Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet sijoittanut lapsesi lapsilisät?

Vierailija
27.09.2024 |

Meillä on kaksi lasta noin 2 vuoden ikäerolla ja olemme sijoittaneet molempien lapsilisät yhteiseen osakesalkkuun ja kun vanhempi täyttää 18 vuotta niin hän saa silloin puolet kaikista säästöistä ja nuoremman säästöt jatkavat kertymistään vielä tuon kaksivuotta. Onko tuo hyvä systeemi vai pitäisikö olla kaksi erillistä tiliä? Olen asiasta kiistellyt mieheni kanssa nyt jo jonkin aikaa. Mikä on sinun mielipiteesi? Tavallaan tuo on jaettu riski, mutta toisaalta taas voittomarginaali on suhteessa isompi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lapset eivä ainakaan joudu eriarvoiseen asemaan. Mielestäni ihan hyvä ratkaisu.

Vierailija
2/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi sijoitin lapsilisät puhelimeen kun vanha puhelimeni kamera oli niin huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein osannut sijoittaa niitä mitenkään vaan olen ihan vain antanut lasten itse käyttää miten parhaaksi näkevät.

Vierailija
4/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi sijoitin lapsilisät puhelimeen kun vanha puhelimeni kamera oli niin huono.

Miksi käytät itseesi lastesi rahat? Melko törkeää toimintaa. Eikö sinua yhtään hävetä?

Vierailija
5/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tuloni ovat sen verran huonot että menee melkein elämiseen kaikki mikä tulee. Toki osan kuukausittaisesta rahavirrasta sijoitan omaan sijoitussalkkuuni, josta lapsikin toivottavasti pääsee tulevaisuudessa nauttimaan joko perinnön tai muun muodossa. 

Vierailija
6/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omat rahastot johon lapsilisästä menee puolet. Puolet sitten ihan normielämiseen. Lapsilla iso ikäero, joten rahastossa voi olla eri summa kun täyttävät 18, mutta se on sitten sitä mitä on. 

Vierailija
7/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Lapsen isovanhemmat ovat laittaneet lapsen syntymästä asti rahastoihin rahaa niin paljon kuin verovapaasti voi. Sinne kertyy ihan mukava summa. En edes huomaa,  milloin lapsilisä tulee tilille.

Vierailija
8/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät oon laittanut lasten elättämiseen. Rahastoihin säästän ansiotuloistani. 

Vierailija
9/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat yhteisellä osakesalkulla? Kenen nimissä tai omistuksessa salkku siis on?

Meillä on lapsilla molemmilla omat arvo-osuustilit, jotka tietenkin on lasten itsensä omaisuutta jo nyt. Lisäksi itselläni on erilliset "salkut" lapsia varten, mutta ne omistan siis itse. Ne aion lahjoittaa myöhemmin, esim. 25-vuotiaille nuorille.

Olen hyvin tarkka, että lapsilla on täsmälleen samat omistukset. Vanhemmalla on tietenkin enemmän, koska hänelle säästäminen on alkanut ensin. 

Vierailija
10/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostannut osakkeita jotka maksavat osinkoa 

Poika 15v on nyt salkku 16400 euroa ja  saa noin tonnin osinkoa ensi vuonna... olen laskennut ett kun täyttää 40v niin on taloudellisesti riippumaton miljonääri  jos ei myy  osakkeita ja sijoittaa 1500 lisää joka vuosi.. korkoa korolle

Vierailija
11/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt ruokaan. Eikös ne siihen ole tarkoitettu? 

Vierailija
12/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja vaippoja ollaan ostettu. Ja lasten lääkärikuluja maksettu.

Vierailija
13/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni kun ostin kurahousut ja kumisaappaat, sadetakin pojalle. Joka kuukausi tulee tarpeeseen, ruokaan menee useimmiten.

Vierailija
14/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittimiin, kitaraan ja pianoon, nuotteihin ja musiikkikoulun lukukausimaksuihin. Kaikki meni.

Vierailija
15/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittanut ne ruokaan, turvalliseen kotiin, mukaviin harrastuksiin, perheen yhteisiin peli-iltoihin, leffailtoihin, karkkipäivän karkkeihin ja kaikkeen muuhun yhteiseen kivaan. Mitään ei ole tarvinnut heittää hukkaan. 

Vierailija
16/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mennyt ruokaan. Eikös ne siihen ole tarkoitettu? 

On ehdottomasti. - Meinasin jio kirjoittaa, että täälläpä on hyvässä taloudelliessa asemassa olevaa porukkaa. - Hyvä kysymyksensä on, että jos on vatraa laittaa lapsiliät osakesijoituksiin ja muihin arvopapereihin, niin kun Purra on ottanut silmätikukseen potkia köyhiä päähän, niin olisiko mahdoton ajatus, että leikkaisi näiltä varakkaimmilta lapsilisät pois. Vaikka iso parkuhan siitä tietysti nousisi

Vierailija
17/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ne meni ihan elämiseen. Lapsi nyt jo 21v.

Vierailija
18/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kesänä ostin sellaisen pienen puhallettava uima altaan (30e), hiekkaleluja lapselle, muutamat kesävaatteet ja myös filtin ostin. Siihen mahtuu koko perhe ja eväät. Ollaan retkeily sillä puistoissa ja rannoilla. Ihan julkisilla ollaan.lenty, kun ei ole autoa.

Hyvä tuo lapsilisä on.

Vierailija
19/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihaalarin on ostettu laosilisällä. Siihen menee puolentoista kuukauden lapsilisät. Goretex haalari, niin ei kastu päiväkodissa tyttö. Ruokaan ja lapsen vaatteisiin, vaippoihin ne lapsilisät meillä menevät. loppuvat kesken, enemmänkin voisi olla.

Vierailija
20/22 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostannut osakkeita jotka maksavat osinkoa 

Poika 15v on nyt salkku 16400 euroa ja  saa noin tonnin osinkoa ensi vuonna... olen laskennut ett kun täyttää 40v niin on taloudellisesti riippumaton miljonääri  jos ei myy  osakkeita ja sijoittaa 1500 lisää joka vuosi.. korkoa korolle

Ikävä infota, mutta laskelmasi ei tainnut mennä ihan oikein. Laskepa uudelleen vaikka ihan laskurilla. Todennäköisesti sekoitit kuukausi- ja vuosisijoituserät keskenään. Voisi olla noilla arvoilla miljonääri, jos sijoittaisi joka kuukausi 1500 e lisää. Jos 1500 e vuodessa, niin ei kyllä onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi