Kela leikkasi tukeani niin, että ei enää riitä rahat elämiseen...Erosin reservistä tämän takia
Kiitos vain hallitus ja kela...viestinne on selvä. Siispä erosin resevistä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei oikeasti enää kiinnosta tippaakaan näiden kela luusereiden vinkuminen. Heillä on ollut tarkoitus elää tuilla , koko elämä.?
Heitä voisi kiinnostaa puolenvaihto. Se että sinä luovut sun onnekkaasta turvatyöpaikasta ja menet heidän tilalleen kelan tuille ulisemaan ja he ottavat turvatyöpaikkasi.
Sitten haastatellaan lisää että kiinnostaako.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei oikeasti enää kiinnosta tippaakaan näiden kela luusereiden vinkuminen. Heillä on ollut tarkoitus elää tuilla , koko elämä.?
Voithan sinä miettiä realiteetteja: Elokuussa oli 279 600 työnhakijaa. Te-palveluissa on tänään KOKO Suomessa 6493 avoinna olevaa kokopäiväistä yli vuoden kestävää työpaikkaa. Kerro minulle työssäkäyvälle mihin noiden työttömien pitäisi mennä töihin. Vaikka nuo 6493 työpaikkaa täytettäisiin, niin jäljelle jää silti 273 107 työtöntä. Työttömiekin on pakko elää ja yhteiskunnan yhteisillä varoilla heitä elättää. Pitäisitte leipäläpenne kiinni, jos teillä ei ole tarjota 273 107 työpaikkaa.
T. Onneks työssäkäyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta, jos et aio itseäsi sodan tullen puolustaa.
Eihän puhemies Hallaahokaan ole armeejaa käynyt...
Miten liittyy aloittajanbreseristö eroamiseen. Halla-Aho ei voi edes erota reservista jos ei siihen kuulu. Ap hän tuskin on
Ketään ei kiinnosta sun uliseminen.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun uliseminen.
Sinähän se tässä uliset ja täriset.
Yritä nyt jo saatana olla paikallasi ja hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko susta olisi ollut sodassa hyötyä, jos et pysty edes rauhan aikana huolehtimaan itsestäsi ilman Kelan tukia?
Tämähän se eetos taitaa olla. Yksi keikkalääkäri puolustaa maata parinkymmenen työttömän verran ja yksi kokouspalkkioiden nostaja vielä siihenkin nähden moninkertaisen määrän. Voihan se olla oikeastikin niin, että väkeä ei täällä tarvita ja kansaa voidaan loputtomiin pienentää, kun taitaa tuo tulevaisuuden sodankäynti tapahtua drooneilla ja sensemmoisilla. Ainoa asia, joka jaksaa ihmetyttää, on isänmaallisten möyhäys syntyvyydestä, taitaa olla siinä ainoana ajatuksena naisten kontrollointi.
Eipä susta mitään hyötyä olisikaan. Oot täysi turhake sekä rauhan aikana sodasta puhumattakaan. Miksi olet edes elossa?
Ei tänne kukaan muutenkaan haluaisi hyökätä kun pitäisi olla jotenkin hyödyllinen paikka minne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinköhän nyt oikein eli erositko reservistä siksi että ehdit käydä töissäkin tienaamassa elatuksesi?
Ei vaan siksi koska suomen valtion viesti on selvä; minä en ole minkään arvoinen...Olen vain luku papereissa jolla voidaan säästää ja aiheuttaa epäinhimmilliset olot.
Ap
Ihan uteliaisuudesta, osaatko itse kertoa mitä sinä olet enemmän kuin tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitähän on viime aikoina tullut. Häkkäsen lausuntokohun seurauksena suoranainen aalto.
Aika monella heikosti toimeentulevalla, etenkin koulutetulla työttömällä tuntuu olevan myös kantanaan se, että puolustakoon tätä maata ne, jotka ovat työpaikka-arpajaisissa jotain saaneetkin.
Kukapa sitä työttömyyttään rupeaisi puolustamaan tai paikkaansa sadistisien viranomaisten kyykytettävänä, jos ei ole muutakuin "pummin" rooli jaossa niin ei siinä mitään puolustettavaa ole. Jotain tarttis muuttua ja radikaalisti, 90 luku vois olla hyvä perkaa auki että mitä oikein tapahtui ja tapahtuu.
Mitä muute olet kuin pummi? Jos elät muiden rahoilla, elät muiden rahoilla. Et tee töitä oman elantosi eteen vaikka todennäköisesti sanotkin että haluaisit tehdä, mutta et silti niitä töitä mitä tällä hetkellä on saatavilla - kuten vaikka siivooja, hoitaja, vartija.
Toivottavasti löydät Hyvän poika/tyttöystävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sinä miettiä realiteetteja: Elokuussa oli 279 600 työnhakijaa. Te-palveluissa on tänään KOKO Suomessa 6493 avoinna olevaa kokopäiväistä yli vuoden kestävää työpaikkaa. Kerro minulle työssäkäyvälle mihin noiden työttömien pitäisi mennä töihin. Vaikka nuo 6493 työpaikkaa täytettäisiin, niin jäljelle jää silti 273 107 työtöntä. Työttömiekin on pakko elää ja yhteiskunnan yhteisillä varoilla heitä elättää. Pitäisitte leipäläpenne kiinni, jos teillä ei ole tarjota 273 107 työpaikkaa.
T. Onneks työssäkäyvä
Aloittaa vaikka täyttämällä nuo 6500 työpaikkaa. Miksi ovat avoimia kun työnhakijoita on moninkertaisesti?
Tuskin kukaan on uskonut juuri tämän tyypin turvaavan heidän elämäänsä mahdollisen sodan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta, jos et aio itseäsi sodan tullen puolustaa.
Kyllä minua kiinnostaisi, jos hyvätuloisena tai varakkaana huomaisin, että oma ahneuteni on johtanut siihen, että kansa on kahtiajakautunut tuloeroissa niin pahasti, että köyhimpiä ei kiinnosta enää puolustaa sodan tullen omaisuuttani.
Ihmettelen välillä miksi oikeistolaiset antavat venäläisille hyvän propaganda-aseen tekemällä politiikkaa, joka lyö kiilaa omien kansalaistensa välille heikentämällä vähäosaisten asemaa yhteiskunnassa. Sillä on seurauksia.
Reservin upseerina ja työssäkäyvänä virkamiehenä minä kyllä hieman ymmärrän AP:n näkemystä. Pelkuruuden tai laiskuuden tietysti haukkuisin, mutta osattomuuden tunnetta en voisi liian jyrkästi arvostella. Mielestäni on todella valitettavaa 80 vuoden rauhanajan päätyttyä Euroopassa, että hallitus kohdistaa juuri nyt säästötoimet nimenomaan siihen kansanosaan, josta syvät reservit pitäisi muodostaa. Natoon liittyminen oli mielestäni hyvä asia, mutta siihenkään ei saa liikaa luottaa. Suomalaiset Suomea ensisijassa puolustavat.
Talvisotaan Suomi joutui tilanteessa, jossa meidän yhteiskuntamme oli kehittymässä oikeudenmukaisempaan suuntaan ja Neuvostoliiton rikollisuus ja valheet olivat monille paljastuneet. Samanlaista kohtaloa suomalaisille ei haluttu ja kansa yhtenäistyi ainakin hetkeksi.
Jos sota Venäjän kanssa syttyisi juuri nyt, olisi tilanne vain puoliksi sama: naapurimaa on yhä sama hirvittävä vanha vainooja, mutta suomalaisten yhteenkuuluvuuden tunne on alkanut rakoilla. Olisiko uhrivalmiutta?
Toivon tietysti, että AP vetäisi hakemuksensa takaisin. Ehkä ensi vuonna sinullakin menee taas paremmin ja ainakin minä ymmärrän, arvostan ja tarvitsen sinua, jos pahin sattuisi.
Samaan tulokseen tullut itsekin. Tässä maassa ei töitä heru vaikka olet kuinka aktiivinen. Sen sijaan ilmaistöitä pakon edessä on liiaksikin. Kukaan ei halua maksaa palkkaa jolla tulee toimeen (vuokra, sähkö ja vesi, ruoka, mobiilikulut ja talveksi lämmin kerrasto vaatetta), vaan työnantajan motiivi palkata on orjaksi joka saa tuen palkan päälle Kelasta. Nyt kun nuo tuet karsitaan, työttömyys lisääntyy. Palkollinen huomaa, ettei tätä työtä voi jatkaa kun ei sillä elä. Jäljelle jää mahdollisuus ainoastaan täysiin tukiin, mutta nekin on nyt poistettu. Mitä sitten jää? Ei ainakaan mielenkiintoa puolustaa maata. Pettymys, turhautuneisuus ja viha omaa maata kohtaan, siinä teille oiva sotilas omaisuuttanne puolustamaan.
Itse leivon jo lähtöä ja takaisin en perheineni tule koskaan. Tämä maa saa juuri sen miten omiaan on kohdellut; P*skaa niskaansa. Onnea!
Ei Kela rahoilla Suomessa elä. Sen takia ulkkarit tekee tuvan täyteen lapsia, jotta rahaa tulee enempi.
JOs rusakot tulee tänne niin se reservistä eroaminen ei paljoa paina.
Mutta kukin tyylillään :D
Itse menen sotimaan mielelläni, pääsee ampuun suomalaisia takaraivoon.