Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit tupla-annostuksella?

Kyllästynyt
29.09.2024 |

Onko täällä ketään kuka olisi minipillereitä syönyt säännöllisesti tupla-annostuksella? Onkohan tämmöinen mahdollista? Ja juu lääkäriaika on tulossa asiaa koskien, kunhan mietin etukäteen.

Oon niin kyllästynyt kuukausia jatkuneeseen vuotorumbaan. Edellisiä minipillereitä kokeilin syödä viikon ajan tuplana jolloin vuoto loppui. Sain kuitenkin kokeiluun toiset pillerit mutta itku meinaa näidenkin kanssa tulla kun kovat kivut ja runsasta vuotoa milloin sattuu. Voiko olla että minipillereissä ei riitä tehot ns normiannostuksella? E-pillereillä pysyi menkat kokonaan poissa, mutta eivät ikävä kyllä oo enää vaihtoehto verenpaineen vuoksi. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lumepillerit ottamatta niin saat menkat pois. 

Kyllästynyt
2/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on, ei auta

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli epäsäännöllistä vuotoa puolisen vuotta minipillereiden aloituksen jälkeen. Sen jälkeen menkkoja ei ole näkynyt kohta kolmeen vuoteen! Olen tosi tyytyväinen cerazetteen. 

Vierailija
4/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lumepillerit ottamatta niin saat menkat pois. 

Minipillereissä ei ole lumepillereitä

Vierailija
5/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valmiste sinulla on käytössä? 

Minulla on Slinda, alkukuukaudet olivat kauheat, jatkuvaa erittäin runsasta vuotoa ja kipuja, mutta kun puskin vain sen läpi, niin kuukautiset ovat loppuneet kokonaan. En ota lumepillereitä ollenkaan ja nyt taitaa alkaa 2. tai 3. vuosi ilman vuotoja. 

Vierailija
6/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lopulliset vaikutukset viikossa näy, niitähän pitäisi syödä kolmisen kuukautta että näkee millaiseksi tilanne tasoittuu. 

Vierailija
7/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa kyllä päässäsikin kun jatkuvasti spämmäät tätä samaa tänne

Kyllästynyt
8/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Slinda, alkukuukaudet olivat kauheat, jatkuvaa erittäin runsasta vuotoa ja kipuja, mutta kun puskin vain sen läpi, niin kuukautiset ovat loppuneet kokonaan. En ota lumepillereitä ollenkaan ja nyt taitaa alkaa 2. tai 3. vuosi ilman vuotoja. 

Minulla myös slinda. Alkuun oli menkat viikon-parin välein, sitten oli kuukausi ei mitään, nyt tullut taas erittäin runsaat ja kivuliaat menkat viikon välein. En sitten tiedä yhtään, pitäisikö vaan vielä jatkaa syömistä ja toivoa parasta, kun oma hommansa sekin taas ottaa uudet pillerit kokeiluun. Alkaa jo huumori loppua kun kuukausikaupalla kestänyt tätä epämääräisten menkkojen kanssa pelleilyä😬

Ap

Kyllästynyt
9/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lopulliset vaikutukset viikossa näy, niitähän pitäisi syödä kolmisen kuukautta että näkee millaiseksi tilanne tasoittuu. 

Juu kyllä tiedossa tämä, ei ole ensimmäiset pillerit minulla. On tässä useampi kuukausi mennytkin. 

Vierailija
10/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukalla lähti itellä mensoonit kertaheitolla ei tarvinu odottaa puolta vuotta. Kuulosta ihan karseelta ehkäsyltä kaikin tavoin, tsemppiä teille

Kyllästynyt
11/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa kyllä päässäsikin kun jatkuvasti spämmäät tätä samaa tänne

Jaa, ihan ekaa kertaa tässä kyllä aiheesta kyselen😅

Vierailija
12/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös slinda. Alkuun oli menkat viikon-parin välein, sitten oli kuukausi ei mitään, nyt tullut taas erittäin runsaat ja kivuliaat menkat viikon välein. En sitten tiedä yhtään, pitäisikö vaan vielä jatkaa syömistä ja toivoa parasta, kun oma hommansa sekin taas ottaa uudet pillerit kokeiluun. Alkaa jo huumori loppua kun kuukausikaupalla kestänyt tätä epämääräisten menkkojen kanssa pelleilyä😬

Ap

Minäkin meinasin useamman kerran lopettaa kesken, mutta sen verran itsepintainen olin ja jatkoin pillerin ottamisen joka päivä. Vuodot taisivat kestää 3-4kk (yhtäjakoisesti), se oli kauheaa ja koetteli hermoja uskomattoman paljon. Kannattaa kokeilla jatkaa sen pillerin ottaminen ja jättää lumepillerit pois jos et halua tyhjennysvuotoja, toivottavasti ajan kanssa sinullakin tasaantuisi tuo. 

Vierailija
13/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvon voi polttaa gynekologi.

Vierailija
14/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukalla lähti itellä mensoonit kertaheitolla ei tarvinu odottaa puolta vuotta. Kuulosta ihan karseelta ehkäsyltä kaikin tavoin, tsemppiä teille

Joillekin kierukka käy, joillekin ei. Sama juttu implantin ja pillereiden kanssa. Minulle ei muuta ehdotettu kuin Slindaa koska endometrioosiepäily ja erittäin runsaat ja lamauttavan kovat kivut olisivat voineet pahentua muilla ehkäisyvalmisteilla.

Vierailija
15/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama kokemus Slindojen kanssa. Ekat 4kk:tta järisyttävää vuotoa. Sitten loppui kuin seinään. Nyt vuodotonta menoa ollut n 2kk:tta. En syö lumepillereitä. Slindat sain pahaan ja kivuliaaseen endometrioosiin. Nyt olen ollut kivuton ja vuodoton. Toivottavasti jatkuu näin. 

Kyllästynyt
16/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka kokemuksia jaoitte, ehkäpä minullakin on vielä näiden kanssa toivoa! Yllättävän kauan ilmeisesti kestää minipillereiden kanssa totuttelu. Ihan huippua olisi kun menkat jäisi kokonaan pois.

Ap

Vierailija
17/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös slindat, ensin tuli tiheesti menkat ja välillä oli poissa, nyt puolen vuoden jälkeen alkaneet tulla kerran kuussa. Mutta tulee aina keskellä laattaa, eli ei lumepillerien aikaan koskaan, vaikka nekin otan, mikähän tuossakin sitten. Menkat on myös siten oudot, että loppuu aina yöksi ja alkaa päivällä puolilta päivin, riippumatta siitä, milloin olen herännyt. Onko teillä muilla tuollaisia kokemuksia? Otan itse pillerin iltaisin aina samaan aikaan. Aiemmin super runsaat menkkani on nyt kuitenkin paljon niukemmat, joka on hyvä asia.

Vierailija
18/22 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavalliset minipillerit, ei slindat, ja sama huomio eli vuoto alkaa aamulla/aamupäivällä ja yöt aina ilman vuotoa. Oon syönyt kohta 2 kk ja vuotanut melkein koko ajan, sinnikkäästi yritän vielä jatkaa jos vuodot loppuisi. Muut sivuvaikutukset menneet jo ohi, joten en haluaisi vielä luovuttaa 🤞

Vierailija
19/22 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan, Slindassa vihreät. 

Vierailija
20/22 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kierukka käy, joillekin ei. Sama juttu implantin ja pillereiden kanssa. Minulle ei muuta ehdotettu kuin Slindaa koska endometrioosiepäily ja erittäin runsaat ja lamauttavan kovat kivut olisivat voineet pahentua muilla ehkäisyvalmisteilla.

Mulla hormonikierukka aiheutti jatkuvaa tiputtelua vuoden, mutta sen jälkeen vuoto loppui kokonaan. Tuurista kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi