Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuotohäiriö 45-vuotiaalla

Vierailija
30.09.2024 |

Onko muilla alkanut tämän ikäisenä pitkittyneitä menkkoja? Vaihdevuodetko lähestyy? Aihetta käydä gynekologilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri, jolla nämä oireet alkoivat 45 v. syntymäpäivän aikoihin. Mulla kesti erittäin runsaat menkat yli kaksi viikkoa. Sen jälkeen oli viikko tiputtelua ennenkuin taas alkoi kunnon vuoto. Menin tämän jälkeen gynelle ja siellä tehtiin tarkastus sekä ultrattiin paikat. Todettiin, että ikään kuuluva normaali vuotohäiriö. Gyne suositteli Mirena kierukkaa ja sain siitä muistaakseni -40% Kela-korvauksen, koska se määrättiin vuotohäiriöiden hoitoon. Kannattaa käydä gynellä tarkistuksessa, jotta poissuljetaan muut syyt ja saat apua ongelmiisi. 

Vierailija
2/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja jos haluat myöhemmin vanhana katua, miksi pilasit parhaat vuotesi, niin jätä hakematta apua. Eli selkosuomeksi, etsi hyvä gyne. Tuohon on hoitoja ja elämä ei valu vuotona hukkaan ja anemia pilaa ajattelukykyä, kun saa hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli uutena asiana ylimääräistä vuotoa menkkojen välissä. Kävin gynellä, ultrattiin eikä löytynyt syytä. Sain kierron tasaamiseksi lääkekuurin. Olen 45v. 

Vierailija
4/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iälle tyypillistä ja suosittelen Mirenaa. Enää ei minkäänlaista vuotoa milloinkaan.

Nuorempana kammosin ajatusta vierasesineestä kohdussa, mutta mieli muuttui nopsaan, kun esivaihdevuosien vuotohäiriöt alkoivat.

Vierailija
5/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuli uutena asiana ylimääräistä vuotoa menkkojen välissä. Kävin gynellä, ultrattiin eikä löytynyt syytä. Sain kierron tasaamiseksi lääkekuurin. Olen 45v. 

Papillooma!?

Vierailija
6/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenan keksijien pitäsi saada ihmiskunnan super-elämänlaadunkohottajapalkinto.  

Vierailija
7/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui myoomista  jotka ilmestyivät 44-v. Vuosin 15-20 pv kuusta.

Mirenalla kaikki ennallaan, menkat onneksi niukentuivat paljon luomuista vaikkeivät suostuneet jäämään pois.

Vierailija
8/8 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on tyypillisiä esivaihdevuosivaivoja, eikä niiden kanssa edes tarvi käydä lääkärissä, ellei sitten häiritse elämää. Mutta tosiaan ihan normaalia, kun ei enää ovulaatioita ja keltarauhasen muodostumista tapahdu kuten nuorempana. Siitä seuraa kaikenlaista, alkuun lyhentyneitä kiertoja, sitten pitkittyviä, joiden jälkeen pitkiä vuotoja, välivuotoja yms. Tuota voi jatkua kymmenenkin vuotta tuota vaihtelevaa vuotoa ennen kuin loppuu kokonaan. Itse menin vaan luomuna ilman lääkäreitä läpi, eikä menoa haitannut yhtään. Mitään muita vaihdevuosioireita mulla ei koskaan ollutkaan. Ja noista vuotovaihteluistakaan ei ollut mitään haittaa, mitä nyt joskus esim. 7 kk menkkatauon jälkeen tulleet jättimenkat joissa 7 kk kohtuun kertynyt tavara tuli ulos oli aika työläät, kun tuli 2-3 viikkoa ihan julmetusti vuotoa, mutta siinähän sekin meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi