Anoppi oli 4-vuotiaamme lapsenvahtina, ja oli NUKKUNUT yli tunnin lapsen katsoessa viedota. Siis tekivat toki muutakin mutta pointtini se, etta mielestani ei ole Ok se, etta
4-vuotiaamme oli valvomatta kun anoppi otti pienet päikkärit. Naureskellen vielä kertoi meille :(
Kommentit (114)
Jos anoppi mielestäsi järkyttävän huono lapsenlikka, elä ota häntä siihen hommaan. Hanki semmoinen joka täyttää kriteerisi.
Vierailija:
ap:tä kohtaan.En minäkään tykkäisi, että lasta vahtimaan pyydetty tai palkattu henkilö nukkuisi! Vahinko tulee sekunnissa.
Jokainen lapsistaan välittävä äiti tietää, miltä tuntuu luovuttaa lapsensa toisen hoteisiin. Silloin todella toivoo, että lapset ovat hyvissä käsissä ja turvassa.Puolustelisitteko samalla tavalla pph:ta, joka nukkuu päikkäreitä lasten katsellessa videoita? Mistäpä me itse asiassa tiedämme, etteikö sellaistakin tapahtuisi?
TEILLÄ ON YKSI HYVÄ KEINO. HOITAKAA KULLANMURUNNE ITSE!
silloin kun lapsia vahditaan, niin silloin niitä myös vahditaaan???
Kenties myös leikitään heidän kanssaan ja keksitään kivaa yhteistä tekemistä?
Mutta minimi olisi siis edes se vahtiminen, ei nukkuminen.
lastenhoitaja jostain muualta. Tai sitten vaihtoehtoisesti keskustella anopin/miehen kanssa.
Tässä asiassa av ei voi auttaa.
mutta ei kai tässä kyse ollutkaan siitä, että äiti tai isä nukahtaisi hetkeksi tai nukkuisi aamulla lasta pidempään vaan siitä, että anoppi oli varta vasten tullut lapsenvahdiksi. Kyllä silloin olettaisin, että lasta vahditaan, eikä nukuta, ellei lapsikin sitten nuku. Ihmeellistä vääntöä ja kääntöä.
Pikkasen väärin. Akateeminen koulutus, hyvä työpaikka, kuten miehellä. 3 lasta. Jne jne. Mutta se ei ollut tässä aiheena, eihän?
ap
Vierailija:
Ap on koulutukseltaan sairaanhoitaja tms. ja kotiäitinä. Mies tienaa perheessä leivän ja rouva tykkää hiekkalaatikoilla sipistellä. pikkupikku puuppaakaan ei päästä.Löysää pipoa ap. Elämä maistuu siten paremmalta.
Ekanakin: juuri noita vastauksia en ymmärrä, että " hoida itse" . No tottakai hoidankin, suurimman osan ajasta, mutta kyllä mielestäni myös isovanhemmilla on OIKEUS nauttia kahdenkeskisestä ajasta lapsenlapsen kanssa ja vastaavasti isovanhemmalla on VELVOLLISUUS hoitaa lasta kun kerran niin on tahtonut, ehkä jopa tarkemmin kuin vanhemmilla on mahdollisuus. Kai jokainen pitää toisen omasta tietyllä tapaa vieläkin tiukemmin huolta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Ja kuten moni muukin on sanonut, kyllä se niin on että jos ehdoin tahdoin tullaan lapsenvahdiksi niin silloin sen aikaa ollaan lastenvahtina ja sillä hyvä. Jos tuntuu, ettei viitsi luopua omista pikku luksuksistaan kuten päikkärit tai viini, siksi aikaa kun on lapsenlapsen kanssa, niin ehkä ei kannata alkaa ehdotella sitä, että " menkää nyt jonnekin niin minä olen X:n" kanssa. Kaiken lisäksi tässä tapauskessa mistä nyt puhun, olimme nuorempien lasten kanssa lääkärissä kiireellisesti, ja oli hyvä ettei kaikkia otettu sinne tartutettaviksi.
