Mitkä tuotteet olet jättänyt ostamatta hintojen noustua?
Meillä lopetettiin kokonaan leikkeleiden ostaminen. Leivän päälle riittää hyvin juusto, kurkku, salaatti ja/tai tomaatti. En osta enää myöskään kananfileitä, ellei ole sopivassa tarjouksessa. Emme myöskään osta enää työlounaaksi eineksiä, vaan valmistamme itse viikon työlounaat. Emme osta enää myöskään perunajalosteita, vaan teemme itse ihan perunasta ranskalaiset tai perunalaatikot jne. Pyykinpesuaine vaihtui edulliseen vaihtoehtoon, jonka hinta on noin 1-2e / litra. En ala maksamaan merkkituotteesta 13e / pönttö. Leipää ostetaan hävikkinä pakkaseen. Itse saatan syödä työlounaaksi kaurapuuroa. 80-90-lukujen keittokirjat on kaivettu esiin ja viikolla syödään edullisemmin, viikonloppuna paremmin.
Aika monta asiaa on tullut vaihdettua edullisempaan. Siinähän sitten nostelevat veroja, sähkönsiirtoja ja muita maksuja. Ei huvita maksaa kaikesta ylihintaa, joten ostolakko sopii tähän tilanteeseen oikein hyvin.
Kommentit (150)
Fazerin suklaalevyt ovat jääneet hyllyyn aina kun hinta alkaa kolmosella.
Lihaleikkeleet vain tarjouksesta tai laputettuna. Maksamakkaraan olen ihastunut!
Karkkeja ja sipsejä en viitsi enää ostaa. Leivässä ostan halvinta tai teen itse. Lihaa ostan harvoin. Ylipäänsä kaikki turha ostaminen on jäänyt. Sori yrittäjät, ei ole varaa.
Järjestelmällisesti kaikki kotimainen ruoka sillä sillä sitä tuetaan niin paljon että kaikki ulkoa ostettu ruoka olisi ilmaista jakaa jos maataloustuki ja siihen liittyvät maksut lopetettaisiin. Kai uskot sen kun velkaa otetaan nytkin 10 000 €/vuosi
En oikeastaan minkään. Oliiviöljyä tulee käytettyä paljon säästeliäämmin. Ennen se maksoi noin 4,8€ nyt 9.9€. Kuukaudessa ostin 3 750ml pulloa jotka käytin itse kokonaan nyt kulutan vain yhden 750ml pullon.
Metsästän laatulihojen tarjouksia, mutta jos ei ole saatavilla niin ostan silti kunnon lihaa. Nyt lähti normi 10€ kilohintaan 3kg porsaan sisäfileetä matkaan jota on tarkoitus alkaa kohta kokkailemaan. Valurautapannulla oliiviöljyssä ja sitten paistan pannulla itse tekemiä ranskalaisia. Teen aina itse perunoista ranskalaisia en osta koskaan eineksiä. 2kg hyviä perunoita maksaa 1,6€. Siitä syö mies 4 ranskalaiset.
En osta lohta, muutakaan kalaa enkä lihaa. Syödään vain omaa riistaa. Leivon leivät itse. Leikkeleet Lidlistä, siellä ne on halpoja. Teen itselle pastaa ym. helppoa ruokaa lounaaksi. En käy ulkona syömässä. Pesuaineet ostan Lidlistä, samoin vessapaperit ym.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Fazerin suklaalevyt ja kalliit karkkipussit.
Jos haluaa karkkia, irtokarkkien kilohinta on hyvä ja saa monipuolisesti hyviä suklaita ja karkkeja.
Fazerin hinta on pompsahtanut, nyt ostetaan sitä halppis suklaata.
Wc-paperissa olen siirtynyt halvimpaan vaikka se on huonoa. Juustoja en osta ja leikkeleistä vain halvimpia eli joku kotimaista saunapalvi 1,99e. Makean nälkään ostan halvimpia keksejä, en karkkia.
Arkiruuista jäänyt kaikki ekstra pois, yleensä koostuu vain kolmesta ainesosasta, esim. kanaa, riisiä ja halvimpia pakastevihanneksia.
En osta enää mitään, jonka kilohinta on yli 3e/kg. Sillä saadaan pidettyä 3 henkisen perheen ruokakulut noin 250 eurossa per kuukausi. T. Osatyökykyinen leski + 2 lasta
Amg-mersu ja ferrari jäivät nyt kauppaan toistaiseksi, odottelen verohelpotuksia ennenkuin ostan.
Juusto, leipä, karkit, limut, alkoholi. Paino tippuu kivasti. Tämähän onkin ihan terveellistä ettei ruoka ole puoli-ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Just kattelin eräällä kauppareissulla että Fazerin suklaalevy 4,49 e ja Presidentti kahvipaketti 7,69 e. Siis yksi suklaalevy ja yksi kahvipaketti jo 12 euroa. Jep.
Kaffebulla kirjoitti:
En osta lohta, muutakaan kalaa enkä lihaa. Syödään vain omaa riistaa. Leivon leivät itse. Leikkeleet Lidlistä, siellä ne on halpoja. Teen itselle pastaa ym. helppoa ruokaa lounaaksi. En käy ulkona syömässä. Pesuaineet ostan Lidlistä, samoin vessapaperit ym.
Nyt sitä lohta kannattaa ostaa vaikka pakkaseen kun on monissa paikoissa 9-12 e / kg fileet.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin oltermannin ostamisen, en niinkään siksi etteikö varaa olisi edes aiempaa harvemmin mutta alkoi tosisaan vituttamaan että kehtaakin kauppias pyytää 8€:a köntistä juustoa ikäänkuin se olisi jokin ylellisyystuote ni piruuttanikaan en osta. muita säästötoimenpiteitä onkin sitten varastaa työnantajalta (täysi mulkku joka kusettaa palkoissa koko ajan) vessapaperit, talouspaperit, roskapussit, pyykinpesuaineet.
Suurimmassa osassa tuotteita ostaminen on jäänyt juuri siksi, että se tuote ei vain ole hintansa väärti. Eli käytännössä kaikki mikä ei ole elämisen kannalta täysin välttämätöntä saa jäädä sinne kauppaan. En ala kahvistakaan maksaa 7e paketti, kun toimiston kaapista saa ilmaiseksi säkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kattelin eräällä kauppareissulla että Fazerin suklaalevy 4,49 e ja Presidentti kahvipaketti 7,69 e. Siis yksi suklaalevy ja yksi kahvipaketti jo 12 euroa. Jep.
Ei ole enää ihan kohtuullista pyytää facekirppiksellä jostain jakkarasta että vaihtuu kahvipakettiin.
Ainut mitä nyt tulee mieleen, niin pari kk sitten ostin xtran hiustenhoitoainetta, koska rahat oli tosi vähissä. Totesin että on hyvää ainetta ja ostan sitä jatkossakin.
Lohi. Tiedän jo että veriarvot ovat sen myötä menneet huonommiksi. En jaksa kävellä hengästymättä portaita.
Pyykinpesuaine vaihtui kalliimmasta tuotteesta --> K-menun 2 litran pyykinpesunesteeseen. 2,99 e hintaa ja pesutulos on erinomainen. En voi kuin suositella. Järkyttäviä hintoja näistäkin tuotteista pyydetään!
Kaiken ylimääräisen. Rahat menee asumiseen, ruokaan ja bensaan.