Kuinka paljon pyytää Legoista? 55 litraa myynnissä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös siitä onko kasassa Millenium Falconin osat vai kuluneita sinisiä ja punaisia vakiopaloja.
Ihan vaan eri settien tavallisia legoja sekaisin.
Minullakin on legoja pari pahvilaatikollista. Star warseja, ilman ohjeita, varmaan vähän hajonneet laatikoissa. Mitä ihmettä niiden kanssa tekee?
Noita myydään yleensä pois kilohinnalla, siitä saa vähän suuntaa mitä voi pyytää.
Kirppareilla ei saa nykyisin pyytää mistään mitään. Pussillinen legoja pitäisi varmaan myydä 50 sentillä.
Myykää Huutonetissä. Varmasti joku ostaa. Harrastajat tarvitsevat paljon lisäpaloja.
Paljonko lapsi niistä haluaa? Toki muistat, että lapsen omaisuus, myös vähäarvoinen, on lapsen omaisuutta eikä sitä ilman lupaansa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko lapsi niistä haluaa? Toki muistat, että lapsen omaisuus, myös vähäarvoinen, on lapsen omaisuutta eikä sitä ilman lupaansa myydä.
Ei kai mitään voi myydä, mitä itse haluaa. Näkökulma on siinä, mitä toinen on halukas maksamaan.
Keräilijälle harvinaisuuksia vai jotain lasten duploja?
45 euroa voisin hyvin maksaa koko läjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mitään voi myydä, mitä itse haluaa. Näkökulma on siinä, mitä toinen on halukas maksamaan.
Kyse ei nyt ole myyjän halusta myydä, kyse on lapsen antamasta luvasta myydä hänen omaisuuttaan ja myynti käsittää myös kaiken sen tekemisen, mitä tehdään ennen varsinaista kauppatapahtumaan eli maksua.
Vierailija kirjoitti:
45 euroa voisin hyvin maksaa koko läjästä.
Ehkä tuo määrä oli, pyykkikorillinen. Maksoin 50€ kirpputorilla vuosia sitten (5-6 v) perus legoja
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös siitä onko kasassa Millenium Falconin osat vai kuluneita sinisiä ja punaisia vakiopaloja.
Noiden sekalaisten palojen joukossa ei käytännössä koskaan ole kokonaista settiä, joten sikäli paljon parempi, jos kasa koostuu peruspaloista, joista pystyy jo jotain rakentamaankin. Alkuaikojen Legot ovat kylläkin huonompaa materiaalia, mutta muuten punaisissa ja sinisissä peruspaloissa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden sekalaisten palojen joukossa ei käytännössä koskaan ole kokonaista settiä, joten sikäli paljon parempi, jos kasa koostuu peruspaloista, joista pystyy jo jotain rakentamaankin. Alkuaikojen Legot ovat kylläkin huonompaa materiaalia, mutta muuten punaisissa ja sinisissä peruspaloissa ei ole mitään vikaa.
Alkuaikojen legoissa ei ollut sinisiä peruspaloja.
Meidän alle kouluikäisillä lapsilla ei ainakaan ole omaisuutta, jos ei lasketa metsästä löytämiään keppejä ja kiviä. Kyllä kaikki tässä talossa on minun ostamaani tavaraa, myös lasten hoitoon ja viihdyttämiseen liittyvät tavarat. Teen sillä tavaralla tasan mitä itse haluan enkä pyydä lupaa viisivuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuaikojen legoissa ei ollut sinisiä peruspaloja.
Tämä on vähän kinkkinen kysymys, sillä alkuaikojen legoissa oli paljon värejä, joissa oli myös sävyvaihtelua. Mutta kun standardisoidut värit otettiin käyttöön vuonna 1954, sininen oli viiden ensimmäisen värin joukossa. Sotketkohan nyt sinisen vihreään tai mustaan, jotka tulivat vasta myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Meidän alle kouluikäisillä lapsilla ei ainakaan ole omaisuutta, jos ei lasketa metsästä löytämiään keppejä ja kiviä. Kyllä kaikki tässä talossa on minun ostamaani tavaraa, myös lasten hoitoon ja viihdyttämiseen liittyvät tavarat. Teen sillä tavaralla tasan mitä itse haluan enkä pyydä lupaa viisivuotiaalta.
Tämä. Meillä lapsi mankuu aina kirpparilla myydyistä leluista kaikki rahat itselleen perustellen että ne ovat hänen. Minä olen maksanut ne lelut joten rahat, ne vähät mitä kirpparilta niistä saa ovat minun rahojani ja niillä ostan uusia ikätasolle sopivia leluja. Jos inttäminen rahoista ei lopu, täytyy varmaan olla myymättä leluja, mutta myös olla ostamatta uusia, joten duploilla on sitten leikittävä eikä vaadittava legosettejä.
Paljonko legoista/duploista nykyään pyydetään/kg?
Jos omat lapseni olisivat vielä Lego-iässä, voisin maksaa 50 € tuosta määrästä.