Toiseksi sitten noihin " kyllä meidän 4-vee osaa" -vastauksiin vieä. Niin meidänkin. Mutta silti, parempi katsia kuin katua ja lisäksi tuo " 4-vuotias" taitaa olla aika väljä käsite. Meidän poika täyttää tuon 4vuotta vasta parin kk päästä, ja on todella hyvällä mielikuvituksella ja megalomaanisella vauhdilla varustettu. Toinen juttu voisi olla joku toinen " 4-vuotias" , esim 4v8kk kiltti tyttö joka vaan nyplää nukkejaan.
ap
Ja tosiaankin, mikset keskustele anopin kanssa?
t.93
Minä kirjoitan täällä, koska tämä on keskustelupalsta. Miksi ne, jotka tekevät aloituksia tyyliin: " Mieheni saa epäilyttäviä tekstareita" , eivät puhu miestensä kanssa? Miksi ne, jotka ruikuttavat, että " Reimatecini olivat rikki ostettaessa" , eivät valita kauppaan?
Hei, tämä on keskustelupalsta, ja nyt täällä keskustellaan.
ap
että olet valittanut väsymystäsi ja anoppi on hyvää hyvyyttään yrittänyt auttaa ja ollut sitten itsekin väsynyt.
Ja ihme selityksiä... Jos itse kirjoitat, että poikasi on neljä, kai sinä tiedät, onko hän neljä. Jos on kolme, niin kerro että on kolme!
Hei, tämä on keskustelupalsta, ja nyt täällä keskustellaan.
ap
[/quote]
Minusta kai tuo anoppisi kuulostaa hyvältä lapsenlikalta, siis verrattuna niihin, joita meille olisi tarjolla! Huh, heitä en huolisi lainkaan. Jos joskus lapsenlikkaa tarviin niin maksullisien puoleen käänyttävä.
Keskustele asiasta anoppisi kanssa ja kerro mielipiteesi nukkuvasta lapsenlikasta. Onhan sinulla kuitenkin oikeus mielipiteeseesi.
Sanoin, että nelivuotiaitakin on monenlaisia toki, ja tällä yritän itselleni selittää jodienkin hyökkäävää asennetta.
ap
välitä ap.
Ainakin minä olen sinun puolellasi.
Onko sulla joku hyökkäys menossa siellä vai missä mättää?
ap
Ihan samaa mieltä olen itsekin siitä että jos anoppi on lastenvahdiksi halunnut, hän voisi sitten sen aikaa sellaisena toimia.
Joidenkin mielestä ap on vaatelias ja tiukka, kun haluaa, ettei lapsenlikka nuku ollessaan vahtina. Millaisia lstenvahteja te oikein sitten hyväksytte? Kyse on kuietnkin omista lapsistanne. Ihmettelenpä.
Vierailija:
3-vuotiaan omaan huoneeseensa leikkimään tai katsomaan videoita. Riippuu niin lapsesta.
En tiennyt että olen näin huono äiti (av:laisten mielestä)!!! Mulla 3v4kk lapsi ja usein otan unet jopa niin että laitan oven kiinni. jos lapsella hätä tai ikävä tulee herättelee. ja käyn pyykkituvallakin, kysyn joka kerta haluatko mukaan, jos lapseni ei halua, jää yksin kotiin leikkimään. olen yh ja jos olisi mies talossa tuskin jättäisin yksin hetkeksikään, mutta tilanne on nyt tämä ja hyvin on mennyt. en jättäisi koskaan yksin edes " päiväunieni" ajaksi jos lapsi ei haluaisi. mutta kun päinvastoin sanoo " mene vaan äiti, mä osaan olla yksin."
ja voin sanoa, että omasta mielestäni olen monessa suhteessa todella hyvä äiti!
ap:tä kohtaan.
En minäkään tykkäisi, että lasta vahtimaan pyydetty tai palkattu henkilö nukkuisi! Vahinko tulee sekunnissa.
Jokainen lapsistaan välittävä äiti tietää, miltä tuntuu luovuttaa lapsensa toisen hoteisiin. Silloin todella toivoo, että lapset ovat hyvissä käsissä ja turvassa.
Puolustelisitteko samalla tavalla pph:ta, joka nukkuu päikkäreitä lasten katsellessa videoita? Mistäpä me itse asiassa tiedämme, etteikö sellaistakin tapahtuisi?