Nyt alkoi kuulkaas sellainen tuotteiden ainesosien kyselyrumba, että oksat pois! Nimittäin!
Palmuöljyä tungetaan joka paikkaan, sellaisiinkin valmisteisiin, ettei tulisi mieleenkään epäillä mitään, kun valmisteessa ilmoitetaan, että on kasvisperäinen valmiste.
Rasvahappojen magnesiumsuolat on palmuöljyä(Ainakin,jos kyse kasvisvalmisteesta), jota on nyt järestään varmaan aikalailla kaikissa valmisteissa. Yritä tässä sitten alentaa kolesterolia!
Muutama firma ei ole suoraan mulle edes kertoneet mitä se magnesiumsuola on, vaan ovat kirjoittaneet sen olevan magnesiumstearaattia. No, lähetin lisäkysymyksen ja pyysin vastaamaan kiertelmättä.
Jos eivät vastaa rehellisesti ja jos en saa vastausta, lentää kyseiset valmisteet kertalaakista roskikseen.
Vitamiinit ja lääkevalmisteet.
Kommentit (21)
Mitä tulit tänne alapeukuttelemaan aloitusta, tuohon palmuöljyyn kaikkien tulisi suhtautua varoen, olla käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Syöt tasapainoisesti, niin et tarvitse mitään ravintolisiä. Ongelma ratkaistu.
Mitä on tasapainoisesti syöminen niin, ettet tarvitse edes kipulääkkeitä?
Huoh. Googlaa se magnesiumstearaatti.
Eikös palmuöljy ole kasviperäinen? Se on totta, että halutessasi vältellä jotain ainesosaa, niin joutuu lukemaan kaikki tuoteselosteet.
Vierailija kirjoitti:
Eikös palmuöljy ole kasviperäinen? Se on totta, että halutessasi vältellä jotain ainesosaa, niin joutuu lukemaan kaikki tuoteselosteet.
Aivan, on palmuöljy kasvisperäinen, mutta erittäin huono sellainen, ei edes kotimaasta ja on klesterolia pahentava öljy valmiste.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Googlaa se magnesiumstearaatti.
Huoh! Jos meiaat saad tietää jonkun tuotteen magnesiumstearaatin selville, kun niitä voi olla muutamakin niin on se kysyttävä valmistajalta itseltään mitä ovat käyttäneet tähän magnesiumstearaattiin.
Olet oikeassa. Olen myös löytänyt nyt palmuölyä tuotteista missä niitä ei ole ennen ollut ja myös lisää muita outoja lisäaineita liuta ! Ei ole täysin tuulesta temmattua siis aloittajan sanoma. Palmuöljy voi myös jumittaa elimistössä jotain, osalla ihmisistä. Se on uusi ainesosa.
On kieroa touhua, ei vaan haluta vastata ei!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oon normaali. sekasyöjä. Viimeeksi olen flunssaan ottanut buranaa, viime keväänä. Näyttäisi sisältävän kookosöljyä (eli palmuöljyä).Muutaman napin syönti per vuosi ei nyt mun maailmaa ainakaan kaada.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Olen myös löytänyt nyt palmuölyä tuotteista missä niitä ei ole ennen ollut ja myös lisää muita outoja lisäaineita liuta ! Ei ole täysin tuulesta temmattua siis aloittajan sanoma. Palmuöljy voi myös jumittaa elimistössä jotain, osalla ihmisistä. Se on uusi ainesosa.
Hienoa, että olet täällä.
Eivät vastaa mulle suoraan vaan kiertelemällä samaa vastausta. Lähetin taas yhteen firmaan toisen kerran kyselyn, kysyin suoraan, että onko se palmuöljyä vai jotain rasvaa. Katotaan.
Jotkut valmistajat lopettaa palmuöljyn käytön ja jotkut alkaa käyttämään sitä tuotteissaan🥴😤😠
Järkyttävää, ei ihme, jos vegaaneillakin kolesteroli arvot nousee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että vatsassa kiertää. Tuskin kaikki lisäaineet ovat pahasta, mutta moni niistä on haitallinen.
Joo, maganesium sitraatissa on palmuöljyä, ibumaxissa on palmuöljyä. Ruuansulatusentsyymeissä muissakin on palmua. Vidan monivitamiinissä, on sekin hankintatukun tuote niin , kuin magnesuimkin.
Siis voitteko kuvitella, tälläinen vastaus tuli panadol 1 g. tai yksi osa vasyauksesta:
"Tuotteen koostumukseen liittyvät erityiset tiedot, kuten käytettyjen ainesosien tarkka koostumus, ovat luottamuksellisia ja Haleonin omaisuutta. Näitä tietoja ei voida paljastaa."
Eli eivät vastanneet sisältääkö palmuöljyä, lähetin suoran kyssärin.
Vierailija kirjoitti:
Siis voitteko kuvitella, tälläinen vastaus tuli panadol 1 g. tai yksi osa vasyauksesta:
"Tuotteen koostumukseen liittyvät erityiset tiedot, kuten käytettyjen ainesosien tarkka koostumus, ovat luottamuksellisia ja Haleonin omaisuutta. Näitä tietoja ei voida paljastaa."
Toki siihen gramman panadoliin ei mahdu sellaisia määriä palmuöljyä, että sillä voisi olla mitään terveydellistä vaikutusta.
Alle 5% K- ja S-valikoimasta on kelvollista syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ravintoympyrässä pitää olla Tenox, Lyrica, Panacod, Gabrion ja tarvittaessa smurffilimppari.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki siihen gramman panadoliin ei mahdu sellaisia määriä palmuöljyä, että sillä voisi olla mitään terveydellistä vaikutusta.
Ei nyt kyse olekkaan pelkästään panadolista vaan niin monista muistakin valmisteista ja tuotteista , joita joutuu käyttämään.
Ja onhan tuo omituista, ettei kerrota käyttäjille mitä ainesosat ovat, ihminen voi olla yliherkkä jollekkin ainesosalle ja jos on vegaaninen ja allerginen. Olen ihan varma , että ei vaan haluta kertoa. Mutta, sen sit tietää, että jotain sellaista valmisteessa on, että jäisi kuluttajalta ostamatta, jos tietäisivät.