Mitä jos perheen kokki vaihtaa ruokavaliota?
Minä (äiti, vaimo) olen aina tehnyt lähes kaikki perheemme ruoat. Vähitellen perheen ruokavalio on vaihtunut kasvisruokiin, paitsi mies ei niistä välitä. Ei yleensä halua edes maistaa.Olen tähän mennessä tehnyt sitten tarvittaessa kahdet ruoat minulla ja lapsille kasvisruokaa tai kalaa, miehelle lihaa. Kohta asumme miehen kanssa kaksin, kun kuopuskin muuttaa pois. Laittaisitko tässä tilanteessa edelleen kahta ruokaa?
Hassuahan tässä on, että mies kieltäytyy syömästä kasvisruokaa. Sitten kuitenkin syö jääkaapista jämäruokia ja kehuu hyviksi. Eikä tajua, että kyse on kasvisruasta. Esim. pitkästä aikaa tehty kunnollista makaronilaatikkoa.
Kommentit (25)
Mies osannee kokata itse? Me syödään osittain samoja ruokia miehen kanssa, mutta paljon myös eri. Välillä minä teen hänelle ruokaa, välillä hän minulle.
Itse en siis syö lihaa, mutta munia ja maitotuotteita kyllä. Välillä olen ollut täysin vegaanikin jokusen vuoden, ei ole aiheuttanut ongelmia.
Apua. :D Vieläkö tuollaisia aapeen miehen kaltaisia junttieinareita on elossa?
Mutta juu, kokki tekee ruoat oman makunsa mukaan ja muut sitten joko syövät sitä tai hoitavat ruokailunsa muutoin. Älytöntä tehdä samassa perheessä useampia ruokia (ainakin jos syynä on mieslapsen yököttelyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntäisin asian niin, että jos meillä mies haluaisi maalata talon kauttaaltaan ruskeaksi, niin se ei olisi mulle ok. Luulen että suostuisi että saisin päättää ainakin puolet väreistä.
Yleensä talo maalataan vain yhdellä värillä.
VÄhintään kolmella:
1 seinät
2 ikkunanpielet
3 sokkeli ja katto
Sokkeli ja katto?
Vierailija kirjoitti:
Apua. :D Vieläkö tuollaisia aapeen miehen kaltaisia junttieinareita on elossa?
Mutta juu, kokki tekee ruoat oman makunsa mukaan ja muut sitten joko syövät sitä tai hoitavat ruokailunsa muutoin. Älytöntä tehdä samassa perheessä useampia ruokia (ainakin jos syynä on mieslapsen yököttelyt).
Minä en tehnyt edes lapsille. Toki välttelin ei mieleisiä ruokia, joita pari.
Erotetaan kokki ja hankitaan toinen, kuuliaisempi. Eihän sekään ole sopivaa, että alempisäätyiset ns. "pullikoivat" paremmille ihmisille. FYI !