Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yks isoin älykkyyden merkki ihmisessä on se että hän osaa ajatella asioita muistakin näkökulmista kuin omistaan, hän osaa myös-

Vierailija
28.09.2024 |

vaihtaa tarvittaessa omia näkökulmiaan, hän siiis kehittää kokoajan omia ajattelumallejaan. Hän ei koskaan jää kiinni mihinkään yhteen tiettyyn

Hän osaa kuunnella ja miettiä asiat isommin myös toisten näkökulmasta, vaikka hän ei sitä itse puoltaisikaan. 

Ku te ajattelette tätä isommin, niin te tajuatte ihan oikeasti sen mitä mä aina tarkotan kun mä sanon että 80% ihmisistä on tyhmiä ja 20% on oikeasti viisaita ja älykkäitä

Tää on vaan fakta, kattokaa omaa lähipiiriänne tai mediaa tai ihan mitä vaan alustaa ja tulkaa sen jälkeen sanomaan että tää ei muka pidä paikkaansa :D

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tästä syystä älykkäät ihmiset pystyy myös keskustelemaan hyvin laajasti erilaisista asioista, myös sellaisista jotka ei ole heille itselleen niin tuttuja. He osaa nopeasti yhdistellä asioita ja hahmottaa kokonaisuuksia, ja ovat usein myös kiinnostuneita oppimaan ja ymmärtämään uutta. Toki taito keskustella vaatii myös sellaista sosiaalista pelisilmää, ei pelkkää älyä. 

Oikeasti älykkäät ihmiset pystyvät myös  visualisoimaan kaiken nuppinsa sisällä.

Vaikka taideteoksen yksityiskohtineen, Moottorin toiminnassaan.

Yhtyeen soittamassa kuullen sen samalla.

Sisustuksen sekä ympäristön taloonsa pienintä yksityiskohtaa myöten.

Einstein oli mestari visualusoimaan mut olihan hänellä muita suurempi pääkin.

Jostain mielenkiinnolla luin että tulevaisuudessa ei sikiön pää mahdu enää synnytyskanavasta jos kehitys ku

No minä en pysty visualisoimaan yhtään mitään, kun minulla on afantasia. Se ei tee minusta yhtään tyhmempää kuin muut. Minut on tutkittu psykologin toimesta ja todettu keskimääräistä älykkäämmäksi kaikissa testin osa-alueissa. Olen hyvin visuaalinen, luova, taiteellinen ja filosofinen ihminen kuulemma. Ihmisen ei välttämättä tarvitse erikseen päänsä sisällä visualisoida kaikkea. Afantasialla ei ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa.

Vierailija
22/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin älykkyyden merkki on se, että ihmisessä on minimaalisesti tyhmyyden merkkejä.

No ei ole, mutta kyllä se laskee jos kuulee paljon sellaisia letkautuksia, mitkä ovat typeriä varmaan 99,9% mielestä ja varsinkin jos kuulee paljon sellaisia väittämiä, mitkä eivät ole edes mielipideasioita, vaan väittämiä mitkä ei pidä paikkansa, mutta niitä käytetään vasta-argumenttina johonkin.

No olipa tyhmä kommentti. Ai huutoäänestyksellä päätetään mikä on älykästä. No eipä taideta kuitenkaan päättää tässä maailmassa, joka on idioottien täyttämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät paskiaiset etenevät helpommin johtotehtäviin yms. Heillä on siis isoja valtteja kourissaan verrattuna monipuolisiin ajattelijoihin.

Vierailija
24/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sinä aina hoet täällä, kun joku toteaa sinun olevan tällä kertaa väärässä 😆

Vierailija
25/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut sitä älykkyytenä, pikemminkin epäitsekkyytenä ja jonkinlaisena kiltteytenä. Jopa vähän hölmöytenä, kun on aina ymmärtämässä toisia. Ainakin se on raskasta.... Niin monet kerrat sen ymmärtämisen sijaan voisi vain haistattaa ja jyrätä oman näkökulman läpi. Niin kuin moni muu tekee. Mutta kiitos ap, ehkä alan ajatella jatkossa tätä asiaa uudesta näkökulmasta. 

Minulle on sanottu, että pitääkö sinun niin paljon aina ymmärtää muita. Eli ärsyttää joitain vaikka yritän selittää, että vaikka ymmärrän mistä joku asia tai teko johtuu se ei tarkoita, että sen aina silti hyväksyn. Haluan myös mahdollisimman paljon nähdä asiat kokonaisuutena. Sekin ärsyttää joitain. 

Koen myös, että minua pidetään liian kilttinä tai jopa hiukan hölmönä. Että mietin liikaa asioita ja miksen vaan anna olla miettimättä. Koen tämän joskus myös raskaaksi ja mietin millaista olisi olla vai ihan tavallinen kuten monet muut. Toisaalta en haluasi, tämä on myös eräs rikkaus. 

Vierailija
26/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On älykästä pystyä vaihtamaan näkökulmaa, pystyä näkemään, että voi olla muitakin mahdollisia ratkaisumalleja ja näkökulmia kuin vain se, mihin oma pää on jumittunut.

Valitettavan usein kuitenkin jäädään jankkaamaan samaa, pöyristymään yhä uudelleen ja uudelleen, kun katsotaan asiaa vain sieltä omasta poterosta. Toisen nahkoihin asettuminen ja oman tulkinnan kyseenalaistaminen vaatisi älyä.

Vierailija
27/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friedrich Nietzsche edusti ajattelussa juuri sitä, että väitteen totuusarvo riippuu aina käytetystä näkökulmasta tai lähestymistavasta. Tämä voidaan ymmärtää nihilisminä, sillä Nietzsche totesi, että: "Sinulla on lähestymistapasi, minulla on lähestymistapani, mutta mitä tulee ainoaan oikeaan lähestymistapaan, niin sellaista ei ole olemassa". 

Vierailija
28/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan osaa ottaa sen fasistisen persunäkökulman, sehän on aina oikea. Se "potki köyhää"-näkökulma.

Sinä se et kuulu edes keskivertoporukkaan älykkyyden suhteen. Ainoa levy, mikä päässä pyörii on persu. On aiheena sitten vaikka linja-autot tai kanelipullat, niin - persu. Sanotaanko vielä kerran yhdessä, yy, kaa, koo: PERSU!

Vierailija
29/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Tästä syystä älykkäät ihmiset pystyy myös keskustelemaan hyvin laajasti erilaisista asioista, myös sellaisista jotka ei ole heille itselleen niin tuttuja. He osaa nopeasti yhdistellä asioita ja hahmottaa kokonaisuuksia, ja ovat usein myös kiinnostuneita oppimaan ja ymmärtämään uutta. Toki taito keskustella vaatii myös sellaista sosiaalista pelisilmää, ei pelkkää älyä. 

Oikeasti älykkäät ihmiset pystyvät myös  visualisoimaan kaiken nuppinsa sisällä.

Vaikka taideteoksen yksityiskohtineen, Moottorin toiminnassaan.

Yhtyeen soittamassa kuullen sen samalla.

Sisustuksen sekä ympäristön taloonsa pienintä yksityiskohtaa myöten.

Einstein oli mestari visualusoimaan mut olihan hänellä muita suurempi pääkin.

Jostain mielenkiinnolla luin että tulevaisuudessa ei sikiön pää mahdu enää synnytyskanavasta jos kehitys ku

Einsteinin isopäisyys on myytti. Ihan keskivertokokoa pää oli.

Vierailija
30/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan osaa ottaa sen fasistisen persunäkökulman, sehän on aina oikea. Se "potki köyhää"-näkökulma.

Lyhyt viestisi paljastaa paljon tyhmyydestäsi. Seuraavat kohdat ilmentävät tätä:

1. Käytät sanaa "fasismi" väärin.

2. Tyhmä ihminen fiksoituu yhteen entiteettiin, oli tämä sitten vaikka poliittinen puolue tai mikä tahansa, ja tekee tästä syntipukin ja mörön, johon kanavoi kaiken angstinsa. Tämä osoittaa mustavalkoista ja mielikuviteksetonta kykyä hahmottaa maailmaa. Luulet ilmeisesti, että vain persut potkivat köyhiä ihan kuin miltei kaikki puoleet eivät sitä tekisi?

3. Ylipäätään uskot poliittiseen järjestelmään ja sen edustamaan teatteriin, joka harjoittaa alkeellista ja keinotekoista "me vastaan te"-heimoajatteluun, jossa ihmiset valitsevat puolueita kuin valitsisivat urheilujoukkueita. 

Vierailija
31/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en pysty visualisoimaan yhtään mitään, kun minulla on afantasia. Se ei tee minusta yhtään tyhmempää kuin muut. Minut on tutkittu psykologin toimesta ja todettu keskimääräistä älykkäämmäksi kaikissa testin osa-alueissa. Olen hyvin visuaalinen, luova, taiteellinen ja filosofinen ihminen kuulemma. Ihmisen ei välttämättä tarvitse erikseen päänsä sisällä visualisoida kaikkea. Afantasialla ei ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa.

? En tietenkään tarkoittanut sitä kuten sen ymmärsit. Ja visualisoinnin voi oppia ihan vain harjoittelemalla. Jos joku tekee sen eri tavalla ei se tee hänestä tyhmää. Päinvastoin.

Vierailija
32/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa,mutta prosentit ovat 1 % on tällä tavalla älykäs ja 99 % niitä tyhmiä.

Vierailija
33/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jotkut ihmiset eivät kykene näkemään mustavalkoisten mielipiteiden taakse ja erottamaan sitä, kuka on aidosti kykenemätön tai haluton näkemään muiden näkökulmia ja kuka on jo käynyt ne kaikki jo läpi ja siitä huolimatta päätynyt yksinkertaiseen maailmankuvaan.

Vrt ADHD-ihmisen mielestä käytetty kuvaus, jonka mukaan tuntuu siltä kuin olisi sata radiokanavaa samaan aikaan päässä. Lääkityksellä voi keskittyä vain yhteen. Osa ihmisistä taas on empatialtaan sellaisia, että heillä on kyky nähdä ne kaikki näkökulmat samaan aikaan, mutta tämä on joskus hirveän raskasta ja saattaa vaikeuttaa omien rajojen pitämistä. Joskus tällainen ihminen saattaa päätyä ns vetämään mutkat suoriksi ja muodostamaan melko yksinkertaisen koodiston oikeasta ja väärästä. Esimerkiksi jyrkästi uskottomuuteen tai valehteluun suhtautuva ihminen voi olla tällainen.

Vierailija
34/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap jos ihminen on älykäs ja on pudottanut muut vaihtoehdot jo pois turhina käykö se sulle? Vai haluatko vain loputonta asioiden vatvomista?

Vierailija
35/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäät paskiaiset etenevät helpommin johtotehtäviin yms. Heillä on siis isoja valtteja kourissaan verrattuna monipuolisiin ajattelijoihin.

Siis turhiin tulosta tekemättömiin jaarittelijoihin verrattuna halusit sanoa? Raha ymmärtää rahaa, valta valtaa ja tulos tuloksia!

Vierailija
36/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisemmin ihmiset, jotka kirjoittavat kuten AP osaavat ajatella asioita pelkästään niistä näkökulmista, mitkä hän itse kokee "hyväksyttäviksi" näkökulmiksi. Silloin on helppo kuvitella olevansa älykäs.

Vierailija
37/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä "mä kerron teille" -tyyppi.

Vierailija
38/38 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkääseen tapaan ajatella kuuluu myös, että pystyy näkemään asiat asioina. Ei siis niin, että ajattelet eri tavalla kuin minä -> ajattelet siis väärin -> pidän sinua pahana tai huonona ja suutun!

Arvostan aina, kun kuulen esim. kansanedustajista, jotka salissa käydyn erimielisen keskustelun jälkeen menevät sovussa kuppilaan kahville. Tyhmempi ei tuollaiseen pystyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän