineitä ja synnytyssaleja ja potilashuoneita ja sen sellasta. Ihan kiva reissu. Tosin mä oon sen jo kahdesti aiemmin tehnyt eli uutta ei ollut, kun ne paikat mitä oli rempattu tän 7vuoden aikana. Meidän kyläsairaala onkin niin pieni, ettei siellä oo ees mittään välineitä näytellä mitään tollasia esityksiä saati videoita.. :D

Ja Möhkis se kohta lähtee synnärille vai?? Koita nyt kadottaa ne kivut, mua sattuu kans, kun puhut tollasista! :( Hih, no ihan kunei täällä muuten ois niinkö kipuja omasta takaakin..

Papu

Vierailija
29/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAISA;

ei meillekä mitään videoo näytetty, powerPoint esitys vaan oli synnytyksen kulusta ja kivunlievityksestä jne, sitte kierrettii kattomassa salia (lue;kopperoa) ja siinähän se sitte oliki. Onneks meilläki on nuo ammujen poikimiset tuttua puuhaa - periaatehan on ihan sama.

HANAN;

Eilinen valmennus opetti tämän; Jos tuntuu että vauva liikkuu epätavallisen vähän - hörppää iso lasi kylmää vettä/tuoremehua ja kipinkapin kylkimakuulle laskemaan liikkeet (se tunti ja 10 liikettä pitää löytyy), jos ei onnaa niin uudestaan iso lasi kylmää vettä/tuoremehua (kylmä ja sokeri herättelee vauvaa) ja taas laskemaan - jos ei niitä liikkeitä löydy niin soittoa synnärille!! MARSMARS!!

Hehee, tuli mieleen että käytii just ennen valmennuksee menoa meijeri-kaupassa ostamassa lehmälle " pötsi-potkua" kun mokoma ei tahdo syödä kunnolla - niissä putkiloissa (semmosia silikoniputkien näkösiä 4kpl) luki ettei saa jäätyä joten mun täyty tunkea koko iiiiso käsveska täytee lehmän rohtoja ja raahata sitä sitte pitkin sairaalaa...kattokaas kun ammujen hyvinvointi on niiiin tärkee juttu!! Linimentti uskallettii jättää autoon peittoihin käärittynä :)

Hmmph, mulla alkas olla uuni kohta lämmitettynä ja pääsis sitte koiran kanssa vähän ulkoilemaan..lupailin koiralle metsään lähtöä, mut mies vei auton joten..täytyy yrittää korvata koiran mielipaha vaikka kahdella lenkillä tänään (lahjontaa!).

Jooh, ja sitte pitäs pakata se kassi..piti jo eilen mut se jotenki jäi..

Taptap

Vierailija
30/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan toivottavasti, ei mua supistele, koskee vaan ihan hemmetisti alamahaan varsinkin jos yritän liikkua, oisko lie yöllä supistellut kun kerta ne kaksosetkin synnytin :) ja maha siitä touhusta kipeänä? Varmaan tuli myös liikaa herkuteltua, joka osa syyllinen masukipuun ja vielä innostuttiin (taas) siihen kolmanteen ässään ;). Tai sit mä tulin kertaheitolla vanhaksi ja raihnaiseksi ;). Pitäisköhän kuitenkin pestä ne vauvan vatteet...

Vierailija
31/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein mokkapaloja. Vitsi se kuorrutus on hjuvää. Ja isäntä on ihana, mä ahistelen sitäkin jatkuvasti :)) .

Mulla ei koske mihinkään ja niinpä eilen menin kahteen jumppaan; pumpiin ja haastavaan stepiin. Latasin painoja pumpissa " urakalla" , pitihän kokeilla kuinka kulkee ja saanko uusia ennätyksiä tehtyä näillä viikoilla (pitää testat,a onko kaikki raskausliikuntateoriat ihan puppua niin pääsee tässä viidennen jälkeen jo vähän väittelemään asiasta kun on tietopohjaa). Oli ihanaaaa jumpassa. Se vaan ärsyttää kun ihmiset möllää mahaa. Ihan kuin urpoukot kattoo ja puhuu tisseille joskus niin samalla tavalla inehmot kattoo mahaa ja puhuu sille tai niinkuin eilen kattoivat peilin kautta mua ja mahaa ja kompastuivat itse lautaansa sitten. Kylläpä oli mukava palkita itsensä noin viidellä mokkapalalla kun oli vähän heilunut jumpassa, haha - että mistähän ne rasvottumat tulevatkaan kehoon- suun kautta.

Möhkön kanssa myö ollaan vielä kyssissä samaan aikaan, kun mulla menöö yli. Tai sit voit kirjoitella tänne huhutikuun alussa, millaista oli sairaalassa kun meitsi vielä puhkuu ja puhisee.

Ai niin päivisin väsy valtava. Eilen nukuin kahdet päiväunet...sit jaksaa yöllä ahdistella isäntää...

Vierailija
32/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta aamulla tuon eilisen päivän pinon, eilinen päivä meni ensin äitipolilla ja sitten päivystyksessä. Ahdistuksen takia jouduin kaiken maailman tutkimuksiin ja osatollekin olisi pitänyt jäädä. Mutta eihän äiti voi toisia lapsia hyljätä vielä kun ne ovat kuumeessa, ja kun mitään vakavaa ei löytynyt.JA ohje oli , että herkästi takaisin sairaalaan. Painoarvio tehtiin ja se oli 2650g, että ihan mukavan kokoinen . Toiveissa on , että on yli 3 kg ainakin syntyessään. Sf-mitta oli neuvolassa 34cm maanantaina ja painoakin oli tullut aika reilusti, mutta tulkoon.Kunhan vauvalla on kaikki hyvin ja minä olisin suht hyvässä kunnossa loppuun saakka.

Mutta onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Mutta nyt pitää mennä syömään jotain ja lähteä sitten kauppaan ruoka ostoksille.

Kaksosmamma1 rv 35+5

Vierailija
33/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnea taas uudelle maaliskuiselle! Kukahan on seuraaavana, lupaavilta ainakin monen oireet kuullostavat...

Kävin juuri parin tunnin seminaarin tuossa istumassa ja nyt pitäisi vielä pari tuntia jaksaa olla töissä koska on ihan pakko saada tämä homma tehtyä ennen omaa poksahtamista ettei sit synnäriltä tarte tänne suoraan kurvata. Voisi edes sen pari viikkoa huilata kotona...toivottavasti!

Maanantaina tuli neuvolassakin käytyä ja paino oli tippunut yli kilon edellisestä käynnistä. Ja pullaa ja muuta herkkua on tullut kyllä syötyä ihan toistenkin edestä. Mutta luulen että viime viikon vatsataudilla on oma vaikutuksensa asiaan :) Mutta muuten asiat oli hyvin, sf mittakin oli jo rauhoittunut ja oli vain sen saman 36 mitä pari viikkoa sittenkin. Vauvan painoarvioksi täti kirjasi 3,5kg. Et toivotaan ettei tuolla masussa nyt enää montaa viikkoa köllöttele :) Sama täti arvioi esikoisen viime kerralla ja arvio meni vai 70g alakanttiin että kaippa sitä on sitten uskominen. Saapi nähdä miten sitten tällä kertaa.

Mutta jatkampa näitä töitä että ehdin saamaan ne valmiiksi jos tästä lähtö jossain vaiheessa tulee. Esikoisesta ei mitään ennakkovaroituksia annettu vaan ensimmäiset supistukset tulivat vesien menon jälkeen ja poika syntyi 7 tuntia myöhemmin että ei tässä koskaan tiedä milloin lähtö koittaa.

Jaksamista kaikille suurien massujen kanssa - ja vielä kerran hyvää ystävänpäivää!

aupale rv tasan 37

Vierailija
34/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti möhkikselle toivottaa myöhästyneet onnittelut!

Vierailija
35/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan häitä valmistellaan ja jännitetään. Hyvä tavaton sentään kun se jännittääki :/

Tukisukkis: Ai sieki synnytätä kysissä? Meitähän on sitten monta sinne menijää :) Katotaan satutaanko kukaan yhtäaikaa. Minä tosin varmaan palstailen täällä odotus puolella vielä huhtikuussaki.

Vaikka tosin kyllä taas on supistellu enemmän ja yks yö jo ihan kunnolla koski ja poltti. Sillon ajattelin että kyllä syntyy jo varmaan ennen häitä :) Toivotaan nyt kuitenkin että syntyis vasta vaikka parin viikon päästä :)

Söin niin paljon että nyt alko väsyttämään hirveesti. Pakko vähä nukahtaa...

Ai nii, mulla oli maanantaina polttarit ja vauvakutsut sitten siinä samalla :D Kotona ihan oltiin ja minua hemmoteltiin :) Hierottiin ja kasvohoitoja tehtiin. Oli syötävää laiteltu ja pelattiin aliasta. Sain paljon vauva tarvikkeita lahjaksi ja niitä nyt ihailen päivittäin :) Yllätyksenä ystävät oli meillä kotona ruokineen kun minä tulin kampaajalta. Mkava ilta oli vaikka loppui vähän lyhyeen kun osan piti lähteä laittamaan lapsia nukkumaan jne...

Jouhi 33+4

Vierailija
36/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me käytiin tänään arvioimassa vaavin kokoa, eka oli imukuppisynnytys ja poika painoi 4070kg, joten tän takia täällä seuraavia odotellessa pääsee synnytyssairaalaan rv 37.

Tänään on täynnä 37 viikkoa ja vauvalla painoarvio oli 2,8kg. Ei siis ole mikään iso vauva tällä kertaa tulossa. Kohdunsuu oli hyvin pehmeä ja 1cm auki, kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, joten ei kai olla ihan heti synnyttämään lähdössä. Suppareita tulee päivittäin, niin kipeitä kun vähemmän kipeitä. Muuten ei mitään uutta..

Onnea jo nyyttinsä saaneille, niitäkin olen jo pinosta pongaillut.. kunpa minkäkin jo kohta..alkaa olotila tökkimään todella.

Millaisia painoarvioita teille on annettu? täytyy kai alkaa tonkimaan pinoa, jos joku on maininnut niitä.

Ihanaa ystävänpäivää teille kaikille!

terkuin gandis ja vaavi 37+0

Vierailija
37/37 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hehkeen näköinen mamma, vois vaikka synnyttämään lähteä ;)

Olipa ihana pitkästä aikaa olla hoidossa, pikkasen vaan rupes selkä puutumaan lopussa, mutta sitten keksin laittaa jalat koukkuun. Käsihoidon vielä tilasin ja jäin pähkäilemään jalkahoitoa, on niin vaikea noita kynsiä leikata.

Jokos se Möhkiskin alkaa synnärille suunnistaa, no onhan meitä vielä täälläkin (meikeläinen vielä toukokuussa). Kaikki vaivat loppuneet kuin seinään, ei kipeitä supisteluja, eikä selkäsärkyä (ihan samoin kävi kuopuksen kanssa rv38). Eli kyllä käynnistykseen olen valmistautunut, siis 5 vk vielä.

Jätin muuten ystävänpäiväleivokset kauppaan ja olen ylpeä siitä, toivottavasti mies ei pety, kun ei makeaa herkkua olekaan illalla. Ajattelin hemmotella " talon salaatilla" .

Ei meillä aikoinaan synnärillä tehty muuta kun katsottu salit, isien huone ja käytiin niitä jakkaroita ym. läpi. Muut asiat käytiin valmennuksessa nlan tiloissa.

Nyt pitää kiirehtiä tarhalle ystävänpäiväteelle, heikun keikun.

-m-