Olen tällä hetkellä pizzeriassa töissä ja kyllä huvittaa aikuiset jotka on jämähtänny lapsen makuun pizzoissa.
Useimmat aikuiset tilaavat pizzan päälle sivistyneesti auraa, yrttejä, simpukkaa ja katkarapua. Mutta sitten nää jauhelihapizzan tilaajat. Kyllä aina huvittaa, mietin, että viekö kotiin lapsille vai syökö tosiaan itse. Toinen naurettavuus on se margeritha pizza. Pelkkää tomaattia ja mozarellaa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä naurattaa jotkut köyhät pitsanpyörittäjät jotka inisee muitten makumaailmasta. Naurettavaa etenkin kun kaikki nuo sun vääntämät pitsat on ihan hirveetä sotkua. Jos ihminen haluaa makuelämyksen niin ei varmana ole mihinkään pitseriaan menossa. Voihan se toki sinun junttikylässä olla glamouria.
Terveisin JokaKertaEriPitsaHKI
Opskelen yliopistossa ja teen iltatyönä sivussa.
Ap
Onks toi joku meriitti? Hä
Vierailija kirjoitti:
Sivistystä voi mitata muillakin määrein kuin sillä, minkälaisen pitsan valitsee.
Joo. Esim. yleissivistykseen kuuluu tietää, että juuri se margherita on the pizza, toinen niistä kahdesta alkuperäisestä pizzasta.
Yhyy yhyy mitä se sinulle kuuluu, vaikka minä söisin pizzani päällä vaikka käpyjä ja oravan lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä naurattaa jotkut köyhät pitsanpyörittäjät jotka inisee muitten makumaailmasta. Naurettavaa etenkin kun kaikki nuo sun vääntämät pitsat on ihan hirveetä sotkua. Jos ihminen haluaa makuelämyksen niin ei varmana ole mihinkään pitseriaan menossa. Voihan se toki sinun junttikylässä olla glamouria.
Ap
Kirjoituksesi on huonoa, pilkkusäännöt hukassa, miten ihmeessä olet päässyt yliopistoon?
Mistä ihmeestä saa lapsen makuisia pizzoja?! Kai kyseessä on sentään joku keinotekoinen makuaine, vai jauhatteko oikeasti lapsia pizzoihinne?!
Jaahas, ap. sai potkut ruokakaupasta. Nyt mussuttaa asiakkaiden ruokatilauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan kiva että opiskelet, mutta ei se yliopisto kenenkään ruokamakua kouli
Meilä tilataan usein margarita pizzaa. Pizzeriassa päälliset on niin naurettavan pienet, että on ihan sama mitä siinä päällä oon. Viimeksi ananasta tilatessa oli 3 pientä ananaspalaa, kotona itse tehdessä ananasta menee puolipurkkia per pizza koska ananas kuuluu pizzaan :)
En osta pitsaa jos tekijä on suomalainen.
Margarita on se alkuperäinen pizza. Joidenkin puristien mukaan ainoa jota saa kutsua pizzaksi marinaran lisäksi (siinä marinarassa ei sitten ole edes sitä juustoa, vaan pelkästään tomaattikastiketta). Ja AP sivistymättömänä junttina nauraa sille provossaan.
Aurajuusto pizzassa (tai missään ruuassa) on junteinta ikinä!
Voi ap🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistystä voi mitata muillakin määrein kuin sillä, minkälaisen pitsan valitsee.
Joo. Esim. yleissivistykseen kuuluu tietää, että juuri se margherita on the pizza, toinen niistä kahdesta alkuperäisestä pizzasta.
Eli köyhimpien pitsa. En osta moista vehnälättyä. Tomaatin voi pistellä poskeensa ilman sitä
Se on hyvä, että tuollaisella arkisen työn raatajalla on elämässään edes joitakin huveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhimpien pitsa. En osta moista vehnälättyä. Tomaatin voi pistellä poskeensa ilman sitä
Ei niitä pizzoja ollut mitään muita kuin nuo kaksi. Ei ollut mitään rikkaampien pizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan pizzan, siihen tulee kinkkua, katkarapuja, herkkusieniä ja ananasta.
Ananas ei kuulu pizzaan.
Missä kielletty ?
JOS söisin pitsan, siinä PITÄISI olla ananasta.
Tasapainottaa suolaisia päällysteitä
Pitsa voi olla sivistynyt ilman aurajuustoa tai simpukoitakin. En koskisi tuollaiseen pitsaan pitkällä tikullakaan. Sieniäkään vatsa ei kestä. Minun pitsastani löytyy savulohta ja mieluummin kotona tehtynä niin täytettäkin on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Katkarapu, herkkusieni, salami, aurajuusto.
Hirveän suolainen noilla täytteillä. Aurajuusto ja salami varsinkin.
Verenpaine kiittää
Tähän makumaailmaan johdattaa käytännönläheisesti Jonathan Swift teoksessa Vaatimaton ehdotus. https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_11053