Parhaat terveelliset herkut?
Tekisi mieli syödä jotain hyvää mutta terveellistä. Eli ei mitään karkkia, jätskiä, sipsiä, kakkua. Mitkä on teidän lempi terveelliset herkut?
Kommentit (707)
Maitorahka + omenasose + itsetehty pähkinägranola = taivas! Joskus jos oikein innostun, lisään sekaan vielä rouhittua tummaa suklaata, se nostaa kyseisen herkun seuraavalle tasolle.
Kukkakaalin tai lehtikaalin rouskuttelu.
+ Herneet.
+ Lantun ja nauriin (= makeaa) suikaleet.
Vierailija kirjoitti:
Raikkaat voileivät!
Aj kauheeta mä ihan meinasin nuo unohtaa 🤗.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaat voileivät!
Voitko selittää miten raikkaat voileivät eroaa voileivistä?
Pähkinät ja mantelit (suuri energiapitoisuus kuitenkin huomioitava)
Kala. Tuoreet marjat. Raejuusto.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan Eat and enjoy -salaatteja, kun vietän kotipäivää tv:n ääressä. On maapähkinöitäkin nyt vieressäni. Appelsiinimehua sekä teetä hunajalla on myös ihan kätteni ulottuvilla.
Rusinatkin ja kuivahedelmätkin on terveellisiä vaihtoehtoja.
Viimeiset ovat oikeasti sokeripommeja, jotka nostavat verensokerin vauhdilla ylös. Mietipä sitä, että niitä käytetään diabeetkoiden hypoeväinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Herkkua piti olla, joten laitan oman version snägäriruoasta. Pari kotimaista kananakkia uunissa paahdettuna ja annos perunamuusia. Lisukkeeksi ketsuppia, sinappia, kurkkusalaattia tai sipulia maun mukaan. Kaloreita ilman lisukkeita vain 235 (vrt. Fazerin sininen 275 kcal/50 g).
Lämmität uunin paria nakkia varten? Jep jep, sulla on sitten varaa maksaa suuria sähkölaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaat voileivät!
Voitko selittää miten raikkaat voileivät eroaa voileivistä?
Sillä tavalla, että ne ovat raikkaita.
Paras herkku on tuoreet marjat. Mesimarja, karhunvadelma, mansikka, vadelma, mustaherukka, mustikka, pensasmustikka, puolukka, jne. Nam, en kyllästy koskaan.
Myös hedelmät on herkullisia. Kirsikka, luumu, melonit, passionhededelmä, satsuma, klementiini, appelsiini, verigreippi, persikka, nektariini, kiivi, kiivimarja, viinirypäle, päärynä, avokado, jne.
Porkkanat on täydellisiä kun niitä dippaa hummukseen. Herkkua on myös uunissa paistetut kukkakaaliwingsit tai Apetit-merkit meksikolaiset kasvisnugetit jogurttupohjaiseen valkosipulidippiin dipattuna. Sekä hyvin maustettu gaucamole ja tomaattisalsa paahdetun leivän päällä, tortillan lisukkeena tai ihan vaan dippinä.
Lisäksi tietysti pähkinät. Omat lempparit on pistaasi, cashew ja manteli.
Ja kaikenlaiset juustot, mutta en tiedä kelpaako, kun terveellistä haettiin.
Minusta myös kaikenlaiset jogurttisörsselit ja smoothiet on herkkuja. Ja yleensä terveellisiäkin, kun suosii sokerin sijasta hunajaa tai laittaa sekaan makeita hedelmiä kuten banaania.
Letuista, pannukakuista, yms saa vähän terveellisempiä, jos tekee esim. porkkana-, punajuuri- tai pinaattiversioita.
Oikein maukas ja rapea kana-, tonnikala-, lohi-, feta- tai halloumisalaatti on minulle herkkua.
Ruisleivät leivänpaahtimeen, päälle sipaisu oivariinia sekä aimo annos itsetehtyä lämminsavulohta. Nam.
Toinen herkku on pannulla rapeaksi paistet, itsepyydetyt ahvenfileet.
Ahomansikat, tuoreet koivunlehdet, puna-apilan kukinnon pilleistä imaistu mesi, suolaheinä ja juuri sammutetun tulitikun pää (rikki).
Keitetty kananmuna ripauksella suolaa. Munan lisukkeeksi esim. tomaatti, paprika, paahtoleipä, kevätsipuli, avocado.
Juuressipsit, jugurttipäällysteiset rusinat ja pähkinät, kuivatut luumut ja muut hedelmät, tumma suklaa, lehtikaalisipsit.
Banaanilettu, rahkaa ja marjoja.