Anoppi oli 4-vuotiaamme lapsenvahtina, ja oli NUKKUNUT yli tunnin lapsen katsoessa viedota. Siis tekivat toki muutakin mutta pointtini se, etta mielestani ei ole Ok se, etta
4-vuotiaamme oli valvomatta kun anoppi otti pienet päikkärit. Naureskellen vielä kertoi meille :(
Kommentit (114)
Minä torkahtelen vähän väliä kun lapsukaiset katsovat videota. Tuskinpa anoppi oli ihan sikiunessa kuitenkaan. Ja 4-vuotias jo katselee videoita aika keskittyneesti. Relaa vähän sisko...
Vierailija:
Minä torkahtelen vähän väliä kun lapsukaiset katsovat videota. Tuskinpa anoppi oli ihan sikiunessa kuitenkaan. Ja 4-vuotias jo katselee videoita aika keskittyneesti. Relaa vähän sisko...
monenlaisia erilaisia unia. Sikeämpää ja kevyempää.
Oma ja siskon lapset leikkivät vieressä kun nukuin. Heidän äitinsä oikein kehoitti minua toimimaan niin, koska lapset olivat tottuneet järjestelyyn kotona :D Lastensuojelun tarvetta koko suvulla!
oli jo nelivuotiaasta asti päivät yksin kotona hänen vanhempiensa ollessa töissä. Mieheni oli toisinaan isänsä iltatyövuorojen ajan 5-vuotiaasta yksin kotona. Silti toki outoa, että jos oli otettu vahdiksi, niin anoppisi nukkui.
Mun oma äiti on joskus työpäivän jälkeen tullut hoitamaan lapsia ja lastenohjelmien ajan torkkunut/nukkunut sohvalla. Minun mielestä se on ihan ok!! Ja jos anoppini tekisi sen niin se ei enää olisikaan ok! Sisko tai velikin voisi nukkua niin ja joku hyvä kamu. Palkattu lapsenvahti tai puolituttu sais kyllä huutia jos kehtaisi nukahtaa!!
Eli ne ketkä itse tunnen läheisiksi saavat anteeksi nukahtamisen, mutta muut eivät! Ja lapseni ovat 4 ja 6, monesti tylsää lastenleffaa katsoessani nukahdan itsekkin ja lopputeksteihin sitten heräilen. Uni on kyllä siis sellaista " torkkumista" .
AV:ltä löytyy aina täysi rivi mammoja, jotka kilvan vakuuttavat, että eivät taaperoaan päästä KOSKAAN silmistään ja MITÄÄN onnettuutta EI KOSKAAN voisi heille tapahtua.
Ja nyt sitten taas kaikkien 4v ikäsiet ovat niin omatoimisia, että hyvin pärjäävät yksin kotona...
Tehän suhatudutte 4v ikäiseen kuin isoon koululaiseen konsanaan!
Tunti on tajuttoman pitkä aika. Kiva, jos lapsi sinä aikana omatoimisesti vähän puuhailee, huh! Esim. noita kiipeilyjä meillä on ollut yllärinä: lapsi omatoimisesti on kasannut lasten pöydälle tuolin, tuolinpäälle pahvilaatikon jne ja aikeissa kiivetä koko komeuden päälle. Onneksi satuin juuri tulemaan huoneeseen -tai ehkä se ei ollut onnea, ehkä menin tarkistamaan huoneesta kuuluvia ääniä.
Vierailija:
Oma ja siskon lapset leikkivät vieressä kun nukuin. Heidän äitinsä oikein kehoitti minua toimimaan niin, koska lapset olivat tottuneet järjestelyyn kotona :D Lastensuojelun tarvetta koko suvulla!
" mä toivoisin että sä sitten nukkuisit jossain välissä, lapset vois katsoa sillä aikaa vaikka jonkun leffan"
Itse otan monasti sohvalla torkut, jos meidän 3v ja 4v katsoo lasten ohjelmia. Mutta nukun " koiranunta" , herään pienemmästäkin lasten äänestä.
Joo joo, 4-vuotiaasi saa varmaan tuosta elinikäisen trauman... hohoijaa...
vanhemmat ihmiset tarvitsevat myös päiväunensa.
Vierailija:
Itse otan monasti sohvalla torkut, jos meidän 3v ja 4v katsoo lasten ohjelmia. Mutta nukun " koiranunta" , herään pienemmästäkin lasten äänestä.
Ilmoita poliisille! Huoh. Eiköhän tuo olis havahtunut jos lapsi olisi jotain alkanut touhuta. Parempi olla jättämättä kenenkään hoitoon, kun on noin laiskaa porukkaa, touhuat ja askartelet vaan itse päivät pitkät lapsen kanssa!
Meiän pojat on ainakin sitä sorttia, että jos huomaisivat hoitsun nukahtaneen niin jo keksisivät, että NYT vois koittaa sitä yhtä juttua mitä äiti ei anna tehdä..
Eikä ole huonosta kasvatuksesta kiinni, vaan vilkkaasta mielikuvituksesta ja leikkimisestä.
Kyllä lapsen hoitajan täytyy hoitaa niitä hereillä ollessaan :D
Tai mikä parempi, anopin kassin kylkeen ;))
Vaan se, että poika olisi voinut keksiä vaikka mitä vaarallista anopin nukkuessa :(
ap
Istuvat siinä kuin tatti ja muutenkin jo luotan, että eivät tee mitään emähölmöä.
Meillä ei valvo, enkä usko että heräisin jos 4-v hiipisi yöllä alakertaan puuhailemaan omiaan.
(No en silti varta vasten menisi päiväunille jos olisin lapsenvahdiksi lupautunut mutta ymmärtänet pointin)
Vierailija:
No ei meillä 4-vuotias saa olla yksin kotona. Ja sikeästi nukkuva lastenvahti = ei lapsenvahtia!!!
Mies oli töissä, minä väsynyt alkuraskauden takia ja noin tunnin 1v esikoinen oli vieressä leikkimässä.
Xandris: