Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäytyisitkö suosiolla tukien varaan, jos saisit stressaavasta työstä bruttona vain 2700 eur/kk?

Vierailija
29.09.2024 |

Miten on?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen ollut työtön lähes koko ikäni. En menisi töihin kuin kovilla ehdoilla, tyyliin viiden tonnin nettopalkka ja 4h työpäivät etänä. :D Oma vapauteni ja mahdollisuus tehdä mitä huvittaa ovat itselleni tärkeämpiä. Elän vaatimattomasti, en omista juuri mitään enkä matkustele ulkomaillakaan joten katson eläväni ihan kestävää elämää. 

(Ja ennen kuin joku tulee urputtamaan tuilla elämisestä, vanhempani maksoivat isoja veroja kpko ikänsä eivätkä käyttäneet esim. julkista terveydenhuoltoa kuin lasten synnytysten yhteydessä, muista palveluista puhumattakaan. Koen siis olevani oikeutettu tasaamaan puntteja minimikorvauksellani...ja osan elämästäni elin perinnöllä.)

Vierailija
22/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Menisin mihin vain työhön 1500e netolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen sairaanhoitajana saanut just tuon 2700-2800€ bruttona kolmevuorotyötä tehden.

Vierailija
24/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Millä matemitaakalla olet laskenut että se kannattaa? Paljonko sait ennen ja entä nyt?

Vierailija
25/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja ihan säilyttääkseni itsekunnioitukseni!

Vierailija
26/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäytyisi, vaan etsisin uuden työn. Olen sitä mieltä, että työpaikan jo omaavan on helpompi saada uusi, ehkä parempi työpaikka kuin työttömän.

Ainakin saat paremmin neuvoteltua itsellesi paremman palkan palkkatyössä kuin työttömänä.

Vierailija
27/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäytyisi. Jatkaisin työssä, mutta yrittäisin löytää muuta työtä jos liikaa stressaisi.

Tämä. 

mutta toisaalta edellinen työni oli todella stressaava ja tienasin vain 2600 brutto. Sain uuden työn, sama homma mutta palkka tonnin enemmän eri yhtiössä. En tiedä olisinko jaksanut sitä vanhaa työtä loppujen lopuksi kovin pitkään. Sairauslomalla olin välillä ja yritin jaksaa. Eli ap jää sairauslomalle ja etsi uutta työtä 

Vierailija
28/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2700€ vai 800€ kuukaudessa.... Hm! Kummankohan valitsis? Vain täysi diootti edes miettisi asiaa.

Mulla oli vaihtoehtona 1200 e kuussa ja vittumaiset asiakkaat ja päälliköt. Valitsin 800 e kuussa ja nyt on hyvä olla.

No tuohan on ihan eri tilanne. Itsekin tein noin lähes samoista syistä (asiakkaat oli kivoja mutta pomo ja työkaverit sairaita).

Vierailija
29/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen ollut työtön lähes koko ikäni. En menisi töihin kuin kovilla ehdoilla, tyyliin viiden tonnin nettopalkka ja 4h työpäivät etänä. :D Oma vapauteni ja mahdollisuus tehdä mitä huvittaa ovat itselleni tärkeämpiä. Elän vaatimattomasti, en omista juuri mitään enkä matkustele ulkomaillakaan joten katson eläväni ihan kestävää elämää. 

(Ja ennen kuin joku tulee urputtamaan tuilla elämisestä, vanhempani maksoivat isoja veroja kpko ikänsä eivätkä käyttäneet esim. julkista terveydenhuoltoa kuin lasten synnytysten yhteydessä, muista palveluista puhumattakaan. Koen siis olevani oikeutettu tasaamaan puntteja minimikorvauksellani...ja osan elämästäni elin perinnöllä.)

Et ole mitenkään oikeutettu vanhempiesi verotuloihin 

Vierailija
30/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miettisin myös tulevaisuutta, ei tämä lama kestä ikuisesti ja työpaikkoja tulee ehkä tarjolle enemmän.

Myös eläke aikanaan kiinnostaa.

Vierailija
31/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain? En todellakaan olisi tukien varassa.

Vierailija
32/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No  mitä tuo on nettona, n. 2100€. Siitä  vuokra, vesi, sähkö1500€, jää. 600€. 

Kyllä älyttömiä summia maksatte vuokraa. Minä maksan asuntolainaa 500 euroa kuussa, siihen vesi 25 euroa, sähkö keskimäärin 150 euroa (pirun sähkönsiirto) ja jätemaksu 15 euroa. Siitä jäisi vielä reilut 1400 euroa kulutukseen. Ihan hyvä summa sinkulle. Nyt tosin tienaan enemmän ja saan säästettyä paljon, mutta kyllä tuollakin pärjäisin mainiosti.

Mulla netto 1900 e kk,,vuokra 1000 e kk..Yksi 11 v lapsi. Ei tosiaan liikaa rahaa ole. Lainaa en saa kun on liian pienet tulot ja lapsi minulla 100%.

Vierailija
33/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menisitkö 1200 e netolla?

Vierailija
34/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menisitkö 1200 e netolla?

Menisin.

Vierailija
35/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näiden vuoksi tuet pitää saada nollaan euroon.

Vierailija
36/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näiden vuoksi tuet pitää saada nollaan euroon.

Niin että jos sitä töitä ei löydy/oikeasti ei saa mitään töitä niin pitää sitten kuolla nälkään lasten kanssa?

Vierailija
37/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen, miten tuelle jättäydytään? Työkkäri ahdistelee, 6kk kuluttua voivat tarjota mitä vain työtä haettavaksi oman alan ulkopuoleltakin.

Itselläni tilanne, jossa netto ulosoton jälkeen 1300 palkan suuruudesta riippumatta, ulosotto jatkuu eläkkeelle asti tällä tulotasolla, ei omaisuutta ja yksi elätettävä, joka erityislapsi (säätelee työtä, mitä/mistä pystyn ottamaan vastaan ylipäätään). Mitään järkeä ei olisi käydä töissä. Mutta pakkohan se on, kun mieluummin teen mukavaa työtä pienellä palkalla itse valiten, kuin ikävää työtä yhtä pienellä palkalla. Toimeentulotuki riittäisi minulle elämiseen, tai sen tasoinen työttömyyskorvaus. Elämä helpottuisi huomattavasti. Mutta ei Suomessa saa ilman työtä elää. Vain työnteko on sitä "hyödyllistä" toimintaa, hallituksemme mukaan. Perustuloa odotellessa.

Vierailija
38/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nauttimaan tukielämästä. Voi luoja mikä aasi.

Vierailija
39/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä työssä sitten stressaa? Tekee töitä siihen tahtiin ettei tule stressiä ja jos saa potkut niin eipähän saa karenssia.

Vähän samoilla linjoilla. 2700e kuukausipalkalla ei paljoa kannata stressata. Tekee minkä tekee ja kun kello soi päivän päätteeksi niin työasiast jää työpaikalle. 

Jos työnantaja haluaa isompaa panostusta ja kiireen tai työmäärän alla stressaavia palkollisia niin työnantaja saa tuplata palkan. Sillä rahalla jo vähän viitsiikin stressata.

Vierailija
40/41 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen sairaanhoitajana saanut just tuon 2700-2800€ bruttona kolmevuorotyötä tehden.

Ihan takuulla et hoitsuna tienaa alta kolmea tonnia kolmivuorotyöstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi