Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukkakeppimäisen laihat ihmiset vitsailevat(?) ja valittavat "läskiydestään"?

Vierailija
30.09.2024 |

Outoa ja hämmentävää. Tällaisia on tullut vastaan sekä miehissä että naisissa. Yleensä möläyttävät jotain joukossa, jossa ovat melko varmasti laihimpia ja kevyimpiä, ja aiheuttavat vain hetken vaivautuneisuutta ja sirkkojen sirinää.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en ole tuollaiseen törmännyt. Olen toki itse hoikka, joten ehkä toiset hoikat ei mun edessä noin tekisi. Enkä itse tuollaista harrasta. Jotain kevyttä läppää joskus heitän pienestä koostani, jos en johonkin yletä tms. 

Tutut ihmiset ei juuri kokoani kommentoi, mutta jotkut puolitutut sitten välillä joo. Ota nyt vaan toi viimeinen pulla, kun sulla on varaa syödä. Jne. Ei kai noita yleensä pahalla tarkoiteta, mutta ei se hauskaa silti ole. En itse ikinä kommentoi kenenkään kokoa. Aina olen hoikka ollut ja ei sille mitään voi. Tai kun olen rakenteeltani hyvin siro, joten näin normaalipainossa olen vain pieni. Tai no, se vähäinenkin ylipaino näkyisi kyllä herkemmin. 

Vierailija
42/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on tosi ärsyttäviä. Meilläkin kaveriporukan laisinkaan valittaa aina olemattomista lihomisistaan. Kerran sanoin että ärsyttää kuunnella kun hoikka jankkaa itseään isommille lihoamisistaan. Ei ottanut kuuleviin korviinsa, sama jankkaus jatkuu vuodesta toiseen. En tiedä motiivia tälle. 

Ne haluaa että toiset alkaa kehumaan heitä kuinka hoikkia ovat.

Minä en valita muiden kuullen, mutta kyllä ärsyttää, kun kiloja tulee, vaikka olisi hoikka. Varmaan aika montaa harmittaa, jos keho ei tunnu omalta, olkoon lähtöpaino mikä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniilla voi olla usein huono itsetunto. Ulkonäkö ei juuri kerro mitään miten sinut on itsensä kanssa. 

Vääristynyt kehonkuva.

Vierailija
44/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä voivottelen mukana että voi voi, toivottavasti saat laihdutettua ylimääräiset pois. Mitä muutakaan siihen voi sanoa jos joku haluaa kertoa kuinka on taas lihonut. 

Vierailija
45/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia? Siitä ei toivu koskaan.

Minä toivuin. Nykyään olen onnellinen eikä ole mitään tarvetta painaa sitä n.42kg minkä silloin painoin. 

Vierailija
46/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen havainnut kuin ap ja myös sitä, että hoikilla ihmisillä on kova tarve kaikissa keskusteluissa, jossain kohtaa kääntää puhe siihen, että esim. huokailevat kuinka lihottavaa mikäkin ruoan osa on, erityisesti lounaalla tekevät tätä. 

En oikein ymmärrä tarvetta hokea sitä ääneen ja jatkuvasti, luulisi, että heillä on homma hanskassa kun ovat hoikkana pysyneet, eli miksi on tarve sitten koko ajan analysoida ääneen kaikkea syötävää?

Veikkaisin, että joillekin tuo jatkuva ääneen kommentointi ja mantraaminen on oikeasti itsensä kontrolloinnin keino ja syy miksi pysyvät hoikkana, eivätkä välttämättä tajua sitä itsekään. Mahdollisesti jo lapsuudessa peritty tapa ja mielentila.

Vierailija
47/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen havainnut kuin ap ja myös sitä, että hoikilla ihmisillä on kova tarve kaikissa keskusteluissa, jossain kohtaa kääntää puhe siihen, että esim. huokailevat kuinka lihottavaa mikäkin ruoan osa on, erityisesti lounaalla tekevät tätä. 

En oikein ymmärrä tarvetta hokea sitä ääneen ja jatkuvasti, luulisi, että heillä on homma hanskassa kun ovat hoikkana pysyneet, eli miksi on tarve sitten koko ajan analysoida ääneen kaikkea syötävää?

Ehkä tämän analysoinnin vuoksi pysyvät hoikkana? 

Täytyy varmaan alkaa itsekin harjoittaa tuota. Tosin ei ääneen, koska se on liian noloa.

Vierailija
48/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan alkaa itsekin harjoittaa tuota. Tosin ei ääneen, koska se on liian noloa.

Niinpä, sen pullan mättäminen kaksin käsin ei sen sijaan ole noloa. 

Vierailija
49/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme soopaa. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen.

Olen itsekin hoikka, enkä koskaan puhu painosta. Miksi puhuisin?

Vierailija
50/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme soopaa. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen.

Olen itsekin hoikka, enkä koskaan puhu painosta. Miksi puhuisin?

Jos sinä et ole kuullut asiasta niin se on soopaa?

Eihän tätä kaikki hoikat tee vaan ne luonteeltaan vinksahtaneita tai veemäisimmät.

Vierailija
51/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulkannarut pelkää katoavansa taustaan.

Vierailija
52/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulkannarut pelkää katoavansa taustaan.

"Pulkannarut" ja "kukkakepit". Onpa kivaa puhetta. Läskejä ei saa haukkua, mutta miten on hoikkien laita? Varmaan vaan yleistyy, kun kanta käy yhä harvemmaksi. 

Vierailija
53/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuva itsestä ei aina vastaa fyysistä olemusta. Löytyyhän heitäkin jotka ovat sairaalloisen lihavia, mutta eivät itse sitä tiedosta.

Vaikka olisi vääristynyt kehonkuva, niin pikkuisen pitäisi olla pelisilmää ettei ala itseään isommille voivottelemaan "lihavuuttaan".

Hoikat tekee sitä tahallaan, kun ensin kuunnellaan vuosia "tuoko muka riittää", "ota sinä tämä kakkupala kun vahingossa leikkasin liian isot ja sinulle on varaa syödä enemmän", "söisit enemmän niin et palelisi olet niin hoikka että sinusta tuulee läpi". Miettikää ensin mitä on suusta ulos tullut ja ihmetelkää sitten miksi piilo v*ttuillaan 

Vierailija
54/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle perustettiin pullukkakerho. No tietysti sinne ilmaantui myös eräs hoikka ihminen, jonka tavoitteena oli saada puoli kiloa pois.

Tottakai tarkoitus oli saada kommentteja että olet niin laiha, ettei sun tarvitse laihduttaa. Siis vain kehuja vailla. 

Toinen asia, minkä takia en liittynyt oli se suulas muija, jonka piti huolehtia punnituksesta. Olihan se kiva käytävällä kuulla läskikerholaisten painosta.

Näin sitä tapetaan hyvä asia.

Siis miksi se hoikka ei saisi pudottaa sitä puolta kiloa? Onko se vähäarvoisempi, kuin sen pullukamman puoli kiloa? 

Tämä on sama kuin mä menisin aa-kerhon kokoukseen kertomaan, kuinka mulla ei ikinä ole ollut vaikeuksia olla juomatta alkoholia. 

Vierailija
55/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yleensä voivottelen mukana että voi voi, toivottavasti saat laihdutettua ylimääräiset pois. Mitä muutakaan siihen voi sanoa jos joku haluaa kertoa kuinka on taas lihonut. 

Juuri noin siihen kannattaa vastata, ns. vastamanipuloinnilla. Se on ainoa keino jos toivoo tuollaisen käytöksen loppuvan. "Mun sisko kertoi että kun oli lihonut niin tosi vaikeaa oli se painonpudotus mutta vähähiilarisella läskit lähti, oletko sitä kokeillut?" 🙂

Vierailija
56/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuollaiseen aikoihin. Voisiko olla myös kyse siitä, että itse kiinnittää ylipainoisena kovasti huomiota muiden puheisiin ja ylitulkitsee myös niitä. Jos hoikka toteaa vaikka ruuan jälkeen, että tulipa ylisyötyä ja turvonnut olo, niin ei sen ole tarkoitus olla mikään piikki toisille tai edes kehujen kalastelu. Tämä siis vain esimerkkinä. Yleensä ihmisillä on jonkinlainen ymmärrys ja taju missä tilanteessa omia vaivoja ja ongelmia on sopiva kertoa ääneen. 

Vierailija
57/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalle perustettiin pullukkakerho. No tietysti sinne ilmaantui myös eräs hoikka ihminen, jonka tavoitteena oli saada puoli kiloa pois.

Tottakai tarkoitus oli saada kommentteja että olet niin laiha, ettei sun tarvitse laihduttaa. Siis vain kehuja vailla. 

Toinen asia, minkä takia en liittynyt oli se suulas muija, jonka piti huolehtia punnituksesta. Olihan se kiva käytävällä kuulla läskikerholaisten painosta.

Siis miksi se hoikka ei saisi pudottaa sitä puolta kiloa? Onko se vähäarvoisempi, kuin sen pullukamman puoli kiloa? 

Tämä on sama kuin mä menisin aa-kerhon kokoukseen kertomaan, kuinka mulla ei ikinä ole ollut vaikeuksia olla juomatta alkoholia. 

Eikö sama asia olisi pikemminkin se, että on lievempi alkoholiongelma. Kyllä hoikatkin saavat pudottaa painoa. Painoindeksin mukaan esim. normaalipainon sisällä voi olla eroa kaksikymmentä kiloa! 

Vierailija
58/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö varmaan jos aikuisena tuollaista tekee.

Vierailija
59/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, sen pullan mättäminen kaksin käsin ei sen sijaan ole noloa. 

En mä ainakaan mätä pullaa kaikkien nähden. Se tehdään kotona.

Vierailija
60/62 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sa

Tykkäät näköjään kovasti ymmärtää asioita tahallaan väärin minkä varjolla inttäminen voikin kätevästi jatkua loputtomiin. -eri