Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että voi olla yhdenkin kilon pudottaminen tuskan ja hammastenkiristelyn takana

Vierailija
28.09.2024 |

Kuukausi mennyt ja yksi kilo tippunut. Lähtöpaino 84 kg ja tavoite 58 kg. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa alusta asti ja merkinnyt joka ikisen suupalan kalorit ylös. Ennen laihista söin n 3000 kalorin edestä, ja epäsäännöllisesti. Nyt olen syönyt pääosin kasvispainotteisesti 1700 kaloria päivässä. Paino ei ole tippunut kuin sen yhden hemmetin kilon! Itkettää, raivostuttaa, koko ajan nälkä ja ajatukset pyörii vain sen ympärillä mitä voin syödä :(

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla meni keho stressistä ja unen puutteesta sekaisin jo 35 vuoden iässä. Tässä sitä nyt junnataan samalla tavalla, että  kalorit 1950 --> 1790 kcal nyt viimeaikoina 1600 kcal ja 2 kertaa viikossa salitreeniä, kävelylenkit 30min joka päivä. Tulos kahdessa kuukaudessa +/-0. Painon heittely on osa oirekuvaa, 2,6kg paino heitellyt 2kk aikana edes taas, mutta alas ei tule. Lihakset kyllä jostain hämmentävästä syystä kasvavat ja 8 vkoa salitreeniä on saanut aikaan käsiin, selkään ja jalkoihin näkyvät lihakset, joita ei siis ennen ollut.

Vierailija
42/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa syöpä. Täällä ei sen jälkeen ole ollut ongelmia.

Mielenkiintoinen kommentti. Haluatko uhriutua? Vai syyllistää ihmisiä siitä, että he keskittyvät "epäolennaiseen" (laihdutus eli oman terveyden ylläpito) samaan aikaan kun joku myy kuolee syöpään? Vai yritätkö vedättää keskustelua pois aiheesta (ei-syöpäpotilaan laihdutus), koska et itse kyennyt hillitsemään ylensyöntiäsi EDES terveenä (ennen syöpää)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Syö mitä syöt nyt mutta valitse että syöt kaikki 8, 10 tai 12 tunnin sisällä, mikä aikaikkuna sopii sulle parhaiten. Tämä toimii monille.

Pätkäpaasto johtaa siihen, että siten tekee mieli ahtaa kun paasto loppuua ja helposti porsastelee pari kiloa päivässä lisää.

Mitä ihmettä selität? Eri

Sitä että paaston jälkeen on todella helppo ahtaa kupoliin paljon ruokaa, koska tekee mieli ja on nälkä. Mitävittuaetsaatanatajua?

Et näköjään tiedä, mitä on pätkäpaasto.

Vierailija
44/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko se sitten olla että syön edelleen liikaa ja esim 1500 kaloria päivässä olisi vasta toimiva? Teen melko kevyttä työtä, mutta kuljen kävellen joka paikkaan koska en omista autoa. 

Ap

Kannattaa lisätä rajua liikuntaa mieluummin kuin vähentää syömisiä.

Kävelyn sijaan voi juosta niin että alkaa oksettamaan. Liikunnan pitää tuntua kivulta ja inhoittavalta että se tehoaa ja kovettaa.

Ei kyllä pidä paikkaansa. Ihan kävelykin on mulla auttanut. 

Minulla auttoi vain kung-fun aloittaminen. Viidesti viikossa 2h kerrallaan.

Siten että hengästyy ja lihaksia kivistää. Asu on ihan hiestä märkä treenin lopussa. Kung-fu nopeuttaa aineenvaihduntaa ja laihduttaa hoikaksi.

Suosittelen.

Joka pelätyn Kung Fun taitaa

Voi esteet kaikki voittaa

Lyöt rikki vaikka kivistä aitaa

Sua kaikki kunnioittaa

(Vexi)

Vierailija
45/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorin tarpeesi on varmaankin 2000 kcal päivässä eli sinulla on nyt ollut 9000 kcal vaje kuukauden aikana. Se tarkoittaa yhtä kilogrammaa.

Vinkkinä sinulle, että jätä gluteeniviljat ja maitotuotteet pois. Käytä voita ja oliiviöljyä rasvana kunnolla. Syö kasviksia, hedelmiä, marjoja perunaa, riisiä. Syö neljä kertaa päivässä. Juo vettä ainakin kaksi litraa päivässä.

Kilot eivät ole hetkessä tulleet. Ei ne hetkessä lähde, mutta vuodessa lähtee jo paljon. Painotavoitteesi on teinitytön paino. Milloin viimeksi olet painanut tuon?

Vierailija
46/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin periksi ja aloin taas syömään normaalisti. En enää seuraa painoani ja olen tyytyväinen. Olen kuitenkin melko hoikka, joten kyse oli noin kolmesta kilosta. Enää en välitä.

Sinusta tuli kehopositiivinen.

Vierailija
47/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin syöt vain 1700 kaloria päivässä. Oletko poistanut sokerin ruokavaliosta? Se auttaa yleensä ihmeellisesti.

Merkitsen ruokapäiväkirjaan todellakin kaiken syömisen ja juomisen. Sokerijuomia, mehuja tms en juo muutenkaan, tai alkoholia. Vettä tai mustaa kahvia juon. Keittiövaaka on käytössä. En ole myöskään napostellut niin kuin ennen tein ihan huomaamatta. Syön siis tietoisesti jokaisen suupalan.

Ap

Vierailija
48/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin periksi ja aloin taas syömään normaalisti. En enää seuraa painoani ja olen tyytyväinen. Olen kuitenkin melko hoikka, joten kyse oli noin kolmesta kilosta. Enää en välitä.

Sinusta tuli kehopositiivinen.

Eikös se tarkoita lihavaa? 

Vierailija
49/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Itse sain ärhäkän vatsa-koronan enkä syönyt mitään pariin viikkoon. Paino tippui 3 kg eikä tullut takaisin vaikka tauti meni ohi. Kätevä kesäkilodieetti.

Vierailija
50/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Huhtikuussa oli 58kg. ja nyt 54kg. Vielä täytyy saada 4 kiloa pois.

Vierailija
51/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä kuukausikin että laihtuminen käynnistyy. Lopulta ongelma voi olla että paino vain putoaa rytinällä ja sitä ei saa pysähtymään.

Laihtuminen on kuin iso väkipyörä joka pyörii vielä viikkoja, kun pysäytit sen. Sama pätee lihomiseen.

Hidas projekti käynnistää pyöriminen.

Höpöhöpö. Kaikkea sitä saakin lukea 🤦🏻

Ketoosin käynnistymien vie aikaa.

Ap ei kertonut olevansa ketodieetillä, vaan vähentänyt päivittäistä kalorimäärää.

Ketoosi on vaarallinen ja erittäin epäterveellinen tila. Kolesteroliarvot tapissa, maksa rasvoittuu jne.

Vierailija
52/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään pysyviä ihmedieettejä ei ole, joten voi mennä vuosi tai parikin että pääset nromaalipainoon. Hidas pudotus kannattaa hyväksyä vaihtoehdoksi. Itsekin mietin onko tuo 58 kg järkevä tavoite jollet ole lyhyt, ehkä normaalipainoon pääsy voisi olla parempi.

Vierailija
53/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aikaisempi kirjoittaja kertoi faktan, että kaikkialla tuputettu 2000 kaloria päivässä on suurimmalle osalle naisista aivan liikaa. Tuo on totta. Jos ei ole himoliikkuja, niin painonhallinnan kannalta sopiva kalorimäärä on 1400-1500. Jos ravinnon koostaa oikein, niin ei vaivaa nälkä eikä makeanhimo.

Jostain syystä moni ei osaa/halua katsoa kriittisesti omia syömistottumuksiaan.

Vierailija
54/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni näläntunne ei ole vaarallista. Ihan vain vinkkinä. ;)

Vierailija
55/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kävelystä olisi hyötyä painonhallinnan kannalta, niin sen tulisi olla todella reipasta. Niin, että syke nousee kunnolla ja tulee hiki. Rauhallinen löntystely käy avuksi lähinnä mielelle.

Vierailija
56/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pätkäpaastoa. Syö mitä syöt nyt mutta valitse että syöt kaikki 8, 10 tai 12 tunnin sisällä, mikä aikaikkuna sopii sulle parhaiten. Tämä toimii monille.

Pätkäpaasto johtaa siihen, että siten tekee mieli ahtaa kun paasto loppuua ja helposti porsastelee pari kiloa päivässä lisää.

Mä käytän pätkäpaastoa. Se ei ole laihdutuskuuri vaan elämäntapamuutos. Kun paino on pudonnut sopivalle tasolle niin pätkäpaastoa voi höllentää sen verran että paino lakkaa tippumasta ja jää halutulle tasolle. Näin olen tehnyt itse. Käytin 9 tunnin aikaikkunaa. Paino putosi sopivasti. Nyt käytän 12 tunnin ikkunaa ja paino on pysynyt tasaisesti samana.

Tunnut luulevan että pätkäpaasto on joku kitupaasto minkä jälkeen aletaan mässätä. No ei ole.

Vierailija
57/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut se että kävelen 15 km aamulla ennen töihin menoa 15 km töiden jälkeen sekä vegaanidieetti. Paino putosi 3 kg ensimmäisen viikon aikana ja sitten kilon viikossa kunnes vakiintui 1 kg kuukaudessa pudotukseen. Ei ole nälkä ja paino putoaa helposti. Aluksi koski jalkoihin ihan sairaasti, mutta siihen tottui ja lopulta lakkasi sattumasta.

Vierailija
58/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään pysyviä ihmedieettejä ei ole, joten voi mennä vuosi tai parikin että pääset nromaalipainoon. Hidas pudotus kannattaa hyväksyä vaihtoehdoksi. Itsekin mietin onko tuo 58 kg järkevä tavoite jollet ole lyhyt, ehkä normaalipainoon pääsy voisi olla parempi.

Olen 164 cm ja muistan että olin alle 60 kiloisena parhaimmillani. Mutta eipä tuo tavoitteeni tule tällä menolla saavutetuksi tämän elämän aikana. Sellaista junnaamista.

Ap

Vierailija
59/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ehdotuksia, vinkkejä ja keskustelua, kiitos! Mukavaa lukea muiden kokemuksia myös.

Ap

Vierailija
60/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 164 cm ja muistan että olin alle 60 kiloisena parhaimmillani. Mutta eipä tuo tavoitteeni tule tällä menolla saavutetuksi tämän elämän aikana. Sellaista junnaamista.

Ap

Muistat, että olit alle 60 kiloisena parhaimmillasi? Kuinkahan kauan tuosta on aikaa? Itse olen 161 cm ja olen järkyttävä luuranko 60 kiloisena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi