Melkein unohdin hakea lapset tänään hoidosta aikanaan. :(
Tein niin intensiivisesti töitä, etten huomannut ajan kulua. Kuvittelin kellon olevan ehkä kolme, korkeintaan puoli neljä. Sitten aivan sattumalta vilkaisin kelloa ja se oli 16.20!!!
Menin ihan paniikkiin, en tiennyt mihin aikaan busseja kulkee ja miten pääsisin 40 minuutissa päiväkodille. Onneksi bussiaikataulu löytyi ja ehdin kuin ehdinkin bussiin kun juoksin. Olin lopulta päiväkodilla 16.55 eli ajoissa - onneksi.
Käsittämätöntä. Koskaan ennen en ole unohtanut ajan kulua töissä. :(
Kommentit (30)
Soitetaan ensin vanhemmille ja jos ketään ei saada kiinni, niin odotamme klo 18.00 asti (päiväkoti menee kiinni klo 17.00). Sen jälkeen kiikutetaan lapsi/lapset läheiseen vuoropäiväkotiin ja laitamme päiväkodin ulko-oveen lapun, missä kerrotaan hakijalle, että se ja se lapsi on viety läheiseen vuoropäiväkotiin ja lapsen voi noiutaa sieltä.
Olen ollut samassa paikassa töissä jo 7 vuotta ja ainoastaan kaksi kertaa olemme joutuneet toimimaan noin. Ja silloinkin syynä ei ollut mikään vanhemman pikku unohdus tms. vaan pikkasen vakavampi juttu.
jonain tiettynä kellonlyömänä vanhemmille! Sopimuksen tarkoitus on a) kartoittaa hoidossa olevia lapsia suhteessa hlökunnan työaikoihin b) helpottaa siltä ongelmalta, että vanhemmat tuovat ja hakevat miten sattuu (sopimuksessa ainakin meidän kunnassa kohta, johon merkitään siis päivittäinen hoitoaika tai jos se vaihtelee, vanhemmat toimittavat hoitoaikalistan, johon merkitty tuonti- ja hakuajat) c) auttaa kenties joitakin vanhempia huomaamaan lapsen päivän pituus (yli 10 h on toooosi pitkä päivä, niitäkin kuitenkin on)
Vierailija:
kaikki kunnat eivät ole vakuuttaneet päiväkotilapsia, esim, Turku ei.
riitaisa ero, että lapsen hakemista käytettiin kiristyskeinona. Äiti ei hakenut omalla vuorollaan ja kun sitten isääkin jouduttiin hälyyttämään paikalle, hän ei tullut, koska " ei ollut hänen vuoronsa" . Kumpikin tiesi, että lopulta tulee lastensuojeluilmoitus. (Huh! Ihan kamalaa, en tiedä mitä lapselle nykyään kuuluu. On jo iso koululainen.)
niin hän sanoi: " no, me viedään sitten perhekotiin jos ei vanhempia kuulu" . Pilke silmäkulmassahan hän sen tässä tapauksessa sanoi, mutta vähän karua huumoria...
ap
Muutaman kilsan päässä kotoa kuului takapenkiltä hiljainen ääni: " Äiti, entäs mä?" Siis ihan oikeasti unohdin että lapsi oli mukana!!
No, onneksi mies oli autolla ja pääsi kymmenessä minuutissa paikalle...
Jotta hoitaja osasi kertoa lapsillesi! Lapset, vaikkeivat kelloa vielä osaakkaan ovat ohmeen tarkkoja ajankulusta ja pettyvät kovin, jos aikataulu muuttuu. T. se hoitaja
Mutta silloin se onkin suunniteltua ja kaikin puolin hallinnassa...
ap
Ei minulle ainakaan. Jos työt on kesken niin kotiin ei voi lähteä vaan on käytännössä pakko jäädä.